Hoe kijken jullie naar de tandjes?

Tja, de vraag staat er dus al. Als ik mijn vinger in Esthers mond steek, voel ik volgens mij een bobbel. Maar ze wil hem niet laten zien! Als ze lacht draait ze altijd haar hoofd een beetje weg. Als ik haar onderlip naar beneden duw, steekt ze altijd haar tong uit. Geen idee waarom, maar je krijgt die tong niet weggeduwd. Tenzij je er 3 vingers voor gebruikt, maar ja, dan zitten je eigen vingers weer in de weg. Aaaarrrrghhhh! Iemand tips?

Bedankt!

Eveline

Hee Eveline,

Ik had Evi boven mijn hoofd (even vliegtuigje spelen hihi), door het lachen had ze haar mond open. Ineens zag ik dat er een tandje door kwam. Sinds vandaag kan ik ook het randje van de tand voelen.
Ik denk, aan het lachen maken en dan gauw kijken hihihi
Succes!

groetjes Sonja

Hier hetzelfde probleem, weten we zeker dat die meiden geen verborgen lijntje hebben waardoor ze bespreken hoe ze het mama zo moeilijk mogelijk kunnen maken?

Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie dat doen!

Ilona

Als ik Esther laat vliegen, kan ik niks meer zien doordat het traantjes regent...dat vindt ze vreselijk, haha! En ze schudt altijd zo wild met haar hoofd als ze lacht. Misschien zo'n ding als ze bij de orthodontist hebben, wat je lippen opzij houdt?

Het is inderdaad een heel gevogel om te kijken of ze tandjes krijgen of niet. Nikki duwt ook haar tong naar buiten als je haar lip omhoog/omlaag doet. En als je met je vinger wil voelen, pakt ze die vast en begint er aan te "bijten". Dus dan voel je nog niets.
Ik heb het ook geprobeerd met vliegen en aan het lachen maken. Je moet dan wel snel zijn om wat te zien en echt goed zie je het dan niet.
Kijken als ze slaapt is volgens mij de beste manier. Je kan dan voorzichtig in het mondje kijken, maar doe er ook niet te lang over, want dan doet Nikki in ieder geval haar mond weer dicht, of ze sluit haar mond af met haar tong.

Succes met het kijken naar tandjes.

Groetjes, Marieke (mv Nikki, die nu tandjes begint te krijgen)

hoi,

ik kijk ook elke keer als ik senna laat vliegen.
hij moet dan zo hard lachen dat ik bijna tot zijn huig kan kijken.
het enige nadeel is dat er dan steeds een hele straal kwijl mijn t-shirt in verdwijnt.....

groetjes marijke

Vera wil altijd van iedereen vingers in de mond en geeft me uitgebreid de gelegenheid overal aan te voelen en op te drukken. Geen probleem dus :-D Ze houdt er keurig hara mondje voor open.

Ik stop een bijtring in haar mond, dan gaat vanzelf haar tong naar achteren, en houdt ze haar mond wat open  en kun je een stuk onderkaak zien.  Maar blijft lastig!

groetjes,
Anna

Terug
Bovenaan