Hoe is het met Elise en alle andere zwangeren?

Gisteren op controle geweest bij de gyn.
De kleine ligt gelukkig nogsteeds met het hoofdje naar beneden, alleen niet ingedaald!
De gyn had meteen gekeken of er al wat ontsluiting zou zijn want dan wilde hij de vliezen breken om zo de bevalling te starten, maar helaas..niks!

Hij denkt wel dat de kleine nu zo blijft liggen en niet meer dwars gaat liggen.. tuurlijk weet je dat nooit 100%. Maar ik heb goede hoop.

De laatste afspraak staat gepland voor volgende week dinsdag, dan word ook meteen een ctg gemaakt. En dan wil hij donderdag inleiding doen!

Hopenlijk komt het niet zover en komt deze kleine uit zichzelf nog deze week!!!

Gelukkig zal het nu niet zo lang meer gaan duren...

Groetjes Elise mv Merel en ? (41 wkn)

De kleine eigenwijze prengel ligt weer helemaal goed!!

Daar snap je toch helemaal niks meer van!!.. whahahah.. Zelfs de gyn niet..

(Een en ander is te lezen op m'n hyves.. Daar staat het uitgebreide beschreven)

Ow ja.. Moet nu ineens tóch nog een suikercurve laten prikken ivm de grote van het kindje en buik etc.. Dat voor die laatste 1,5 week,.. Maar goed, ze prikken er maar wat gaten bij hoor.. kan mij t verrekke!!

Zeg Elise en Go1; Het wordt tijd dat we weer eens een "beval-dansje" voor jullie gaan uitvoeren!! Zijn jullie er klaar voor?? Komt ie!!

Esmé mv Kay en ???

(38.3 wk zwanger)

Hier nog een zwangere die de laatste loodjes ondergaat. Op zich gaat alles prima, sta onder scherpe controle van de gyn vanwege de hoge bloeddruk met bijbehorende medicatie, maar ook dat is tot op heden stabiel te houden. Ja ik ben het gruwelijk zat, die dikke buik, niet meer kunnen slapen vanwege de bekkenpijn, rugpijn, kramp in de benen, 7 keer plassen enz enz en ik ben enerzijds best heel zenuwachtig voor de bevalling, van marit werd ik ingeleid en was het na 6 uurtjes zonder enige schade gepiept, wel met een vreselijke weeenstorm, maar alla. Ik hoop dat het weer zo goed gaat, maar soms vliegen de horrorbeelden me voor de ogen....ach dat zal wel normaal zijn he! Niemand zal dol zijn op de bevallingspijnen. Ik zal nu ook niet de volle 40 weken vol gaan maken, dus ik ben er bijna, denk nog een weekje of 2, zo tussen de 38e en 39e week inleiden als het mannetje in mijn buik al niet zelf komt. Ik kan niet wachten om hem lekker vast te kunnen houden en dat alles goed en gezond is!!

liefs Monique mv marit en 36,3 wk zwanger

Ja, ook maar even een updateje van deze zwangere.
Ben inmiddels ook alweer 32 weken en 4 dagen zwanger.

Het gaat op zich allemaal wel goed hier. Kleine groeit keurig volgens het boekje.
Heb alleen weer veel last van m'n bekken (net als bij Céline en Marin) Gelukkig komt m'n moeder zo'n 2x per week helpen in huis. Echt heel fijn! Je wilt toch het hele huis nog even een grote schoonmaakbeurt geven hè.
Maar verder mag ik echt niet klagen eigenlijk!

De meiden zijn erg druk met hun a.s. broertje of zusje. Krijg om de haverklap tekeningen voor de baby, erg lief. Marin moet wel erg aan het idee wennen geloof ik. Sinds ze naar een andere slaapkamer is verhuisd, dringt het wat meer tot haar door. Ze zegt nu bij alles wat van haar is: Die mij, niet voor beebie! (dus dan stel ik haar maar gerust dat de baby niet al haar spulletjes krijgt)

Ik moet alleen voor controle naar de gynaecoloog. Dit omdat ik overgewicht heb. Schijnt weer nieuw te zijn, dat ze mensen emt overgewicht meer in de gaten houden. Vind het zelf wel een beetje onzin hoor, tis tenslotte onze 4e al, en bij de anderen heb ik geen last gehad van hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetus en andere dingen waar je met overgewicht meer risico voor hebt. Maar goed, extra in de gaten houden kan nooit kwaad natuurlijk.

Bevallen moet ik zowiezo in het zh, omdat ik bij Céline en Marin veel bloed ben verloren ivm de placenta die niet wilde komen. Ze willen nu tijdens de bevalling al een infuus geven en dan zodra de baby eruit is een stoot medicijnen geven in de hoop dat de placenta dan wel meteen komt.

Maar goed, dat duurt als het goed is nog een paar weken, dus daar maken we ons nog maar niet druk om.

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan