Hoe krijg ik die *&%#katten uit mn tuin!

Hoi meiden,

Het is misschien voor een kattenliefhebber erg leuk om deze beestjes in huis te hebben,
maar hier houden we er niet van.
Maar onze "liefde" voor deze beestjes is inmiddels zeer gedaald,
omdat ze in ons kleine tuintje (10m2) constant poepen!
We hebben al een klein tuintje maar er kan een zandbak in en daniel heeft beetje plek om hiermee te spelen of om samen met papa een balletje te trappen.
Nu poepen ze contstant in de tuin en heeft daniel (en wij ) er al een paar keer in gestaan, heeft daniel het al een paar keer in zn handen gehad en stinkt het een uur in de wind.
Nu vind ik dit rondhuit smerig en ben bang dat daniel er ook nog ziek van word.
Nu hebben wij al koffiedik, citroenschillen geprobeerd.
Mottenballen is geen optie omdat deze giftig zijn voor kids en sateprikkers in de grond tussen de tegeltjes lijkt me ook niet slim ;-) met een kindje.
Ons tuintje is overigens helemaal betegeld en altijd! vegen we rond de zandbak het zand weg als daantje in de zandbak heeft gespeeld, maar ze poepen gewoon op de stoep.
Wie o wie heeft de gouden tip??

liefs Marina

Hoi Marina,

dat is wel heel irritant!!
Vooral als je er niet van houdt en als ze bende achterlaten.
Ik weet niet of het de gouden tip is, maar heb gehoord dat peper strooien in je tuin ook werkt. Is het proberen waard.
Verder hebben buren een eindje verderop, in hun tuin een apparaat staan dat een hoog geluid geeft. In de strijd tegen de katten. Weet niet of het werkt, maar is wat duurder.

Succes!
Jannetje

Hoi Marina,

Wat een ... beesten he?
Wij hadden ze ook altijd in de tuin totdat de buurvrouw ging verhuizen!
Koffiedik elke dag hielp hier altijd wel redelijk, mijn broer had last van een kat die in zijn balkonbak ging zitten (lekker in het zonnetje) en die heeft een plant gekocht (ik ben hem nu aan het bellen voor de naam ervan) en die plant heeft echt geweldig geholpen!
Krijg hem helaas niet te pakken, morgen zie ik mijn schoonzus, die vraag ik het en dan zet ik het zsm op het forum.

Liefs Monica

Hai,

Van Ecostyle heb je "Kattenschrik" een poeder om katten uit de tuin te weren. Het stinkt wel behoorlijk maar de katten hebben er echt een hekel aan. Als het elke keer dezelfde katten zijn hoef je het maar tijdelijk te gebruiken. Dan geven ze het wel op om in je tuin te komen....
Succes, het is idd erg smerig!!!!!!

Gtoetjes Tamara

Hai,

Van Ecostyle heb je "Kattenschrik" een poeder om katten uit de tuin te weren. Het stinkt wel behoorlijk maar de katten hebben er echt een hekel aan. Als het elke keer dezelfde katten zijn hoef je het maar tijdelijk te gebruiken. Dan geven ze het wel op om in je tuin te komen....
Succes, het is idd erg smerig!!!!!!

Groetjes Tamara

ik ben een katten liefhebber..maar ik kan je heeel goed begrijpen..katten hebben de vreemde gewoonte om het liefst in een andere tuin te gaan zitten ,als die van hun zelf...ik zit daar in tegen het liefst op mn eigen wc hahaha
maar heb je cacaodoppen wel eens geprobeerd?succes..

liefs,karin

Hey Marina,

Ik weet dat toen ik jong was mijn buurman ze altijd verzoop,,ik hoor ze nog schreeuwen,,bah
Maar ik heb hier de tips uit een boekje van de vogelstichting.
Je kunt tegen een schutting dichte begroeing zetten, je hebt hele mmoie klimops die gemakkelijk in onderhoud zijn!
Je kunt een draad spannen over de schutting.
Je kan een gaas in de haag zetten, de takken groeien daar doorheen maar de kat komt er dan bijna niet over!

En een hond wil ook wel eens helpen,,haha
Of misschien een sproeier op timer neerzetten rond de tijd dat ze komen!
Over de zandbak kun je zowiezo een stuk gaas oid neerleggen zodat ze niet bij het zand kunnen komen.
Pff kan niks meer bedenken,,misschien een rondneuzen op een kattensite.
Succes Gr MJ

Terug
Bovenaan