Hoe krijg ik die *&%#katten uit mn tuin!

Hee hoi,

Ik heb zelf 2 katten, maar zoals een ander hier al zei, de katten liggen liever bij de buren dan bij ons. Onze buurvrouw is een bloemenmens en 1 van onze katten moet altijd in een perkje liggen, terwijl wij een tuin van 600m2 hebben, hij wil daar liggen. Zodra hij de buren aan ziet komen gaat hij er vandoor.

Zo'n apparaat is een afrader, gek wordt je ervan en de kat loopt er gewoon langs maar jij als mens wordt er knetter van. Wat ik niet snap is dat de katten bij jullie op de tegels poepen, dat is tegen de natuur in... Maar goed het is en blijft goor en ik snap donders goed dat je ervan baalt.

Ik zeg altijd tegen de buren, gooi ze maar een plens water op de kop, maar ze zijn te snel...dus nee helaas heb ik niet de gouden tip...

Liefs Lientje

Hier ook een kattenliefhebber, maar ik snap reuze goed dat je er van baalt! Je ziet ze natuurlijk niet altijd, anders zou ik zeggen: plantenspuit en een harde straal telkens op hun kop. Dan zijn ze snel weg.....

Hier een buurtkat die graag mijn katten op stang wil jagen, maar als ze / hij mij ziet mét plantenspuit is ze heeeel snel verdwenen....... en ze komt gelukkig steeds minder vaak.......

De aanhouder wint, hoop ik voor je!!!!

Hoi meiden,

Nou ik vind die katten een plaag ;-)
Wij wonen in een rijtjes woning op de hoek en ze lopen hier door de dakgoot te spoken en we hebben al horren genomen voor de ramen omdat er snachts als wij met het raam open sliepen er iedere keer een kat bij ons binnen zat.. en konden wij er snachs weer achteraan en vonden we kattenpis op de logeerkamer... nou echt smerig!

Nu hebben wij een gewone schutting om ons tuintje, en is het helemaal bestraat, dus vandaar dat we cacuodoppen niet echt een succes vinden, maar ga zeker de peper eens proberen!

Bedankt voor jullie reacties,
liefs Marina

ps; ben reuze nieuwsgierig naar dat plantje....hihi

Er is (volgens mij bij Welkoop) een aanbieding voor schrikdraad voor over de schutting (40 mtr geloof ik voor 24.95) Misschien een idee?
Verder idd consequent een straal water geven, en met de buren afspraken proberen te maken?
Zoals hier al eerder genoemd; op tegels is tegennatuurlijk, je zouje bijna afvragen of er thuis wel een bak staat en of deze anders wel wordt schoongemaakt?

Succes ermee!
Groetjes een kattenliefhebber die om deze reden de katten alleen in eigen tuin houd ;o)

Hey,

Ik zou het ook aanraden om schrikdraad te spannen. Wel gek dat jij moet gaan betalen om dieren van andere mensen uit je tuin te houden....

Hier is het ook een probleem met katten. Ik heb zelf 2 honden ( Dat help dus ook niet) Ja ´s nachts blijven ze binnen blaffen omdat die k t beesten door de tuin rennen, bij ons weer de hele hut wakker. Verder zitten ze nu ook steeds vaker op de auto van mijn vriend..... dus waarschijnlijk toch maar eens gaan klagen bij de overburen. De hele buurt heeft er overigens last van.

Wat ik niet snap is dat ik onze honden WEL aangelijnd moet houden, ze nergens mogen poepen en dat we honden belasting moeten betalen. Als je dan last hebt van katten die loslopen en overal poepen moet je zelf maar betalen om ze te weren......?

Ze poepen op de tegels omdat er blijkbaar geen plek in de buurt is voor ze om te graven. Onze kat mept andere katten de tuin uit, maar dat lijkt me voor jou geen optie, zelf een kat nemen.

Je zegt dat ze door de dakgoot lopen, kan je daar niet iets in leggen zodat er een bodempje water in blijft staan, daar lopen ze echt niet doorheen. Gooi geen chloor op je tegels, dit vinden katten een heerlijke geur!

Terug
Bovenaan