hoe is het met jullie lijf?

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,

Nou eens even niet over baby's, maar hoe is het met jullie lijf?
Ik heb zelf nog steeds wel wat meer kilo's dan voor de zwangerschap, maar ik moet zeggen dat dat mij niet zo heel veel uitmaakt. Wat ik wel erg vind, is dat ik totaal geen spieren meer heb in mijn buik. Het is echt een vormeloze zak (sorry voor de omschrijving). De verhoudingen kloppen gewoon nog niet. Ik zit daardoor nog steeds niet lekker in mijn vel. Ik vind mijn buik nog steeds dik, terwijl ik al bijna 7 maanden geleden ben bevallen! Ik voel me er heel onzeker door. Ik ben altijd tevreden geweest met mijn lijf, en vooral tijdens de zwangerschap vond ik mezelf prachtig, maar nu dus niet meer...
Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie al weer in vorm, of ook nog niet? En zo ja, hoe lang heeft dat geduurd?

Sorry voor dit gezeur, maar ik ben wel nieuwschierig.

Groetjues Judith

Hoi,

ik ben ook nog wel een paar kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maar ik geef nog volledige borstvoeding en dan is zo'n reservelaagje wel handig. Helaas zijn mijn buikspieren na drie zwangerschappen vrijwel op non-actief gegaan. En ik kan nog steeds mijn trouwring niet om ! Dat vind ik wel erg jammer. Ook heb ik, door de borstvoeding, nog steeds een F-cup. Maar verder valt het wel mee.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Nou, ik ben alle kilo's weer kwijt, weeg zelf iets minder dan voor mijn zwangerschap en dat is gewoon vanzelf gegaan. Niet gelijnd, maar niet te veel snoepen. Alleen die slappe huid is minder. maarja, als je bedenkt hoe die is opgerekt, kan dat ook niet anders. Denk ook dat er weinig aan te doen is!! En mn borsten zijn een stuk slapper, dat vind ik ook minder. Maar daar hebben ze weer mooie bhs voor!

Ik draag gewoon lekker waar ik me prettig bij voel en ben over het algemeen best wel tevreden!

Groetjes Martine

Hoi. Na de bevalling van mijn eerste, nu 3 jaar geleden was ik heel snel weer in vorm en op gewicht. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik veel meer aangekomen maar de kilo's zijn er ook weer vrij snel afgegaan, en ik ben nu zelfs nog lichter als voor mijn zwangerschap)pen)..Daarover dus geen klagen, maar die buik..?!?!?!!? Ik ken je gevoel helemaal.. Ik kan helemaal niet tegen dik zijn (noem me ijdel maar ik vind dat echt niks..), en vind die buik ook erg. Ik ga morgen weer beginnen met hardlopen (geef nog steeds bv en toen ik de vorige keer wilde gaan lopen ging dat nog niet zo lekker haha..), en hoop dat het dan weer wat strakker in het vel kom te zitten..
Kortom, wel tevreden over de kilo's en het lijf, alleen de buik blijft lastig..
Gr. Anne-Marie

Don't ask.... ik val nog steeds af gelukkig maarree ik ben er nog lang niet helaas.

x ing

Drama !! haha het is een en al streep !! buik, bovenbenen, kuiten noem maar op.
De kilo's zijn er gelukkig al weer helemaal af, maar ja die buik he !

Is er trouwens niet iets om die strepen iets minder te laten lijken ?? (voor de zomer !)

groetjes simone

er zijn dus meer meiden die dit hebben.
ik ben nog niet op mijn oude gewicht maar dat hoeft ook niet. ik had altijd maatje 34 en nu 36. dus geen klagen dacht ik. ik moest alleen verplicht nieuwe broeken kopen.
ik heb strepen op mijn billen gehouden en een beetje om mijn navel verder niet. ik was zo bang dat mijn hele buik er onder ging zitten maar gelukkig niet.
mijn buik is slapper dan daarvoor. ik doe er ook niks aan eigenlijk om het weer goed te krijgen. en 's avonds heb ik wel een buikje. zo'n buikje heb ik heel lang gehad de eerste maanden van mn zwangerschap  misschien dat ik nog wel fanatiek mijn buik ga trainen maar mezelf kennende.......(heb de fitnis opgezegd....)

groetjes sibje

Ik moet zeggen dat ik aardig ben afgevallen ook doordat ik borstvoeding gaf..op een gegeven ogenblik ben ik daarmee gestopt en ben ik ook niet extreem aangekomen hoor ben zelfs weer met de pil begonnen en daar word je meestal toch wel weer dikker door..
Ik woog rond mijn zwangerschap ong 73 kilo voor die tijd 68 kilo en nu weeg ik 62 dus ik heb niet heel veel te klagen.
Wat ik wel mis is de stevigheid van mijn lichaam, alles is slap en mijn spieren die ik voorheen had zijn verdwenen..haha
Ik die wel aan na zwangerschapscursus en moet zeggen dat ik daardoor wel mijn buikspieren heb terug gekregen..
Dus meiden misschien een boekje met oefeningen voor thuis samen met je partner (dan gaat het misschien beter) is misschien een optie aangezien we allemaal weinig tijd (lees e.v.t  zin) of geld hebbenom naar de sportschool te gaan  met zo'n kleintje!!

Succes!

Liefs

Terug
Bovenaan