Hoe kom ik de week door?

Lieve Lynn,

Let goed op jezelf en volg je gevoel. Als het op het werk niet gaat anders toch maar naar huis gaan. Ik weet helaas uit ervaring dat het makkelijk gezegd is als gedaan maar toch. Je komt anders jezelf echt tegen. Tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik -tig uur per week en nam te weinig rust. Uiteindelijk kon ik bijna niet meer lopen en ben ik met 37 weken ivm te hoge bloeddruk ingeleid. Ik heb me nu dus ook voorgenomen om op tijd me rust te pakken omdat ik anders straks niet eens voor mijn meisje kan zorgen...
Succes deze week!

Liefs

Meid ik lees dat je al de avonden rust neemt. Goed van je. En de raad van je man opvolgen, dag bij dag leven. Luister naar jezelf. Fijn dat je manager meedenkt. En ik snap het wel, het zijn drukke dagen met Moederdag in het verschiet.

Hey Lynn,

Als je voor t eerst zwanger bent is dit zoooo lastig. Je wil eigenlijk alles nog meemaken en je wil liever niet afzeggen. Maar geloof me, hoe eerder jij naar je lijf luistert (en dus kiest voor jezelf en je kindjes) hoe beter jij je voelt in de zwangerschap. Wat niet gaat gaat niet, en als je het druk hebt op jewerk betekent dat dan misschien dat je prive wat dingen af moet zeggen. Mensen begrijpen het heus wel, helemaal in jouw geval! Je krijgt 2 kindjes en jouw lijf is nu keihard aan het werk. Dat kost energie en de rekening krijg je vaak achteraf. Jij hebt een staand beroep en dat is extra zwaar, vergeet dat niet!

Probeer eventueel goede afspraken te maken met je werkgever, jij moet het aangeven en zij voelen iet wat jij voelt. Ze ruiken het ook niet als het niet gaat, dus probeer eerlijk te zijn endan kan je werkgever meedenken. In je sociale leven zal er het komende jaar sowieso veel veranderen en dat is helemaal niet erg, maar het begint in je zwangerschap.

Kortom: doe waar jij je goed bij voelt, wees eerlijk en luister ècht naar je lijf! Ik heb dat destijds niet gedaan (ik wilde niet 'piepen' terwijl ik ondertussen ernstige bekkenklachten had) en ik ben nog steeds niet de oude. Een enorme rekening kan ik je vertellen!

Sterkte meid deze week, maar ook daarna!

Groetjes

Lieve Lynn,

Het is ook niet niks he?! Zwanger van een tweeling!

Ook ik zeg, luister naar je man, en luister naar je lijf! Jij bent diegene die deze twee kindjes tot het einde toe moet dragen in het lichaam wat je hebt, het is echt heel belangrijk dat je naar de signalen luisterd, ookal is het al in je eerste trimester. Er gebeurt ook zoveel in je lichaam!

Ik begrijp dat je je bezwaard voelt om je ziek te melden, maar er is vast wel iets te regelen.
Hieronder even waar je recht op hebt
(bron: arbo-advies.nl)

Staand werken
Het is wettelijk geregeld dat u altijd even moet kunnen zitten als het werk het toelaat of als u hieraan behoefte heeft.

* regelmatige werk- en rusttijden
* extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
* geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
* zwangerschapsonderzoek in werktijd
* een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Succes & sterkte meis!

Terug
Bovenaan