Hoe is het met iedereen?

@2dewondertje: het kan idd melkaanslag zijn. Lisa heeft wel spruw gehad, maar die is nu weg. Nu is haar tongetje af en toe wit van de melkaanslag, en daar hebben ze geen last van. Als ze last van spruw zouden hebben dan klakken ze met hun tongetje.

Hier gaat ook alles goed. Ticho is morgen 5 weken oud en slaapt goed, eet goed en is druk bezig met contact maken en beginnende lachjes onze kant op te sturen. Erg leuk om te zien!

Sinds deze week beginnen we een routine te ontwikkelen thuis, prettig voor hem en voor ons. Verder slaapt hij sinds maandag in zijn ledikant op zijn kamer, hiervoor sliep hij in het wiegje op zijn kamer, en dat gaat prima. Meestal maakt hij 's nachts een ruk van 5 en dan 2x 4 uur, maar vannacht voor het eerst een ruk van 6 uur gemaakt. Hopelijk zet die trend voort!

We waren afgestapt van live BV omdat het enorm pijn deed en dus kolfde ik alles af en kreeg hij het in het flesje. Dit ging prima, maar ben het gehannes met het kolven een beetje zat, dus toch van de week weer begonnen met live BV. Donderdag bij de lactatiekundige zijn geweest, kreeg ik handige tips. Helaas bleek daar ook dat ik spruw heb en BV doet dan ook nog wel pijn.

Hoi, Jill blijkt toch spruw te hebben. De kweek die was genomen was net na een fles en daarom was daar alleen melk op te zien. De dag erna was de witte aanslag nog erger. Ze begon toen ook te "klakken" tijdens het drinken en steeds onrustiger te worden. Later zag ik ook op de slijmvliezen witte plekjes, weer direct terug naar de HA uiteraard, want ik wist zeker dat het spruw moest zijn en toen hebben we een medicijn gekregen. Ze vind het enorm vies en helaas moeten we het 4 x pd geven een week lang. Naast de lactulose die ze ook al krijgt omdat ze moeilijk kan poepen. Zucht, al met al zit ons meisje nog niet lekker in haar velletje. De rust is er dus nog niet hier. Maar het gaat al beter nu we een dag of 2 verder zijn.

Hoi Cennet hier hft ook spruw gehad en vind ook dat drankje ervoor niet lekker,met mn andere kids kreeg ik er dactarin voor maar dat schrijven ze nu niet meer voor helaas bij de allerkleinsten jammer want dat helpt veel beter dan het middeltje wat ze nu voorschrijven,ze hft er verder geen last van en de huisarts hier zei ook met bv heb je het al vaker en hoef je er niet altijd wat aan te doen,succes verder en heerlijk genieten van de kleintjes,hier lacht en brabbelt de kleine meid al volop

Hallo, Wilco is nu ruim twee weken oud en na een hoop gedoe met flessen, voeding en dergelijke.. drinkt hij nu goed de fles leeg. Helaas krijgt hij dan na ongeveen een uurtje last van krampjes.. de ene keer wat meer dan de andere keer maar vervelend is het wel.. dus morgen wellicht toch maar venkelthee of infacol proberen.. want hij is nu soms zo zielig! en das sneu omdat het verder een vrolijk en gezellig mannetje lijkt te zijn.. verder breken de nachten nog weleens.. hoewel hij soms ook weleens spontaan een voeding overslaat! Hij slaapt 's nachts al in zijn eigen bedje, maar overdag vind hij dat nog niets! dus daar nog maar even mee wachten en later opnieuw proberen!

Hier ook alles goed. Joey is morgen 9 weken. De eerste weken gewoon BV gegeven, maar dat deed me zoveel pijn. Hij had geen spruw en ik ook geen kloven. Mijn borsten zijn altijd gevoelig geweest en dat werd er niet beter op. Hij doet het heel goed op de fles. Drinkt nu 4 flessen van 220 ml leeg en laat soms een klein beetje staan. Helaas gaat ook hier het poepen niet goed, hij heeft soms gewoon 3 dagen geen poepluier. Hij heeft lactose maar heb niet echt het idee dat het werkt. Hij heeft gelukkig niet zo heel veel krampen en is een erg tevreden kereltje. Hij heeft afgelopen vrijdag zijn eerste prikjes gehad en was hierdoor erg slaperig en de volgende dag wat hangerig en huilerig. Hij weegt inmiddels 5484 gram en is 60 cm. We zijn nog steeds super trots op hem

Terug
Bovenaan