Hoe komen jullie aan de naam van je kind?

Hoi, ik zie hier op het forum erg leuke kindernamen! Ik ben benieuwd hoe jullie aan sommige namen zijn gekomen en/of jullie je kindje vernoemd hebben? Ik ben zelf bezig om zwanger te worden dus ik doe inspiratie op :) groetjes....
 
hoi leuke vraag.
wij wilden zowiezo een apparte naam.
zelf hebben we dat ook rowdy en veroeska
dus op zoek en voor een jongen is dat tygo geworden nietmet ch want daar waren er al meer van. nu is het wel jammer dat tycho/tygo een naam is die steeds vaker voor gaat komen.
voor een meisje waren we er destijds nog niet echt uit we wisten niet wat het werd, eigenlijk wel blij voor een jongen want hij heeft nu een naam waar wij voor 100% achterstaan.
veel succes met een naam.
soms erg moeilijk wel... niet.... nee... toch niet mooi...
enz enz......
groetjes veroeska en tygo
 
Onze dochter heet Fien Arwen Eleonora. Fien naar de grote actrice Fien de la Mar, Arwen naar Lady Arwen uit Lord of The Rings, waar mijn man en ik al heel veel jaren fan van zijn en Eleonora naar mijn moeder die deze prachtige naam kreeg maar gewoon Els wordt genoemd :)

Heel persoonlijk dus en we hebben er niet voor op sites o.i.d. gekeken maar zijn zolangzamerhand door overleg en veel nachten praten en verzinnen op deze namen gekomen.

Groetjes,

Annemieke
 
Onze dochter heet Danique Maureen,
wij hadden de naam ooit eens gehoord, voor jaren terug,en vonden het wel een leuke naam,en zeiden toen als wij ooit kinderen krijgen en het wordt een meisje,dan vinden we die naam wel leuk.toen mijn man en ik op huwelijksreis waren,vonden we daar in de keukenla een kinderlepeltje met de naam Danique erin geschreven,op dezelfde wijze geschreven,heeeel vreemd,dat net dat, lepeltje van een andere Danique daar blijft liggen, toch,toen we op het terras wat aan het drinken waren, ook op de huwelijksreis,werd er een meisje geroepen en die had ook de naam Danique
en toen ik ook meteen zwanger was,na de huwelijksreis,en even later op de pretecho bleek dat het ook nog een meisje was,toen konden we dus echt niet meer om de naam heen,Maureen vonden mijn zus en ik beide een mooie naam,en aangezien zij geen kinderen meer kan krijgen,en ze twee jongens heeft,heb ik mijn dochter als tweede naam Maureen gegeven,dus een klein beetje vernoemd.
ik wens je veel geluk met zwanger worden en daarna met het uitzoeken van een leuke naam.
groetjes carolien
 
Hallo,
Wij zijn een beetje van de "hollandse" namen. Hij heet Bastiaan. Ik vond Bas mooi, mijn man Bastiaan. We zijn uiteindelijk voor Bastiaan gegaan omdat het jochie zic later altijd nog zelf Bas kan noemen. Bij ons heeft het (onbewust) een dubbele betekenis. Bastiaan is aan vernoemd naar een familielid die een speciale band heeft met mijn man.
Groetjes
 
Hoi,
Onze dochter heet kort maar krachtig Desi, we vonden de naam Daisy leuk,omdat er prenteboeken zijn met een heeeeel schattig eendje, van Jane Simmons, en die heet dus Daisy, maar om het iets meer van deze tijd te maken, en omdat wij op het platteland wonen en dus plat praten, hebben we er Desi van gemaakt,zodat over de uitspraak niet kan worden getwijfeld
 
Hai!

Onze kleine meid hebben we Nova Angelina genoemd. Eigenlijk hadden we altijd al Angelina als eerste naam in gedachte, maar omdat we al een vrij lastige, Italiaanse achternaam hebben wilden we toch liever een wat makkelijkere voornaam. Ik had al lang de naam Nova in gedachte, maar dacht eigenlijk dat mijn man dit niks zou vinden. Tot ik die naam een keer opperde en hij meteen helemaal enthousiast was. Ik kwam aan die naam door Nova van Dijk, een actrice die een paar jaar terug wat bekender was.
Nou wilden we altijd wel graag twee voornamen voor ons kindje en daar kwamen we dus niet uit. Tot ik ineens, notabene midden in de nacht, de brainwave... kreeg om haar als tweede naam Angelina te geven. En daar waren we toen en zijn we nu nog steeds heel erg gelukkig mee. De dubbele voornaam (Nova is haar roepnaam, hoor) plus de Italiaanse achternaam vinden wij een erg mooie combi. Een jongensnaam, daar zijn we het nooit over eens geworden... Gelukkig wist ik al met 24 weken zeker dat het een mied wer, al hebben we daar nooit over getwijfeld... zoiets voel je toch een beetje. Kan nog leuk worden als de volgende een jongen word...

Succes met het zwanger worden, zijn en het kiezen van de naam. En laat je vooral niet weerhouden door (voor)oordelen en de smaak van anderen. Ik hoor ook vaker "oh, zoals van de TV" en "je noemt je kind toch niet als een tv-programma". Ja dus, net als op de tv. Het grappige toeval wil dat mijn oudste (als in langste...) vriendin daar nu op als redactrice werkt, grappig he.

Groetjes, Iris
 
Terug
Bovenaan