hoe kan ik helpen met kruipen

hallo allemaal.

mijn zoontje Noah is nu bijna 9 maanden.
Dit is toch ongeveer de tijd dat hij gaat kruipen.
Hoe kan ik hem helpen met voor uit te kruipen?
Volgens mij snapt hij het wel (hij draait rondjes en grijpt naar een speeltje dat voor hem ligt)Duwt zijn bips omhoog en probeert op zijn knieen te liggen.
Graag zou ik wat tips willen hebben.

Groetjes Chantallekuh

Hoi,
niks hoort denk ik... M'n oudste was 11 maand en de tweede was 8 maand... Van wat ik er over heb gelezen heb ik onthouden dat je ze kan helpen door ze uit te dagen, wat je al doet, en het ze voor te doen... succes ermee, Joke.

Hoi, mijn kleine meid is nu bijna 11 maanden en krupt ook nog niet. Ze tijgert en staat en zet stapjes, maar kruipen gaat haar niet snel genoeg.
Volgens mij kun je ook niet veel doen om het te stimuleren. Ze doen het wanneer ze eraan toe zijn en sommige kindjes zijn eerder dan  anderen. Zou me er niet te druk om maken! Groetjes, Claudia.

Hier ook niet kruipen ook 9 maanden en 2 dagen oud   wel draairt die in de box om speeltjes te paken maar geen kninen onder ze kont ofzo

hij kan wel staan aan de tafle als je hem neerzet waar niet eiegenlijk hhihi

het komt vanzelf allemaal

Hallo,

Ik wil je een tip geven maak je niet druk het komt vanzelf en anders maar niet.
De mijne slaat het kruipen volgens mij gewoon over en volgens andere bekenden kan het niet kwaad.
Het cb is er niet voor maar ik vind dat je een kind niet daartoe kunt dwingen.
Iemand zei laatst tegen mij laat hem gewoon op de vloer spelen en in de box stimuleer wat met speeltjes maar dwing niet af het enige wat je moet doen zei ze is een kind knuffelen de rest komt wel en weet je sinds die tijd doe ik het en het maakt me veel rustiger

groetjes claudia

Joh, niet te veel druk maken hoor! Er zijn zat kindjes van een jaar oud die nog niet kunnen kruipen!

Kruipen leert je kindje pas als hij eraan toe is: als zijn hersentjes ver genoeg ontwikkeld zijn en als hij het interessant genoeg vindt. Sommige kindjes zijn eerder met kruipen, en laat met praten, andere kindjes leren eerder hun eerste woordje en doen wat langer over dingen als kruipen. Zo'n kleintje kan natuurlijk niet alles tegelijk leren!

Niet druk over maken, komt vanzelf wel.

Groetjes,
Helena

Hallo,

Huub is afgelopen dinsdag 1 geworden en kruipt ook nog niet.
Het enige wat hij doet is zitten. Het boeit hem ook allemaal niet, hij doet ook geen moeite om zichzelf te verplaatsen.
Ik ga er ook niet moeilijk over doen, als hij niet wil dan maar niet. Het komt vanzelf wel.
Verder is hij erg vrolijk en actief.

Groetjes Brenda

hallo

leg je kindje op ze buik

pak bij ze heupjes beet

trek hem omhoog dat hij in kruiphouding komt

en pak een speeltje wat een beetje kan rollen

en daar mee oefen

of ga samen kruipen   kan hij zien hoe het moet

sterkte ermee

bianca

Terug