Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan?

Ik weer het is nog ver weg, maar ik moet bekennen dat ik het best spannend vind. Bevallen! Mijn eerste ging niet heel soepeltjes, uiteindelijk met de vacuümpomp gehaald. Het duurde daarom ook even voordat ik het weer aandurfde! Maar hier zijn we, zwanger en wel! Het zal er hoe dan ook weer uit moeten. Vandaar mijn vraag: hoe kijken jullie er tegenaan of zelfs tegenop? Ik wil nu graag een cursus gaan doen die helpt mentaal met pijn om te gaan, zoals mindfull bevallen of yoga.

Graag jullie ervaringen!

Van de eerste had ik ook een vacuumpomp en een hele snelle bevalling. 6 uurtjes!!

Ik ga er nu weer heel neutraal in en zie het wel. Ik wil ook gaan kijken voor yoga. Maar dan om gewoon lekker te relaxen ;-)

De 1e bevalling duurde lang....23 uur...
2e bevalling was ingeleid en duurde 4 uurtjes..
Ik beval sowieso in ziekenhuis... Medisch.
Zie er niet echt tegenop, maar heb ook gelukkig geen ervaring met vacuümpomp.

Iniedergeval zou ik het overleggen met je verloskundige en een cursus oud zou natuurlijk ook stukje kunnen helpen en rust geven

De bevalling van mijn dochtertje verliep niet zo goed.
Ik had zwangerschapsvergiftiging en ben dus met redelijke spoed ingeleid, Details zal ik je besparen... maar achteraf gezien was het vreselijk... complicaties, binnen een half uur na de bevalling geopereerd (3 uur durende operatie)
Uiteindelijk nog een week in het ziekenhuis gelegen, 5 zakjes bloed gehad en met een hele lading medicijnen naar huis.

Ik moet zeggen dat het (waarschijnlijk door de zwangerschapsvergiftiging en het vele bloedverlies) langs me heen gegaan is...
Ik had yoga gedaan... het kan dus ook daardoor komen, maar ik was heel 'relaxed' en in mezelf gekeerd.
Ik heb het niet als traumatisch ervaren, maar mijn man wel.

Mijn man durfde dus niet voor een tweede te gaan.... en toen ik zwanger was werd zijn angst voor de bevalling nog groter...
Wij hebben een gesprek aangevraagd (en gehad) met de gyneacoloog.
We hebben de bevalling van mijn dochtertje helemaal doorgesproken....
Ze heeft ons erg gerust kunnen stellen dat dit waarschijnlijk geen tweede keer zal gebeuren.
Ik ga wel sowieso in het ziekenhuis bevallen en ik blijf onder controle bij de gyneacoloog.

Ik denk dat ik weer de yoga ga doen.... De eerste les vond ik het allemaal wat zweverig en raar... maar daarna heb ik me eraan over ggeven en kon ik me heel goed 'ontspannen'.

Ik denk verder niet na over de bevalling....ik ga er ook niets over lezen... en wil er ook niet over praten.... het ene verhaal is altijd nog gruwelijker dan het andere...
En het lijkt wel of je als je zwanger bent juist alle drama's te horen krijgt....
En tuurlijk... het wordt vast geen feest... leuk is anders... maar ik ga ervoor! ...

Goede instelling dames! Ik ben niet heel nerveus hoor, maar kijk er wel tegenop. De eerste keer ging ik er heel naïef in en toen is het me flink tegengevallen. Yoga is dus een goede voorbereiding, maak ik uit jullie verhalen op. Zal kijken of dat hier in de buurt wordt aangeboden.

En idd Linda-1976, niet met anderen over gaan praten....dat is een hele goeie.

Ik zie er niet tegenop.. Misschien dat dat nog komt maar weet het niet.. Dit is de eerste en ik ga gewoon van het positieve uit.. Probeer zelf rustig te blijven en ga ook op zwangerschapsgym. Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal zal gaan! Maar we zien het wel! Succes allemaal!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik (en mijn man) er tegenop zien.
De eerste duurde 24 uur en moest ik met 7 cm ontsluiting midden jn de nacht nog naar het ziekenhuis omdat er nog een vrouw moest bevallen. Als klap op de vuurpijl nog een sub totaal ruptuur.
De tweede bevalling gewoon thuis gedaan, duurde 7 uur maar waar ik zo bang voor was gebeurde.....schouder zat vast (schouderdystocie). Ik moest op handen en knieën bevallen.
Nu onze angst heel duidelijk gemaakt maar gelukkig wordt de groei nu goed in de gaten gehouden. Met 30 weken moet ik naar de gynaecoloog. Het ligt dus aan de grootte van het kind hoe ik ga bevallen. Ik houd er dus wel rekening mee dat het een keizersnede gaat worden dan kan het niet tegenvallen.

Terug
Bovenaan