Hoe komen we de nacht door?

Mijn dochtertje is nu 7,5 maand en lijkt nu wat minder te gaan spoken s nachts (ik zeg het heel voorzichtig). Ze gaat slapen om 19.00 uur. Laatste 2 nachten om 23.00 uit zichzelf gekomen om zich rond 7.00 uur weer te melden. Heerlijk! Was ik echt aan toe. Maar ook 1x per nacht wakker worden zie ik als een goede nacht. Ik geef borstvoeding, dus doe alle nacht voedingen, ze pakt de fles heel slecht helaas, dus kan het niet afwisselen. Ik heb regelmatig gedacht, als we starten met bijvoeding dan..., als ze 6 maanden is dan... Maar ze is hierin niet te sturen. Het komt goed... Ooit... Gelukkig slaapt ze wel altijd meteen weer in. Dus na 20 minuten kan ik ook weer slapen.
Mijn zoontje sliep met 6 weken door, dus die heeft me verpest. Ik heb al vaker gezegd, je kunt niet 2x de loterij winnen.

Dank voor jullie reacties, ik had ook al voor mezelf "besloten" dat het gewoon niet anders is en dat het erbij hoort. Hij heeft het dan idd nog gewoon nodig denk ik dan ook maar.
Ik ben ook niet van plan iets te veranderen, maar was gewoon benieuwd hoe jullie het hebben ervaren.

Heyhey,
hier ook precies 13 weekjes momenteel. Ik heb even gepuzzeld maar uiteindelijk zitten we nu op dit:
07.30 fles en direct weer naar bed
11.00 fles, spelen, dutje
14.00 fles, spelen, dutje
17.30 fles, spelen, dutje
21.00 fles, knuffelen en zodra ze in slaap valt naar bedje 
Onder spelen valt:
buikoefenen/speelkleed met boog/wipstoel met speeltjes/samen wandelen met mooi weer/op schoot interactie of zelf in de box. 
Natuurlijk kan ze nog niet veel zelf ? en soms meld ze zich iets eerder dus een heel schema kan het nooit zijn. Elke baby is anders maar ik merk hier dat ze max 1,5 totaal wakker kan zijn anders word ze vermoeid en dus jengelig dus dan is het dutje tijd. Soms is dit 1 cyclus (45 min) maar soms ook wel 2 slaapcyclussen tot de volgende voeding dus. Als ze toch maar 1 doet dan pak ik haar op schoot en gaan we ‘vertellen’ of met 1 speeltje spelen samen. 
Ik probeer ook altijd maar 1 ding tegelijk te doen, tegen overprikkeling. 
Flesjes bied ik sochtends en savonds 180/6 aan, heel soms gaan die helemaal leeg. Meestal niet maar kan ze het beste wel aanbieden vind ik. Verder drinkt ze voor nu dus 150/5. 
Zodra ze van de 120/4 meer nodig had kwam ze opeens weer voor een nachtfles= daardoor was dat heel snel duidelijk! 
ach ja, en voor je het weet veranderd weer alles ? ik mag namelijk volgende week weer aan het werk en dan gaat ze 3 doordeweekse dagen naar mijn schoonouders. Dan heb je zelf minder input en controle natuurlijk. Maar goed het is het allemaal waard ? hopelijk heb je er iets aan, misschien kun je zelf puzzelen. Maar indd: babys moeten nog leren slaapcyclussen aan elkaar te verbinden en dat kun je ze niet opleggen hoe wat wanneer... heel veel liefs ❤️?

Mag ik hier even op aanhaken en ook een vraagje stellen? Mijn dochter sliep met 3 weken al van 23 tot 8, en moest dr voor de voeding van 8 uur altijd wakker maken. En ze gaf dus ook snachts geen kik. Ik weet het, ze was een uitzondering en ik heb er echt heel erg van genoten. Maar nu sinds afgelopen zondag spookt zij ook ineens s nachts (en maandag eerste werkdag, zul je altijd zien). Ze wordt volgende week 4 maanden. Maar eigenlijk lijkt ze snachts geen honger te hebben, ze is makkelijk weer in slaap te krijgen met een speen en een hand op het hoofdje. Dat is nu dus alleen wel 4/5 keer per nacht, met telkens minimaal een uurtje ertussen. 
Iemand nog tips? Ze drinkt de fles van 23 uur soms heel goed, soms heel slecht, is geen pijl op te trekken, maar gisteravond heel goed gedronken en toch vaak wakker. En het is 19 graden op de kamer en ze heeft een warme puckababy slaapzak aan dus denk ook niet dat ze het koud zal hebben toch? Ze ligt al een aantal weken op dr eigen kamer, dus dat is ook niet veranderd in de laatste week. Misschien heeft iemand hier een idee over! 

suzannevand
met 4 maanden krijgen baby's een andere slaap cyclus. Ipv een cyclus van 15 minuten krijgen ze er een van 90 minuten. 

Terug naar t topic 
Wat ik met quinn heb gedaan (en wat veel energie kostte) was t volgende

Eerst de nachtvoeding afbouwen door steeds minder melk te hebben s nachts en fop flessen te maken. (Is voor jou miss n optie voor s morgens)

Daarna voor t doorslapen. 
23u wakker maken fles zo wist ik zeker dat hij het zou kunnen halen.
Voor mezelf besloten dag start om 6.30. 
Komt quinn voor 6.30 dan krijgt hij een speentje. 
Ik heb zo  6 nachten aan zijn bed gezeten om maar telkens zijn speen in zijn mond te doen,  maar kindjes hebben tijd nodig nieuwe gewoontes eigen te maken. Die nieuwe gewoonte moest worden om half 7 pas de dag te beginnen met een 1e fles. 
Wellicht heb je hier iets aan

Vooor die leeftijd is het normaal dat ze nog om een nachtvoeding vragen. Het is op die leeftijd juist goed omdat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft en het zenuwstelsel zo beter kan ontwikkelen. 

Terug
Bovenaan