Hoe is het met onze peuters?

Hier ook een heerlijke peuter. Ook Diedje kan heel goed zelf spelen, is dol op spelen met andere kindertjes en ook hij heeft dagelijks wel ergens een 'dwars' moment. Soms weet ik het onheil af te wenden, maar soms ontaard het ook in een driftbui en/of huilbui en ach, dat klaart dan ook weer de lucht. Daarna heb ik vaak een superlief en mak ventje ervoor terug.

Het enige dat ik weleens lastig vind, is dat hij zich soms in de winkel als een vaatdoek op de grond laat vallen. Daar kan ik maar niet aan wennen.

Waar ik echt enorm van geniet is dat hij volop kletst, het is net een papegaaitje en zegt alles na. Ook leuk dat je hem nu echt kleine opdrachtjes kan geven en dat hij het leuk vindt als hij snapt wat de bedoeling is!

Hier ook alles goed met onze kleine peuter!Kyandro is een echte doener klimt zonder moeite de trap op naar boven en weer beneden,is dol op zijn nieuwe scooter(gehad voor verjaardag)en hij kan heel goed rijden en sturen,praten begin nu eindelijk een beetje te komen maar het blijf nog bij woordjes en geen zinnen.is enorm dol op zijn kleine broertje en Rivano op hem,(knuffelen wat af)
verder heeft ie enorm graag zijn zin,en vind ook moeilijk om zijn speelgoed te delen met zijn zus
en soms gaat juist weer super(wisselend dus)
verder blijft ie een beetje tobben met de oortjes en slaapt ie erg onrustig(veel wakker worden)

liefs jootje

inderdaad een leuk topic!
Apart dat we nog maar 2 jaar geleden piepkleine baby's hadden en nu peuters de rennen, klimmen, kletsen enz.
Cliché, maar de tijd gaat snel!

Hier een heerlijke, energieke peuterpuber met een temperamentvol karaktertje :) die zich erg vlot ontwikkelt.. Ik ben constant bezig met het zoeken van nieuwe uitdagingen die ze leuk vind, want ze is snel uitgekeken op iets.

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.. Ze speelt graag buiten met een paar simpele takjes. Klimmen en klauteren.. Naar de speeltuin is dus ook een groot feest. Evenals wandelen in het bos, waar ze zich heerlijk kan uitleven!

Kletst mij de oren van het hoofd (heeel gezellig), zingt graag liedjes en boekjes lezen is haar grote favoriet. Ik lees veel voor, maar als ik haar, met haar verzameling (ik kan er niet genoeg aanslepen) boekjes, ergens neerzet is ze een hele tijd heerlijk zelf aan het lezen.

Voor haar verjaardag heeft ze er weer wat duplo bijgekregen, verschillende soorten puzzels, de voorganger van mini loco, een schaartje, plakkwastje, prikpen+lap, boekjes :) goed verwend! En genoeg nieuwe uitdagingen erbij! We hebben een gezellige en drukke dag gehad& voor nu vind ik het prima dat het weer geweest is :) Ben inmiddels 37+2 zwanger, dus aan het aftellen tot ons tweede wondertje zich aandient (gelukkig niet verjaardag dochterlief geworden, was ik toch een klein beetje bang voor!) Erg benieuwd hoe onze peuter op haar nieuwe broertje/zusje gaat reageren... Ze voelt het wel aan dat het niet lang meer duurt.

Indd erg leuk topic en de tijd vliegt.... Als het net zo snel gaat als de afgelopen 2 jaar, zitten ze zo op de basischool.. ;-)

Voor iedereen lekker genieten van onze heerlijke peuterpubers en we can do it!!!

Liefs

Terug
Bovenaan