Hoe is jullie ritme?

Caspar is zondag 12 weken geworden en het blijft lastig om met hem in een ritme te komen. Op 1 juli ga ik weer werken en enige structuur in de dag zou dan toch wel fijn zijn. Hoe zien jullie dagen er ongeveer uit, qua voeding en slaapjes?

Hier ook lastig om hem in een ritme te krijgen.
Drinken om de twee of drie heel soms vier uur. En slapen is ook maar lastig om een ritme te krijgen. Fedde doet hazeslaapjes.
En hij is de laatste paar dagen een beetje een zwaan kleef aan.
Wel lastig soms hè !

Hier gelukkig wel ritme ondanks dat ik op verzoek voed!
Tussen 8-9 1e voeding, dan 12-16-19.30-23.00, na het eten spelen,knuffelen we wat, dan nog even alleen in de box en dan slapen tot de volgende voeding.
Ze heeft wel last van doorkomende tandjes, dus ze wordt wat vaker tussendoor wakker overdag, maar verder gaat het goed zo!
Niet elk kindje heeft snel een ritme te pakken en daar kun je helaas weinig aan doen!
Succes ermee

Tim is nu 4 maanden en zijn ritme is ongeveer als volgt:
06.00 een fles
07.00 naar bed
09.30 weer wakker, spelen, in bad
10.00 fles
11.00 naar bed
13.00 weer wakker, groentehap, wandelen of zo, spelen (oudste ook naar school brengen)
14.00 fles
14.30 naar bed
16.00 wakker tot aan de volgende fles
18.00 fles
18.45 naar bed
22.30 fles
23.15 naar bed

Hier 6.30 eerste fles daarna weer slapen

11.00 tweede fles en als hij nog slaapt dan krijgt hij om max 11.30 zijn fles.

15.30 derde fles.

19.30 de laatste fles met rijstebloem erdoor.

Het zijn allemaal flessen van 180 cc.

Slapen is eigenlijk gewoon een beetje naar behoefte, wanneer hij moe is dan wrijft hij in zijn oogjes of gaat hij mopperen en dan leg ik hem lekker in zijn bedje.

Na de laatste fles gaat hij om acht uur naar bed en slaapt tot de volgende ochtend.

Gemiddeld zit er zo een 4,5 uur tussen elke voeding. maar soms ook wel vijf uur als hij nog ligt te slapen bijv. alleen de laatste fles krijgt hij standaard om half acht.

Mijn kleine vent is ruim 3 maanden.

ik zit met ilse op het zelfde ritme
als tamjo
aleen is ze nog geen 3 maanden 27 junni word ze
3 maanden vraag me wel af is dit niet te vroeg door slapen tot de volgende dag?

Hier is het ritme beetje gemiddeld als volgt, kan op een uur afwijken maar verder eigenlijk niet zo
7 uur wakker voor fles, dan even knuffelen, daarna spelen in de box en gemiddeld na uurtje weer naar bed
11 uur fles, dan even knuffelen, daarna spelen in de box en na uurtje weer naar bed
15 uur fles etc
19 uur fles etc
22 uur wakker worden mee onder de douche met manlief en daarna een fles en gelijk naar bed.

Soms wisselt het douche af met in bad gaan voor de 2e fles, Joel krijgt flesjes van 150+5.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan