Hoe is jullie ritme?

@juditje Dat is inderdaad erg lang. CB adviseerd voor een baby van 2 maanden niet langer dan 8 uur achtereen te slapen en baby van 3 maanden 9 uur achter elkaar. Dit vanwege dat het bloedsuiker veel te laag kan worden en ze kunnen 'uitdrogen'. Hersentjes krijgen dan eigenlijk te lang geen vocht. Ik neem het risico niet en maak hem om een uur of 12 nog wakker voor een half flesje.

hier het cb zei de voorige keer dat ze daar nu niet
meer zo resies in waren maar zal ze het nog eens
vragen haar waker maken is geen optie wand dan zit je er de hele nacht wakker
ze word wel om4 uur waker doe dan vaak despeen er weer in maar dan slaapt ze toch weer door
to hal 7 /7 uur.
dus misschien om 4 uur dan maar een fles.

Hier gaat hij gelijk door met slapen na dat flesje van 12 uur. Maar ik ben er ook zo erg voorzichtig mee omdat hij in het begin al zo heel veel problemen met zijn bloedsuikerspiegel had. Dus misschien dat ik er een beetje te truttig in ben hoor.

Wij hebben een soort van ritme, al is het wel vrij rommelig, maar doordat ik er niet echt op let heb ik er geen last van..
s ochtends tussen 6 en 7 wakker voor een voeding,
meteen weer verder slapen.
om 8.00u weer een voeding en om 10.oou en 12.00u ook. Dan slaapt ie meestal tot een uur of 3/ half 4 en krijgt dan weer voeding.
om 17.00u weer, om 18.30u en om 20.00u.
Dan pakt ie weer een lange slaap tot ongeveer 2.00u en als ik pech heb komt ie rond 3.30u weer.

Best veel voedingen dus! Na de voeding is het even knuffelen en samen spelen, dan in box of wipstoel en dan weer naar bed (ongeveer een uur wakker!)

Ben nu een ander ritme aan het proberen:

8 uur fles en badje
9 uur weer naar bed.
10.30 eruit, box, oefeningen en om 12 uur de fles en om 13.00 uur weer terug.

16.00 uur fles, box spelen, oefeningen
De laatse 10 dagen blijft hij dan wakker tot de fles van 20.00 uur. (als hij slaap heeft gaat ie naar bed en krijgt hij de papfles om een uur of 21.00)

24.00/ 1.00 uur fles en gelijk weer slapen.

Moet zeggen dat het op gisteren na eigenlijk heel goed gaat zo. Maar als hij moe is gaat hij gewoon tussendoor naar bed. Dus of het nu al echt een ritme is? De meeste dagen verlopen in ieder geval wel zo.

@supertje dat is niet tuttig dat zei het cb ook
als kindjes last hebben met het suikerspiegel
waren ze daar streng in maar dat kwam dan ook wel eens uit de hiel prik.
ikmerk niks aan haar dus denk dat zei het wel kan hebben.
beter voorzichtig dan dat het fout gaat toch?

Terug
Bovenaan