hoe krijg ik karlijn terug in bed???

hee meiden

de titel vraagt t al : hoe krijg ik karlijn savonds in d'r bed?
sinds een paar weken krijgen we haar met geen mogelijkhrid sávonds in d'r bed
ze wilt alleen op de bank slapen en als ze dan eenmaal slaapt kunnen we haar in bed leggen
maar het gebeurd steeds vaker dat ze om 22 uur nog steeds vrolijk rondrent en ook niet op de bank gaat slapen
overdag slaapt ze ook nooit
en ze is gewoon meer als 12 uur per dag wakker
maar wij willen onze avond terug en weer eens lekker samen zijn sávonds ( op floor na dan ivm voeding )
heeft iemand tips of herkent iemand dit???

groetjes maurilla

heb je een vast ritueel voor het slapen gaan?
en als je karlijn s`avonds doucht en dan lekker insmeert met een olie.
Quinten vind dat heerlijk en slaapt dan ook lekker.
nu slaapt hij in het algemeen heel makkelijk ar is voor jullie wel vermoeiend om haar in bed te krijgen.
misschien dat de eerste tips helpen?

groetjes lenie

hoihoi,
tja onze lieve kleine moppies zijn in de fase gekomen dat ze alle regels gaan uitproberen, dus ook de 'naar-bed-regel'

belangrijk is dat er een vast ritueel is voor het naar bed gaan, bv: pyama aan, tandenpoetsen, boekje lezen, in bed leggen, nog even een liedje of versje opzeggen, eventueel een muziekje aan en dan vertellen dat je naar beneden gaat. ik vertel ook altijd wat ik ga doen en waar ik ben, dat doe ik eigenlijk al vanaf dat ze heel klein was. maar ja ik heb nog wel het geluk dat elounda in een ledikant ligt waar ze niet uit kan. ik merk dat als het ritueel anders is, ze minder goed gaat slapen. ook als ze huilt (uh of schreeuwt hihi) laat ik haar even gaan. ga ik na 5 (10, 15) min even kijken zeg ik alleen maar nee slapen leg haar weer neer en doe de muziek weer aan. meestal geeft ze het na 2 of drie keer wel op (gelukkig gebeurd het zelden)

ik ben bang dat je even je tanden op elkaar moet zetten en een hele vermoeide week in moet van elke keer weer terug in bed leggen, de eerste keer nog even zeggen 'nee we gaan slapen' en daarna alleen maar neerleggen. want hoe klein ze ook zijn ze snappen nu al dat ze door drammen en huilen hun zin kunnen krijgen (op de bank bij papa en mama blijven) ik wens je heel veel sterkte toe
succes

groeten linda

Hoi,

Ik doe hetzelfde als Linda. Heel ritueel en vanaf baby af aan vertel ik precies waar ik ben en wat ik doe als zij op bed ligt.
(papa en mama zijn tv kijken, lekker beneden, we horen je altijd als er iets is)

Huilen en brullen en gillen is hier maar zelden. Ook wij laten haar even gaan en gaan daarna kijken. Na 5 min, daarna na 10 min en steeds verder uitbreidend.
Laten huilen of gillen klinkt zielig, maar zoals Linda al zei het is uitproberen en als jij daar gevoelig voor bent, weet ze precies hoe ze haar zin kan doordrijven.
Al met al ben JIJ (of jullie) de baas en niet zij.
Mijn advies, ritueel gebruiken, tanden op elkaar en flink doorbijten en laten brullen!
Heb je al een groot bed, dan klink omhoog zetten of draaiknop gebruiken en laat haar maar in haar kamer brullen (deed mn neefje ook haha)
Mijn schoonzus is op de gang gaan wachten en iedere keer dat hij zijn bed uit kwam, weer zonder iets te zeggen hem in bed gelegd.
Na paar dagen had ze al effect. Ook bij hun staat deurklink omhoog omdat meneer anders naar buiten kwam.
Succes

Irene

ben t helemaal eens met irene en linda.
vast ritueel, en even doorbijten.
om 10 uur naar bed is toch niet gezond??
en door blijven drammen om maar op de bank in slaap te vallen, schieten jullie ook niks mee op.
maak een vast ritueel als je dat nog niet hebt en houd je daaraan. wij geven ook altijd 10 minuten van ter voren aan dat nathalia naar bedje gaat. dan mag ze nog eventjes iets op tv kijken en dan naar bed.

succes ermee!

dit is ons bed ritueel:
kwart over 6/ half 7 in bad met mama of papa.
kwart voor 7/ 7 uur eruit, aankleden dan naar beneden nog wat drinken (hier wordt dan verteld dat ze zo naar bedje gaat), daarna naar boven tandjes poetsen, papa en mama een dikke kus en dan naar bedje. mama-papa zegt slaap lekker, tot morgen en loopt weg. deur dicht en klaar.
mocht ze gaan huilen, dan elke 5 min er naar toe om te zeggen dat het nu bed tijd is, dat mama-papa ook gaan slapen en nathalia ook moet slapen.

nog even een tip: je kan nu heel goed het weer gebruiken he! als het donker is, moet karlijn slapen, als het licht is, komt mama jou halen!
werkt hier ook perfect!

liefs, do

Nou, je hebt al genoeg tips gehad, zie ik. Ook ik sluit me daarbij aan: ritueel en tanden op elkaar. Het is - klinkt misschien ouderwets, maar werkt wel - belangrijk dat je nu even goed laat zien wie er 'de baas' is in huis. Het lijkt me super ongezond om zo laat te gaan slapen voor Karlijn. Zeker nu is het belangrijk dat ze uitgeslapen is met de griep op komst!! Sterkte, het zal even een lastig weekje worden, maar natuurlijk wil je ook graag samen met husband gezellig op de bank hangen...... en tussendoor even genieten van Floor.
Zou het bij Karlijn ook iets kunnen zijn van jaloezie dat Floor 's avonds wel eens uit bed 'mag' om te drinken en zij er gewoon ook lekker altijd bij wil zijn????

hoihoi

bedankt voor de tips
een vast ritueel hebben we al van kleins af aan voor lijntje en we vertellen ook altijd alles wt we doen/gaan doen

maar t s-eelt ook een hele grote rol dat karlijn bang is dat ik wegga en ineens een tijd niet thuis ben zoals de afgelopen 5 weken 2 x geburd is :
na de geborte van floor lag k een week met d'r in t ziekenhuis en toen ze 6 dgn thuis was weer een paar dgn
dus verlatingsangst speelt heel erg mee
en karlijn huilt/schreeuwd niet gewoon ze raakt helemaal van streek zodra ik haar kamerdeur dicht doe echt zooo zielig en als k dan na dr toe ga pakt ze me beet en laat me niet meer los en snikt ze nog een hele tijd na
mijn arme moederhartje breekt dan helemaal hihihi

maar kga t zeker uitproberen t cb zei nl hetzelfde als jullie
op na een moeilijk weekje :S

veel liefs maurilla

Hee Maurilla,

Laat anders je man haar tijdje naar bed brengen. Afscheid nemen van jou beneden en papa brengt dr naar bed. Misschien werkt dat ook beter?
Heel veel sterkte en vooral doorbijten meis.

Liefs Irene

Terug
Bovenaan