hoe kom ik van de nachtvoeding af ?

mijn zoontje is nu 3 weken oud en is een flink baasje.
heeft iemand goede adviezen hoe ik van zijn nacht voeding af kan komen , hij krijgt bij zijn laatste voeding al 130 cc maar hij komt om ongeveer 03.00 weer en heeft echt weer behoefte aan een voeding .
Hoe kan ik dit het beste afbouwen en hoeveel cc geven jullie overdag.
Vind het best moeilijk.
Alvast bedankt
 
de meeste kinderen gaan pas vanaf 6 weken doorslapen; dan hebben ze een beetje een dag-nacht ritme. 3 weken is nog echt te klein om door te slapen want dan wordt je kindje nog echt wakkeer van de honger. Mijn dochter slaapt vanaf 12 weken door maar dan ook nog maar tot 05.00!! succes met de nachtvoedingen!!
 
inderdaad moet je denk ik niet te snel willen dat je kind van de nachtvoeding afkomt hoor, hij is nog maar 3 weken, ff doorzetten nog, hij gaat vanzelf langer doorslapen. Mijn dochtertje is nu 12 weken en slaapt van 23.00 uur (krijgt ze haar laatste flesje; maken we haar voor wakker) tot ongeveer 6 uur 's ochtends. Er komt vanzelf ritme!!! Je kunt wel bijv. 10 cc meer geven voor de laatste voeding, misschien dat hij daar wat langer op slaapt

succes

sandra (moeder van kim)

succes
 
ben ik het ook mee eens, je zoontje is nog zo jong ik zelf moeder van michelle 8 maanden heeft het ook laat maar zeggen gedwongen(* nachtvoedingen) maar het hielp geen zak .Toen ze 3,5 maand was vond ik het wel tijd ( doorslapen) heb er gewoon laten huilen snachts, het werkte maar af en toe was het toch weer raak .Zelfs nu komt ze nog weleens voor haar speentje ( heeeel vermoeiend) maar als ze snachts niet komt is het om een uur of 6.00 is ook niet prettig dus wat ik wil zeggen is HET IS NOOIT GOED, WAT ZE OOK DOEN. je zal er mee moeten leren leven zolang het duurt ( hopen dat het snel voorbij gaat) succes ermee en de wallen gewoon weg werken met wat poeder.haha groetjes een vermoeide moeder,.
 
Mijn zoontje sliep pas met 16 weken 's nachts door en mijn dochtertje rond de 10 weken. Meestal is 't zo dat als je mazzel hebt, je kind rond de 10 weken gaat doorslapen. Maar afbouwen met 3 weken?? Dat kun je niet afbouwen. Je kind heeft die voeding gewoon nodig. Daarom komt hij, echt niet om jou te pesten, en als je hem laat huilen dan laat je hem dus hongeren.
Op een gegeven moment gaat hij vanzelf doorslapen, al heb je dan nog een overgangstijd, waarin je kind de ene nacht doorslaapt en de andere weer niet.
Als jouw kind nu telkens om 3.00 komt, dan zal 't nog wel een tijdje duren. Vaak treedt er op een gegeven moment een verschuiving op qua tijd en komt je kind steeds een stukje later.
Wist je trouwens, dat behalve dat 't zielig is om je kind 's nachts te laten hongeren, 't ook echt slecht is om hem een nachtvoeding te onthouden?
Kindjes hebben die voeding nodig (zolang ze er om komen), anders raakt hun glucosegehalte te laag.
 
Nog een aanvulling van mijn kant: Ga zelf op tijd naar bed zolang je kind 's nachts komt. Het maakt niet uit of je nu om 11 uur of later een laatste voeding geeft. Dat kind komt toch weer 's nachts. Dus kun je beter een laatste voeding rond 10 uur 's avonds geven en dan heb je in ieder geval wat meer slaap.
Maar vermoeiend is 't. Ik zeg zelf altijd maar dat een heel jonge baby erg vertederend is, maar voor jezelf is 't lekkerder als je kindje ca. 3 maanden is en doorslaapt.
 
ik vind het ook wel erg vroeg 3 weken de een doet het sneller als een ander ik heb een dochter van 14 weken en slaapt al door maar soms komt ze nog wel maar meestal slaap ze van 21:30 tot ongeveer 7:00 uur maar de eerste keer zij door sliep was ze ruim een maand. En ik rkijg het gevoel van jou dat je kind niet mag eten van jou al jij honger heb eet jij toch ook. J kind heeft ook honger en laat hem dan ook eten.
 
Terug
Bovenaan