Hoe komen jullie aan de naam van je kind?

He grappig,

Onze dochter hebben we ook Danique genoemd. Dit omdat we het een zeer mooie naam vonden die nog niet zoveel voorkomt. Nu inmiddels wel. Maar het blijft een mooie naam.

Succes met namen uitzoeken en we zijn natuurlijk wel benieuwd welke naam het gaat worden? hi hi!

Groetjes moeder van Danique
 
Hoi,

Wij vonden kevin een mooie naam maar toen beviel de overbuurvrouw en ze noemden hun zoontje kevin.Dus zijn we op zoek gegaan naar een korte naam,en we konden niets vanmders bedenken dan Mark.Een naam die we allebei leuk vonden,passend bij de achternaam en niet vernoemd.Maar toen werd ik weer zwanger,de meisjesnaam hadden we nog maar stel dat het weer een jongetje word.Dus heel lang gezocht op internet naar een jongensnaam.Uiteindelijk een maand voor uitgerekende datum kwamen we op Colin en dat is het geworden.
Wat een klus he? een naam bedenken,voor een meisje hadden we trouwens Anouk!
succes!!
 
Onze dochter heet Donna. Deze naam hebben we gekozen omdat hij erg internationaal is, omdat hij lekker "bekt" met onze achternaam die ook met een D begint en omdat ik van Italiaanse afkomst ben.
Wat ons ook wel aansprak in de naam is dat je hem niet zo snel afkort en dat 'ie niet zo veel voorkomt.

Als het een jongen was geworden hadden we hem Max genoemd. Ook lekker internationaal met Italiaanse "slag" en kan niet afgekort worden.

Suc6 met verzinnen!!
 
Onze dochter heet Sam. Veel mensen denken dat ze een jongen is, maar ze is dus echt een meisje. Ikzelf houd nogal van korte, stoere namen. Mijn man eigenlijk niet. Ik had een heel lijstje met namen gemaakt, waarbij eigenlijk de naam Pien bovenaan stond. Maar mijn man vond dat vreselijk. De enige naam van mijn lijstje die hij ook mooi vond was Sam, dus toen was het makkelijk kiezen.
 
Onze zoon heet Vince Franky Ingmar en zijn roepnaam is Vince. Al een paar jaar wisten we voor zowel een jongen als voor een meisje een naam. Wij hebben voor Vince gekozen, omdat we deze naam nog nooit hadden gehoord.
Als het een meisje had geweest dan hadden we haar Faye Rianne genoemd.

Succes!!
 
Wij hebben gezocht naar korte, krachtige namen. Omdat we dat mooi vinden en omdat de achternaam uit 3 lettergrepen bestaat en dan bekt een korte naam weer beter. Het is Max geworden. Als het een meisje was geworden, had ze Noa geheten.
 
Onze zoon heet Danilo. Zijn papa is van Joegoslavische afkomst en Danilo is ook een Joegoslavische naam. Zelf vind ik Daan heel erg leuk dus ik dacht Danilo kun je lekker tot Daan afkorten. En vervolgens noem ik mijn zoontje vaak Nilotje. Voor inspiratie kun je ook in boekjes kijken. Als het een meisje was geweest dan had ze Iva of Sara geheten.
 
Ben jij of je man geen liefhebber van iets en heb je een idool of weet ik veel wat kun je daar misschien wel ideeen op doen
Mijn Man is formule 1 fan en hebben onze zoon Mika genoemd ( naar Mika Hakkinen)
Je heb ook een tijd gehad dat veel kindjes Jari , jamai , dewi en noem maar allemaal op
Veel succes ermee
 
Terug
Bovenaan