Hoe komen we de nacht door?

<p>Goedemorgen mama's,</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie de nachten doen/deden met een kleine van ongeveer 13 weken oud.</p><p>Mijn zoontje is dus nu 13 weken oud en de nachten gaan heel wisselend.</p><p>Eerst dacht ik nooit van die nachtvoeding af te komen en toen opeens sliep meneer door om vervolgens snachts weer te gaan "spoken".</p><p>Ik verwacht nog niet van hem dat hij helemaal doorslaapt, hij is ook nog maar 3 maandjes.. Maar hoe pak ik het het beste aan?</p><p>Hij gaat s'avonds tussen 19:00u en 20:00u naar bed, als ik hem laat liggen dan komt hij tussen 2u en 3u vaak.</p><p>Maak ik hem wakker rond 23:00u/23:30u voor de laatste fles, dan komt hij tussen 3u en 4u en soms tussen 4u en 5u.</p><p>De kinderarts zei dat ik hem niet wakker hoef te maken voor de fles van 23u, dit omdat hij hartstikke goed groeit en hier dus geen last van zal hebben.  Maar dat hij dan wel dus snachts kan komen, wat hij dus ook doet. Maar dat doet hij dus ook als ik hem wel nog om 23u een voeding geef, alleen dan later en dan komt de ochtend voeding weer later waardoor het weer niet lekker loopt qua voeden en slapen (dacht niet echt een schema te hebben, maar die heb ik toch wel haha)</p><p>Tips zijn zeer welkom.</p><p> </p><p> </p>

Helaas zijn er, naar mijn mening hiervoor geen tips of een oplossing.

Rond die leeftijd sliep onze dochter ongeveer van 23/6.
Ze is nu 20 weken en alles is weer heeeeelemaal anders. Ze komt ineens weer voor een nachtvoeding. Waar ze afgelopen weekend nog 5 x 150 dronk heeft ze nu echt 5 x 180 nodig en soms zelfs binnen de 4 uur.
Echt mega hongerig momenteel.

Hoeveel krijgt hij per dag en wat is zijn 'slaapschema' overdag?

Wellicht zou je kunnen proberen in de avond wat meer voedingen op elkaar te geven (clusteren). Of je kan proberen die voeding van 4/5 uur ‘s nachts (na de fles van 23u) steeds wat uit te stellen. Als hij on 4u komt, 10 minuutjes wachten. Als hij vervolgens om 10 over 4 komt, dit weer met 10 minuutjes oprekken, etc. 
Het werkt vast niet bij iedereen, maar bij ons heeft dit wel gewerkt en onze kleine man slaapt nu door, eerst van 12-6 en nu van 23-7. 

Poeh mijn dochter van 3 maanden spookt ook erg, maar volgens mij kan je er maar weinig aan doen en moeten ze zelf gaan leren door te slapen. Voor wat t waard is: mijn dochter wekt me na de laatste voeding om 21 uur vaak nog om 1 uur, 3 uur en 5 uur, dus het kan altijd erger hahaha!

Als toevoeging, het is ook heel normaal dat je kindje nog wakker wordt in de nacht. Door slapen is voor deze leeftijd echt nog een fabel.

Ook altijd de eerste vraag die mensen stellen; en slaapt ze al door? Uhm nee.. het is een baby en geen volwassen mens.

Ik bekijk het meestal ook als een extra uurtje die ik met haar kan doorbrengen. Soms zie ik haar maar een uur per dag.

Wat Gebruiker zegt, het komt allemaal wel en helaas geen gebruiksaanwijzing hahah. Zou makkelijk zijn :p

Onze zoon is nu 6maanden en slaapt vanaf 2maanden al door. Mensen vragen hoe doe je dat maar we doen elke avond hetzelfde. Volgens het cb mogen we heel blij zijn want het is niet ‘normaal’ dat een baby al zo snel doorslaapt. Het komt niet vaak voor. Even volhouden, komt vanzelf goed! 

Ik zou nog niks proberen. Gewoon het ritme van je kindje aanhouden. Het eerste anderhalf jaar verandert hun slaapritme constant. Alhoewel sommige kinderen tot een jaar of 8 niet doorslapen. Het is voor ons een gewenning om 's nachts op te moeten staan, maar als dit op redelijk vaste tijden zijn, zal je lichaam daar aan wennen en het slaap er omheen reguleren.

Terug
Bovenaan