Hoe is het met jullie?

Hier inmiddels 31 weken zwanger. Met ons kleine meisje gaat het goed (vorige week 30 weken echo) gehad. Ik merk zelf dat ik het wel behoorlijk zwaarder vind worden....(effe klagen....). We hebben hier nog een meisje van 19,5 maand rond lopen, die 's nachts nogal eens aan het dromen is. Verder slaap ik enorm slecht, meestal maar een paar uurtjes achter elkaar en moet dan regelmatig plassen. Ik vind een zwangerschap echt heel erg bijzonder maar verlang ook wel weer naar mijn "eigen" leven. Hoe is het bij jullie?

Vandaag 30 weken zwanger en nu beginnen de pijntjes wel langzaam te komen!
Zolang het mupke het goed doet, heb ik niks te klagen! Begin me al langzaam op mijn zwangerschaosverlof te verheugen!

Hey,

Zo herkenbaar!! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook wel mijn klachten en kwaaltjes, maar door de vele rustmomenten was dat goed te handelen.

Nu heb ik die rustmomenten niet door onze kleine dame (bijna 19 mnd) waardoor het gewoon fysiek heel veel zwaarder is. Ook ik wordt regelmatig wakker. Moet dan altijd plassen. Als ik rond 6.15 wakker wordt MOET ik plassen, maar dan wordt mevrouw wakker en is de nacht voor haar over...

En ik heb echt enorm veel harde buiken! Als ik de hond uitlaat bijvoorbeeld. Nu merk ik wel dat ik doordat ik door omstandigheden van de week minder heb gewerkt er minder last van heb, dus komt echt door de drukte, maar is wel heel vervelend. MOet nog 2 weken lesgeven en dan is het toetsweek, maar lijken echt 2 onoverkomelijke weken...

Maar ach... nog maar 10 weken :) En dan ga ik vast roepen dat het het allemaal waard is geweest :p

Ik snapte tijdens mijn vorige zwangerschap echt niet dat mensen het zat konden zijn, want het is toch zo b ijzonder! Maar ik weet nu dat als je niet je rust kunt nemen wanneer nodig, dat je ook veel minder van die bijzondere momenten kunt genieten... Waardoor je het echt wel zat kunt zijn! En kunt verlangen naar het moment dat je je baby in je armen kunt sluiten

Liefs,

T

Hey,

Morgen 28 weken. Ik merk nu wel dat ik moeite heb met heel veel dingen maar blijf toch bewegen want ik ben al 12kilo aangekomen,, babykamer helemaal klaar deze week komt ook complete kinderwagen. ik hoef alleen nog de kleertjes maar daar heb ik nog tijd voor (12weken)

Gyn belde me gister met uitslag van bloed en bleek dat mijn HB 4.8 was dus heel laag en ik heb al hogere dosis ijzertabletten gekregen maar niets helpt dus ze vertelde dat als 15 juni weer laag is dat ik moet overgaan op injecties :(
Verder is de kleine wel helemaal gezond en actief, hij schopt heel veel en hard waardoor ik weinig slaap en vaak moet opstaan om te plassen

Morgen afspraak met lactatiekundige en in de avond informatie avond over bevalling enz.. dan de 15e groei echo. kan niet wachten om de kleine weer te zien.

Hoop dat verder iedereen ondanks alle kwaaltjes geniet van de zwangerschap!

Ik ben bijna 31wkn en heb last van nesteldrang! Of beter gezegd; mijn vriend heeft last van mijn nesteldrang! We zijn aan het klussen in mijn dochters nieuwe kamer. Telkens is er wel iets waardoor er vertraging oploopt. Mijn vriend doet echt zijn best en werkt hard, maar denkt vaak niet eerst ff na alvorens ergens mee te beginnen.... Bijvoorbeeld rolgordijnen ophangen, boort ie op de gok een paar gaatjes in het kozijn en komt er dan achter als ie die steun dingen heeft vast geschroefd dat ze verkeerd om zitten en te ver uitelkaar... :s aaahhhh!!! Resultaat is dat ze nog niet hangen.
Zaten we op de bank, begin ik natuurlijk weer over bepaalde klusjes die nog moeten gebeuren. Hij denkt dan, pffff moet dat nu?!
Ik vroeg wanneer we de kinderwagen van zolder halen? Nou hij reageerde echt van dat kan ook wel week van te voren. Nou daar was ik het niet mee eens, stel nou dat er een muis in gezeten heeft. Jaja zei die, een muis?! Zuchtend haalt ie 'm van zolder en wat denk je.... Muizenkeutels in de reiswieg!!! Iehhhhh!!! Gatver, daar komt ons kind dus mooi niet in te liggen!! Ik zei niks, hij zei zelf meteen dat t goed was dat we er nu achter kwamen en dat we voor een andere moeten gaan kijken.

Maar goed, ik merk dus dat ik er stress van heb dat het,nog niet af is. Als onze dochter naar haar nieuwe kamer gaat moeten we de babykamer nog onder handen nemen. Nu gaan we daar geen grote dingen doen, alleen ledikantje opknappen (heeft mn dochter aan geknaagd) en een beetje met accessoires jongenskamer van maken. Helaas kan ik zelf niet zoveel op het moment. Heb veel last van mn bekken en heb ook mn dochter van 2jr rondlopen en doe al snel teveel (en heb daarna dus pijn) Maar buiten dat gaat het eigenlijk heel goed. De kleine is ook vaak aanwezig, echt voetballertje ;-)
Sorry is heel verhaal geworden!

Ons ruzietje van gisteren heeft er wel toe geleid dat mijn vriend nu ook de druk voelt. Hij heeft vrij genomen en is nu op mijn dochters kamer aan het klussen :) En het kwam helemaal vanuit hem, want ik heb er niks over gezegd, ging er vanuit dat ie gewoon moest werken!

Terug
Bovenaan