Hoe is het met iedereen!

Hey meiden,

Hoe is het nu met iedereen! Zijn de ivf afspraken al gemaakt? Spannend, hoor!
En de meiden die met iui bezig zijn, Hoe is het met jullie?

Hier 6 dagen bij mijn nod vandaan, dus de spanning loopt weer langzaam op.... Helaas voel ik van alles waar normaal gesproken mijn ongi op volgt, hoewel ik nog bijna een week te gaan heb.
Bij de arbo heb ik het advies gekregen om minder te gaan werken, dus met ingang van deze week ben ik elke maandag vrij voorlopig. Als dat niet genoeg blijkt, pak ik er een dagje bij.
Ook het advies gekregen (wat yosha al aangaf) om evt. een psycholoog in te schakelen. Die stap vind ik best wel groot op dit moment. We staan er beiden eigenlijk heel positief in, het is alleen de spanning elke keer die opstapelt ipv weer terug te zakken naar het nulpunt. Ik wacht deze week nog even af, als ik weer in de put raak zo rond/op/na mijn nod gooi ik er toch even een belletje tegenaan. Tenslotte wordt je er niet slechter van.

Wat een gedoe met ons, hè meiden? Konden we maar in de toekomst kijken. Dan konden we rustig toeleven naar de datum waarop we zwanger worden en zijn alle spanningen niet meer nodig!

Ben benieuwd hoe het met jullie is!

Liefs Daisy

He Daisy,
ik snap best dat het 'n grote stap is om naar de psych te gaan, het ergste vind ik dat je het ook de rest van je leven bij je draagt... Ik heb ook 'n tijdje bij de psych gelopen (om hele andere zaken) en met de eerste zwangerschap wordt je helemaal ondervraagt door 't cb... Het staat nu dus in mijn "dossier" en dat voelt niet prettig omdat het verleden tijd is en ik zeker niet als crazy gezien wil worden, maar zo voelt dat voor mij.
Ik ben gister ongi geworden, dus IUI 3 heeft ook niet geholpen... Ben flink aan de zuip gegaan en nu zit ik dus met flinke hoofdpijn achter de pc... Maar dat is mijn manier van stoom afblazen, vandaag drink ik geen druppel hoor! ;)
Het is inderdaad wat met ons allemaal en ik heb ook al vaak gezegd dat ik graag zo'n 10 jaar vooruit zou willen kijken, gewoon om gerust te zijn dat het goed komt... Maar ja....
Meid, fijne zondag en doe rustig aan!

Het klopt dat het in je dossier blijft staan. Maar ja het is eigenlijk best normaal om eens met iemand te praten alleen het is nog wat taboe om erover te praten dat je bij een psycholoog of psychiater bent geweest. Maar geloof me je word niet als een gek gezien. Zie het maar zo, je zorgt goed voor jezelf door hulp te zoeken. Doe je dit niet en loopt het emotioneel gezien de spuitgaten uit met alle gevolgen van dien is dat ook niet goed!
Hulp zoeken is geen schade het is juist een verstandig besluit als je het mij vraagt. Nou heel verhaal maar goed.
Hier met mij gaat het goed. Ik geniet volop van de baby van mijn vriendin. Wat een wonder en wat een plaatje! Echt fantastisch om mee te maken van zo dichtbij! Ik geniet er ook echt van! En met mezelf heb lekker last van bijwerkingen dat is jammer maar goed dat hoort erbij. Hopen dat het zijn vruchten afwerpt! Spannend hè Daycey?! Ik duim voor je!!!

En de rest hoe gaattie daar mee????

Liefs

Hey meiden,
Het gaat mij er echt niet om dat het in mijn dossier blijft staan oid. Op dit moment vind ik de stap gewoon nog te groot, omdat ik er ook volop met mijn vriend en ouders over praat. Ik heb ook niet het idee dat we het geen plekje kunnen geven, maar de spanning zelf voor een poging en voor nod loopt steeds meer op. Op dit moment heb ik nog niet het idee dat een psycholoog meerwaarde heeft. Misschien dat ik er tegen mijn nod ana het einde van de week wel anders over denk. Dan gooi ik er meteen een belletje tegenaan!

@prinsesL, jij klinkt hoopvol deze ronde! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles positief blijft de komende negen maanden, haha!

Liefs Daisy

hey meiden..

hier moet ik nog een week wachten voor ik mag testen, ik moet op 7 februari testen voor mijn 2e iui behandeling.
ik heb er zelf nu een beter gevoel over dan de eerste keer, er is beter gemikt kwa ei en mijn vent had een mega top score van zijn zaad.. wel 64 miljoen...
ook heb ik sinds een paar dagen een beetje getrek onderin en zown vol gevoel en afentoe steekjes aan beide kanten.. maar zegt mij nog niks ik probeer nu wel positief te zijn en dat was ik de vorige ronde direct al niet..

aankomend weekend heb ik goede afleiding.. we gaan met de dartvereniging naar veldhoven.. landal vennebos.. omdat daar de Dutch Open is en komen we op maandag pas thuis. dan nog even wachten op de volgende ochtend en dan maar testen.. in opdracht van de kliniek.. we zullen zien..

liefs...en ben druk aan het duimen voor iedereen.. dat we nu maar eens beloond worden voor ons geduld dat we hebben om ons wondertje te mogen ontvangen..

Ja klopt ik zie het allemaal super positief in. Maar zodra m'n NOD komt ga ik vast weer stressen :) We wachten af! Voor nu is het iig lekker rustig in m'n hoofd! Ik kan er zelfs een grapje over maken.

Nou meiden ik duim voor jullie allemaal! Het is hier best gezellig met elkaar maar ik stel voor dat we toch zeker dit jaar door kunnen stromen naar een mama club!!

Liefs!

Met mij gaat het stukken minder :(
Deze maand nergens mee bezig geweest betreft zwanger worden. Genoten van elkaar! Ineens vraagt mijn manneke; "Had jij niet ongesteld moeten worden?" Uitgerekend en jawel, 2 dagen overtijd!!! Normaal is het op het uur af, dus stiekem gloeiden we vanbinnen. Afgesproken dat we het een weekje zouden aankijken... De volgende dag, tijdens m'n werk, kreeg ik de bekende ongi-krampen en daar waren ze; de rode duivels!
Ik ben compleet ingestort, kon en kan alleen maar huilen. Intens verdrietig. Ook mijn man ziet het even niet meer zitten. Gaan nu allebei op de automatische piloot. We komen er wel weer bovenop, hoop ik, maar we zitten er helemaal doorheen :(

Inmiddels is het 3 weken geleden dat we bij het ziekenhuis zijn geweest. Ze zeiden dat we binnen een paar weken telefoon konden verwachten voor een intake IVF. Ga zo zelf maar eens bellen, denk ik.....

Meiden, hou die positiviteit vast! Ik ben hem even kwijt, hoop snel goed nieuws hier te horen!!!!

Veel liefs en een dikke knuffel

Ach Star, wat vervelend! Kan me heel goed voorstellen dat je ineens overloopt van de hoop als je ongi uitblijft en daarna zo verdrietig bent. Alsof je lichaam erop zat te wachten tot je je er bewust van werd en toen toch nog ff de rode kraan open zette...
Ik weet zeker dat jullie er wel weer bovenop komen, maar neem wel de tijd. Het is allemaal niet niks.
Hoop wel dat jullie snel een afspraak kunnen maken voor ivf. Voor je het weet ben je weer 2 rondes verder voor je mag beginnen...

Hier sinds vandaag pijn in mijn boobies. Heb ik niet vaak, zo 2 á 3 keer per jaar ofzo. Zal nu ook niets zijn, maak ik mezelf wijs. Aan de andere kant, de iui was perfect dit keer... Kortom, ik zit mezelf weer aardig gek te maken, haha!
Ik voel me met een dagje minder werken wel een stuk opgeluchter, uitgeruster en vrolijker. Blij dat de oplossing is gevonden!

Meiden, succes!

Terug
Bovenaan