Hoe is jullie herstel voor degene die bevallen zijn met een keizersnee!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Hoe is jullie herstel na een keizersnee? Ik ben nu 5 weken verder en eigenlijk gaat het heel goed. Ik heb alleen regelmatig pijn aan de rechterkant van mijn buik rond om het litteken. Niet dat ik het uitschreeuw van de pijn maar het is niet lekker. Verder doe ik alles en kom ik me zelf af en toe nog tegen. Stofzuigen en dweilen en strijken(lang stil staan op 1 plek) doe ik nog niet. Verder doe ik eigenlijk alles weer in het huishouden, het sluipt er weer in he. Maar ja 6 weken niks doen......dat is heel moeilijk voor mij. Ik probeer iedere dag lekker te wandelen. Volgende week terug op controle, ben benieuwd misschien heb ik toch te veel gedaan.Hoe is het bij jullie? Verder doe ik lekker genieten van ons kleine meisje (nou ja klein, ze groeit als kool hihihi).
Gr Naatja74

Hoi,

Nu voel ik me weer goed maar het herstel na de keizersnede is mij vies tegen gegevallen. De eerste week thuis na de operatie voelde ik me super goed waardoor ik teveel heb gedaan (eigen schuld dus), en die weken daarna heb ik me zo slap als een vaatdoek gevoeld.
Nu gebruik ik Supradine Energie en voel me stukken beter. Ben wel nog af en toe moe (maar zal ook door de gebroken nachten komen ;)
Heb  als ik te lang sta of loop last van mijn onderrug maar volgens de gyn heeft dat met het evenwicht te maken dat mijn lichaam nog moet zoeken. Wel heb ik veel last van maagpijn die gelukkig de afgelopen dagen wat minder begint te worden.Afgelopen vrijdag had ik de nacontrole bij de gyn. De wond zag er heel mooi uit en ik mag alles weer doen (ook stofzuigen helaas haha). Toen ik vroeg of ik weer mocht gaan sporten zei hij: mevrouw als u weer sex mag hebben dan mag u ook weer sporten haha.

Groetjes Sam

Hier gaat het ook super(met mij dan).Het herstel is mij reuze meegevallen terwijl dit mijn 2e keizersnede was.Bij mijn zoontje had ik heel erg lang last.Ik doe ook al heel lang weer alles hoor al voor de 6 week en als ik teveel deed floot mijn lichaam me terug en deed ik een dagje rustig.Ook ik heb rondom het litteken soms wat last een beetje gevoeli maar ja wat wil je als je de fotos ziet van hoe je buik openligt brrrr.O ja noah is nu 7 week.

Mij is het ook zeker de eerste 10 dagen echt vies tegen gevallen. Maar nu gaat het allemaal wel weer erg goed. Ook ik strijk en stofzuig nog niet. We gaan elke dag wel wandelen en af en toe ook wat langer weg, bijvoorbeeld winkelen op zaterdag. Als ik dan echt een paar uur gelopen heb dan is het allemaal weer gevoelig als ik thuis kom, maar dan neem ik gewoon twee paracetamol en ga lekker met de kleine op de bank liggen. Mijn buik is af en toe nog gevoelig, maar het vreemdst vind ik het dat mijn buik nog redelijk verdoofd voelt op sommige plekken.

Linda, mama van Marissa 4,5 week oud.

Waarom is dat vreemd dat je buik nog verdoofd is?Ik heb nooit het gevoel helemaal teruggekregen naar de geboorte van mijn zoontje.Ook nu is mijn buik heel doof en dat kan maanden duren.Het komt omdat er heel veel zenuwen zijn doorgesneden.

Het is mij 100% meegevallen. Ik deed eigenlijk vanaf het moment dat ik thuis was weer langzaam aan alles. Was in ieder geval mijn bed niet meer in te krijgen. Ik loop veel en doe eigenlijk ook alles al weer in het huishouden. Voor mij is het nu 4 weken geleden.

Ik moet zeggen dat ik het herstel te vergelijken vind met mijn vorige (zware) bevalling van Roan*.   Ik had verwacht dat ik nu langer moest herstellen, maar die 5 dagen ziekenhuis waren genoeg voor mij om alles weer aan te kunnen.

Groetjes, Marlise.

hoi meiden
bij mij gaat het langzaam aan ook weer beter ik heb ook een dood gevoel
en er zit bij litteken ook bult heeft iemand dat ook en onder litteken ook nog erg blauw morgen is 4wk geleden.
groetjes maaike

Hoi Meiden,

Ik heb nu iets meer als 2 weken gelden keizersnee gehad. Mij was het ook tegen gevallen. Sinds deze week doe ik langzaam aan meer. Alleen nu wordt het vloeien ook erger hadden jullie dat ook?? Het is niet zoals de 1e dagen maar toch best aardig veel.
Ik moet ook nog steeds op en neer naar het ziekenhuis ivm met Remco. Hij ligt er nog. Ik heb stukje boven mijn litteken ook een raar gevoel. Maar bij mij is het nog kort geleden. Ook hebben ze flink aan mijn buik staan trekken om Remco eruit te krijgen.
Dus daar zal alles wel goed beurs van zijn.
Maar ik moet zeggen dat de laatste week ongeveer echt elke dag beter voel.

Ik doe echt rustig aan want dat hebben de gyneacologen, zusters en verloskundige  mij op mijn hart gedrukt dat te doen. Omdat mijn keizersnee niet normaal is gegaan zoals het normaal gaat. Ik ben ook heel veel bloed verloren tijdens en na de keizersnee.

Maar fijn om jullie ervaringen te lezen.

Liefs Angela

Terug
Bovenaan