Hoe krijg ik mijn baby aan het doorslapen

Hoi hoi,

Je zou eens een vast ritme kunnen proberen...

Bv
Om 10.30 uur in bed: uurtje slapen

dan om half 2/2 uur een uurtje

dan om 5 uur een uurtje

Weet het ook niet; maar dit ritme had mijn kindje ongeveer. Op den duur geven ze heel duidelijk aan dat ze aan een slaapje minder toe zijn.

Misschien is het dat wel bij jouw kindje?
 
Hallo,
Ik heb ook het boek "regelmaat en inbakeren" van Ria Blom gelezen en heb mijn zoontje ook ingebakerd. Dit werkte echt goed. De tijden die hij nu sliep sliep hij rustig en ook ging hij langer slapen. Hoe moeilijk ik het ook vond maar ik heb hem ook echt een keer laten huilen zoals in het boek beschreven staat. Dit deed wonderen. Sinds anderhalve week wil Niels niet meer worden ingebakerd en slaapt hij prima. Overdag slaapt hij het beste in de wandelwagenbak en 's avonds en 's nachts in zijn bedje.
Het boek is ook te leen bij de bibliotheek, ik zou zeggen lees het eens!
Succes ermee
 
Ik ga zeker eens het boek lezen.
Hij heeft vannacht dan wel wat beter geslapen en werd hij alleen in zijn slaap een beetje huilderig wakker, maar dan wil hij zijn speen.

Het is heel erg, maar ik heb dus al twee kinderen. Je zou zeggen dan moet je het allemaal toch wel weten. Maar mijn oudste van 6 sliep pas met 4 jaar !!!! door en mijn tweede van 20 maanden gelijk met 6 weken.

Zelf probeer ik inderdaad een heel strak ritme erin te houden en ik denk dan ook inderdaad dat hij weer uit zijn ritme was omdat we op vakantie zijn gegaan en het kerst vakantie was en je dan toch uit het ritme gaat.

Maar ik heb er een goed gevoel over. Ben nu alweer twee dagen aan het werk en moet zeggen dat dat toch wel erg lekker is.

We hebben het hartstikke druk met de drie guppen, maar het is oer gezellig.

allemaal bedankt voor de fijne reacties
het is echt een steuntje in de rug.
 
9.00uur wakker(s'nachts 11 uur slaap!)
10.00uur fles
12.00uur slapen(3uur wakker)
14.00uur fles
15.00uur slapen(3uur wakker)
18.00uur fles
22.00uur fles-slapen(4 uur wakker)
6.00uur fles(8uur doorslapen)

Je zou kunnen zeggen dit is geen probleem. Maar ik vind het moeilijk mijn zoontje in de uren dat hij wakker is bezig te houden. Ik zelf ben doodop heel de dag (misschien nog hormonen?!?) Doe een thuisstudie en gelukkig nog geen werk! Maar ik heb het idee dat hij de hele tijd beziggehouden moet worden anders gaat hij zo zeuren! Wie heeft dit en herkent dit? Wat doen jullie daaraan? Ik denk zo gauw hij slaapt "yes! wat ga ik doen! slapen? in bad? iets leuks? en als ik hem dan weer hoor ben ik wel weer blij maar na een half uurtje wil ik weer tijd voor mezelf! En als ik ff genoeg van hem heb kan ik hem dus niet alleen leggen dit houd hij max. een kwartiertje vol! En pakt mijn zus hem om te knuffelen ben ik aan de ene kant blij dat zij hem ff bezighoud maar aan de andere kant weer jalours omdat ze het zo gezellig met hem heeft! gek wordt ik ervan!
(misschien is dit omdat ik een jonge moeder ben erger dan bij oudere moeders? ik ben nl 21 jaar)
Mijn man studeert en werkt en is vaak weg en ik voel me zo vermoeid! Het is vast herkenbaar. Ik zeg soms dat ik jalours op hem ben omdat hij van thuis weg kan (onaardig he?) maar het voelt gewoon zo! Help heeft iemand raad?

Lieve groetjes Lina uit Tilburg

 
Terug
Bovenaan