Hoe krijg ik mijn baby aan het doorslapen

Hai allemaal,

Mijn zoontje is bijna 4 maanden oud en slaapt nog steeds niet door.

Als je nu denkt dat hij overdag veel slaap, dat doet hij dus niet.

Hij krijgt om 23.00 de laatste fles met pap erin, maar hij wordt om 02.30 a 3.00 even wakker en dan weer om 04.30 a 5.00 en slaapt dan heel onrustig verder.

Overdag slaapt hij om 10.00 1 uurtje en dan om 12.00 een half uurtje a 3 kwartier en dan leg ik hem 3 uur later er weer in en om half 6 valt hij ook nog een half uurtje in slaap.

Je zou zeggen dat hij dan hartstikke moe zou moeten zijn, maar ik weet het even niet meer.

Morgen is mijn eerste werkdag en ik ben aardig gesloopt. Ik kijk er dus heel erg tegenop.

Help wie heeft voor mij een goed advies!!!!!!!!!!!!

 
Hoi Marscha,

Ik heb helaas geen advies voor je maar ik wilde je wel laten weten dat je niet de enige bent! Mijn zoontje van 5 weken slaapt overdag ook bijna niet. Op z'n hoogst drie kwartier. Je zou inderdaad zeggen dat ze moe moeten zijn, vooral een baby van 5 weken! Ik ben ook even ten einde raad want ben hierdoor best gespannen. Bij het naar bed brengen hou ik m'n hart vast. Ik hoop dat andere moeders nog tips hebben.... Groetjes
 
Hoi

Ik heb helaas ook geen advies. ik denk dat er ook niks aan te doen is en dat het gewoon opeens gebeurd. Ik ben 1 van de gelukkige mama's die een rustige nacht heeft en er geen enkele keer uit moet en ik kan je vertellen dat dat opeens zonder reden zonder toevoeging van iets opeens gebeurde.
Jou tijd komt ook echt en ik hoop erg snel
 
hi,
als tip zou ik kunnen geven leg hem eerder in bed, kijk eens of dit werkt. Misschien is de 3 uur die je hem op laat te lang en is hij over zijn slaap heen. Onze zoon, nu 5 maanden, slaapt goed door en ik ben vanaf een week of 6 een 'ritme' gaan creeeren. Heb dit gedaan nav boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Onze zoon is nooit ingebakerd geweest maar wel het regelmaat gebruikt, misschien helpt dit. Succes
 
Hoi Marscha,

Ik hou me aan het boek, "de tevreden baby"van Gina Ford.
Het is heel belangrijk dat je je houd aan bepaalde tijden. Hij zou van 9.00 tot 9.45 moeten slapen en dan van 12.15 tot 14.00-14.15, daarna niet meer slapen. Verder is het belangrijk dat je als je kindje wakker wordt, en het klinkt hard, moet laten huilen. Hij moet leren door te slapen. De tijden dat hij wakker wordt is het bioritme wat hij heeft van om de drie uur voeding.Oh ja, en dat hij na 3 kwartier 's middags wakker wordt heeft te maken met dat hij dan in een hele lichte slaap komt. Laat hem maar liggen hij moet leren om zelf weer in slaap te komen. Ik dacht eerst ook ja, het zal wel, maar het werkt echt!!
Heel veel succes, groetjes Hilly
 
Ik heb het geluk dat mijn ventje vannacht voor het eerst heeft doorgeslapen!! Coen is nu tien weken, en dacht dat het ook nooit ging gebeuren, maar toch wel!
Probeer je kindje in te bakeren, dan krijgt ie rust en probeer hem met een fopspeentje nog even door te laten slapen (vooral met sinababy-druppels van VSM wordt die speen heel lekker)en ik heb het zo vannacht kunnen redden van 24.00 uur tot 7.00 uur en de nacht hiervoor heeft hij ook al tot 6.10 uur geslapen (hiervoor was Coen altijd rond 3.00 en max 4.00 uur wakker voor een fles)
Succes!
 
Hoi,

Laat het ook wel duidelijk zijn, dat het ene kind het andere niet is... En ieder kind heeft zijn/haar eigen ritme. Sommige dingen kun je niet 'afdwingen' met inbakeren en/of regelmaat!
Mijn zoontje slaapt vanaf 9 wkn van acht tot acht en hier is de regelmaat ver te zoeken, het is alleen wel belangrijk dat je het s nachts niet 'te gezellig' maakt voor je kindje. Dus maar een streepje licht, snel verschonen, voeden en terug in bed en dit alles zonder te praten. Zorg dat het pikdonker is 's nachts en laat overdag de gordijnen open. Zo laat je je beeb goed merken wat dag en nacht is.

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan