hoe kan ik helpen met kruipen

hallo,

onze zoon wilde al gauw kruipen, greep naar speeltje maar kwam er niet bij.We hebben een speelkleed gekocht want we hebben een houten vloer. Zo kan hij zich beter afzetten wat binnen een week gebeurde en hij ook geen probleem meer maakte van de houten vloer. ik heb ook gelezen dat je kind de juisteverhouding moet hebben qua spieren en botten voordat je kan kruipen  en dat is bij iedereen verschillend.

succes

als ik je verhaal zo lees, dan zit hij er niet al te ver vanaf.
zo begon het bij die van ons ook. het leek zo volstrekt onnuttig wat hij deed, maar een maand later tijgerde hij de hele kamer door en nog een maand later kruipt hij op handen en knietjes bij zachte ondergrond, en handen en voetjes bij harde ondergrond |(prinsje op de erwt, haha)
hij is nu 11 mnd

greet

hoi lieve moeders.

Jeetje als ik mezelf zo lees(hihi) ben ik echt een zeur.
Wil veel te snel gaan, maar goed Noah kruipt nu!!!
En dat zonder hulp.Hij staat trouwens ook al tegen de tafel en trekt zichzelf ook al op
Dus waar maak ik me eigenlijk druk over?

Bedankt voor jullie reacties!

Doei Chantallekuh

hallo

het is toevallig mijn zoontje heet ook noah en die hebben wij inderdaad geholpen met kruipen door hem te stimuleren met speelgoed maar niet forcerend, gewoon zo van kom maar je kunt het wel en als het dan niet wil dan is het ook prima en kryg je een hele dikke knuffel omdat we toch fijn gespeeld hebben met elkaar.
Ik moet wel zeggen dat mijn kleine jongen erg snel was nl. zeven maanden en met tien a elf maanden al kon lopen maar stinuleren is bij ons wel de oplossing gebleken.
Ik moet er ook bij zeggen dat hij wel drie oudere zussen heeft die erg veel met hem spelen en waar hij dolgraag achteraan wilde.

groetjes en succes 28bibi

Hallo,

wilde nog 1 keer reageren ik vertelde eerder dat mijn zoontje ook nog niet kroop maar op een dag in de vakantie werd hij op de grond gezet en iets verder lag een speeltje en tot mijn grote verbazing kroop hij in een keer heel behendig naar het speeltje toe hij is nu 11en een halve maand dacht dat hij het over zou slaan maar nee hoor dikke pret nu maak je geen zorgen het kom echt vanzelf

groetjes claudia

Terug
Bovenaan