HOE KRIJG IK MIJN SLABBETJES SCHOON

Dag moeders,

Ik heb een dochter van vijf maanden ze heeft nu door dat ze kan blazen heel erg lief maar alles komt er onder te zitten vooral met het fruit hapje de vlekken van de melk krijg ik er wel uit maar van het fruit hapje niet. Ik heb al vlekkenverwijderaar geprobeerd van de c1000 en ook shout maar dit werkt niet hoe krijgen jullie het schoon???

Alvast bedankt

Gr,
Miranda en Lizzy

Ik zet ze meestal na gebruik in een week-sopje van biotex. Dan spaar ik ze op en was ze op de kookwas.
Soms gaan ze schoon, soms niet, maar met slabbetjes vind ik dat niet zo erg.
Wat ook helpt, maar dan moet het weer wel meewerken, is in de zon leggen;
Eerst inwrijven met groene zeep en dan in het zonnetje, vervolgens weer wassen.
Succes
Sil

Hoi,

Eigenlijk heb ik geen oplossing voor het wassen. Het enige wat ik altijd deed, was slabbetjes kopen in felle kleuren, die kan je vaak in een pak per 5 kopen bij prenetal ofzo. Dan deed ik bij worteltjes een oranje om en ga zo door. Witte slabbetjes deed ik zowieso niet. Of ik kocht de goedkopere van zeeman en na een tijd als ze er echt niet meer uitzagen, gooide ik ze weg.

Wat me trouwens meteen opviel, was dat jouw dochtertje lizzy heet??
Die van mij ook en je bent eigenlijk de eerste die ik nu tegenkom met dezelfde naam! We hebben hem vd televisie en daar is hij bijna altijd met ie ipv y. Leuk!

groetjes van michelle (mama van enzo en lizzy)

Niet. Ik weet dat de slabben schoon zijn, de vlekken blijven erin. Wel gebruik ik nu bij worteltjes en dat soort vlekkenmakers een flexibele plastic slab van de hema (1,50), die kan in het afwassopje.

maar is het niet zo dat slabben daarvoor zijn?? dat iig de kleren schoon blijven??
Maakt mij niet zo uit hoor, de zaak waar voor ik ze heb aangeschaft hebben ze waar gemaakt

Groetjes Debby

Wat leuk he dezelfde naam. We krijgen zoveel leuke reactie over de naam. In onze omgeving heb ik hem nog niet gehoord dat vind ik wel leuk. Maar goed voor de rest van de dames bedankt voor jullie tips vooral de reactie  laatste reactie moest ik om lachen  je hebt wel gelijk daar zijn ze voor gemaakt om vies te worden.  Maar ik ben nou eenmaal een beetje poestmiep dus dan wil je graag dat het  een beetje schoon  is. Maar in ieder geval bedankt.

Gr,
Miranda en Lizzy  

Hoi,

je kan de slabbetjes na het wassen in de zon te drogen hangen. Zodat er zoveel mogelijk zon op schijnt. Of gewoon gevlekte slabbetjes kopen. Dat werkt ook. Ik hang rompertjes met ontlastingvlekken ook na het wassen in de zon en dan zijn de vlekken zo weg gebleekt.

groetjes van Marloes

hi, bekend probleem hoor. vooral vlekken van wortels, peer, banaan of tomatensaus zijn heel indrukwekkend hardnekkig.

wat werkte bij heel erg vieze flodders:
een nachtje weken in de biotex, meewassen met de witte was en daarna kort in een bakje met water en een scheut chloor. dan goed spoelen en nog eens meewassen en drogen in de zon.

omdat dat zoveel werk is, laat ik het meestal maar zitten. schoon is schoon, d.w.z. als er maar geen beestjes van komen. en ik heb een paar nette achter de hand voor als we uitgaan of er visite komt.

Miep

Terug
Bovenaan