hoe is het met iedereen persoonlijk??

Hallo allemaal,

Ik heb het al vaker geroepen elders op het forum: ik voel me als herboren sinds de bevalling! Ik vond de zwangerschap erg tegenvallen, veel zwaarder dan verwacht. En daarna de kraamtijd: wat een verademing was dat! Bijna al mijn klachten weg, overtollige kilo's ook weg na 10 dagen. Het viel me allemaal zo mee!
Nu ben ik vooral blij dat ik weer veel energie heb (soms meer dan mijn lichaam fysiek aan lijkt te kunnen, ik word aan het einde van de dag regelmatig teruggefloten. Ben nog geen superwoman en moet toch nog steeds herstellen van de bevalling en ontzwangeren enzo) met de helft minder slaap! Ik ben 9 maanden moe geweest met 12-14 uur slaap, maar nu voel ik me uitstekend met 6 uur per nacht...
Alleen mijn bekken gooit nog wat roet in het eten. Heb er helaas nog elke dag pijn aan, maar ik heb het gevoel dat het langzaam minder word. Ik hoop dat het snel verdwijnt.
Christian is een makkelijke baby heb ik het idee, is ook redelijk tevreden in de box, dus ik krijg ook aardig wat huishoudelijk werk gedaan. We gaan er ook elke dag op uit, zeker nu het zo lekker weer is!
Ik krijg ook (geheel tegen mijn verwachting in) ook weer wat zin in seks, alleen het vloeien is nog niet helemaal over. Ik wil voor de zekerheid nog even wachten (heb GEEN zin in baarmoederontsteking) en ik beken eerlijk: ben ook een beetje bang. Dat het pijnlijk gaat zijn (ben ingescheurd en gehecht) of dat ik door de hormonen lichamelijk niet opgewonden kan raken... Ach, een dezer dagen zal ik me hier overheen zetten...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

jee,mira,werken alweer??brr..moet ik nog echt niet aan denken.
als mn man thuis is met boas ga ik moeiteloos weg,maar helaas kan dat niet als ik weer moet werken.gelukkig heb ik nog ff(1 mei)

ik kan ook met wonderbaarlijk weinig slaap af!al denk ik smorgens net als mira ook wel:nu al?!maar meestal stop ik boas en mezelf nog een keer terug in bed om nog 1 blokje te slapen.nu kan t nog.
ik sliep tijdens het einde van mn zwangerschap bijna niet meer.nu slaap ik tussen de voedingen van 23 uur,4 uur,7 uur en 10 uur als een blok.dat is schijnbaar toch genoeg.

en zin in sex had ik na 2 weken alweer.alleen toen was t nog vet gekneust.een week later ging t wel.ik had gelukkig alleen scheurtjes in mn schaamlippen,die doen nog wel iets pijn naderhand,maar dat mag de pret niet drukken.

en ik weeg 79,hoera!!nu nog 10 kilo eraf(van de 22,inclusief baby)
ja,we gaan goed...
van dit weer word ik zelf ook helemaal zonnig
ik ben nog nooit zo ijverig geweest in t huishouden.gelukkig laat boas t ook toe.die snurkt bijna de hele dag

Hoi,
ik was toch zo moe. Zelfs met 8 uur slaap per nacht en een vrij makkelijk kind. Nou is mijn ijzergehalte te laag, bleek vandaag bij de VK. Heb nu ijzertabletten. Ik hoop dat het daarmee sneller weggaat. Verder slik ik vitaminepillen.  Kan nooit kwaad. En natuurlijk Vitamine-Z, lekker naar buiten in de zon.  
Met de kilo's gaat het goed. Nog 2 te gaan tot het gewicht waarop ik zwanger werd en dan nog 8 (hoop ik).  
Groetjes Veerle  

Terug
Bovenaan