hoe krijg ik karlijn terug in bed???

Hoi Maurilla,
wij hebben (een tijd geleden al hoor) ook een fase gehad waarin onze dochter niet wilde slapen en helemaal in tranen was. Begrijp dus heel goed als je zegt dat je moederhart breekt.
Wij hebben toen steeds gehanteerd: in bed blijven, maar steeds (als ze nog huilde) om de 5 minuten terug, even aai over de bol en iets zeggen en dan meteen weer weg. Echt het klokje er ook bij gepakt voor die 5 minuten, want anders ben je geneigd om (bij heel hard huilen) eerder te gaan. En dit is dan voor het kind een teken...als ik harder huil, komt ze eerder, en dat moet je natuurlijk niet hebben..
Soms zijn we echt wel 10x terug gegaan, dan ben je dus bijna een uur bezig ja.
Maar volhouden heeft geholpen. Na een paar daagjjes ging het stukken beter. Nu praktisch nooit geen problemen meer.
Zelf ben ik geen verstander van 10 of 15 minuten huilen. Vandaar dat die 5 min. methode hier prima werkte.
Heel veel succes!!

Groetjes, Bianca

Hoi Maurilla,

Dit herken ik zeker te weten en het heeft me echt tot wanhoop geleid.
Daniel sliep overdag helemaal niet en stuiterde s'avonds ook nog vrolijk rond terwijl wij bek en bekaf waren.
Ook wij hebben een vast ritueel maar moet eerlijk zeggen hoe sterk we hier ook aan vast hielden, het maakte niets uit.
Wij zijn die tijd doorgekomen door achter Daniels deur te gaan zitten en iedere keer dat hij uit bed kwam naar hem zijn toe gegaan om hem terug te leggen en gingen dan weer achter de deur zitten.
We hielden de deur wel op een kiertje zodat hij voor zijn gevoel niet opgesloten zat.
En eerlijk; Dit duurde gerust van 8 tot half 11 voordat hij in zijn bedje bleef en echt sliep, dit heeft zo een krappe week geduurd.

Wat je ook doet, volg je gevoel en probeer overdag echt uit te rusten of iets te slapen, of oppas te vinden dat je, je kindje even weg kan brengen en een uurtje naar bed kan.

Heel veel sterkte ermee,
Liefs Marina

Hoi hoi,
Weet je, ik herken het ook hier hoor...Wij hebben nu beiden 2 kindjes met dezelfde leeftijd..Karlijn en Lenthe van 20 maanden, en Floor en Luka van 5 en 6 weekjes oud.Hier is het sinds 1,5 week zo dat Lenthe ´s avonds laat, (gaat wel makkelijk naar bed begin van de avond) weer wakker word dmv enorm hard te gaan krijsen.Helemaal in paniek is ze dan.Ook midden in de nacht of juist zo rond 5 uur in de ochtend komt ze wel eens.Haar vader neemt haar dan mee naar beneden en gaat op de bank met haar verder slapen zodat Luka en de andere meisjes niet wakker worden, maar wat hem wel opvalt is dat ze dan geen meter van hem wijkt...Het lijkt erop alsof ze onwijs bang is, beetje verlatingsangst ofzo.Ik denk dat het te maken kan hebben met de komst van een nieuw broertje.Haar leventje is enorm veranderd sinds Luka´s komst.Mijn aandacht overdag voor haar moet ik nu verdelen met Luka.
´t Is wel apart, want heb eindelijk Luka ´s nachts aan het slapen gekregen, komt mevrouwtje Lenthe minstens 3 keer per week de hele nacht rondspoken.Was donderdagavond een avondje op stap met vrienden, manlief bleef bij de kids thuis, kwam rond half 2 ´s nachts de straat in rijden...was ons voorruit helblauw opgelicht...manlief had dvd-tje van Bumba opgezet, maar die was afgelopen en op blauw beeld overgegaan en hij lag te slapen op de bank te slapen met een ook slapende Lenthe op zijn buik.Zooo lief gezicht!
Enfin, weet ook niet 1 2 3 een oplossing, want jij hebt ook een duidelijk schema en avond ritueel voor Lijntje...Het telkens naar bed brengen lijkt intensief, maar wel een optie, zie je ook in dat programma van die Nanny...probeer het eens.Zal vermoeiend zijn, maar wie weet werpt het vruchten af.
Het blijft zoeken naar een oplossing, succes, en probeer anders overdag een uurtje je ogen dicht te doen als de meisjes slapen.(Zeg ik heel slim, maar mij is het tot nu nog niet gelukt...) spreek je weer op Hyves.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan