Hoe krijg ik mijn zoon in een beter ritme?

Aanvulling wij gaven de groentehap juist in de namiddag, weet even niet precies hoe laat maar geloof rond 16/17 uur werd ook op de opvang gegeven. En dan badderen voor de laatste fles dus rond half 6/6 uur, daarna fles en naar bed. Wij ging dan zelf altijd wat later avond eten. 

Als ik kijk naar de korte dutjes, word ik vooral onzeker over de duur daarvan. Overal lees ik dat de kleine toch wel 45min. zou moeten slapen om een hele cyclus afgerond te hebben en dus uitgerust te zijn. Dat haalt hij dus vaak niet meer..

Ik snap je, maar eigenlijk zijn korte dutjes heel normaal. Ik heb er op los gegoogled toen mijn kleine dat begon te doen. Debabyslaapcoach had er een post over laatst, schijnbaar beginnen de korte dutjes vaak rond 8 weken. Na de 4 maanden sprong zie je vaak dat kindjes beter cyclussen kunnen verbinden. Maar ook dan zijn er kindjes die wel korte dutjes blijven doen.
mijn kleine man doet de ochtend dut altijd maar 35 minuten maar wordt dan blij wakker, ondanks dat ik de wakkertijd in de gaten houd en soms zelf iets langer wakker houd zit een langer dutje er niet in. Uurtje later valt hij dan weer voor half uur in slaap in de wandelwagen. 

Wat misschien ook kan helpen is om de tijden van de slaapjes wat aan te passen. Hem 's ochtends wat langer wakker houden en van 3 naar 2 (wat langere) slaapjes te gaan. Sommige baby's hebben aan 2 slaapjes genoeg. 

Wat ik bij mijn dochter van inmiddels bijna 4 maanden heb gedaan is een soort van slaaptrainig. Haar wakker in haar bedje leggen, deur op een kier en de lamp op de overloop aan. Iedere keer als ze gaat huilen, direct er naar toe om het speentje in haar mond te doen of voor een aai over d'r bol (niet uit bed halen!!). Het is even 3 dagen afzien, maar nu weet ze dat als er echt iets is ik altijd in de buurt ben. Ik hoef haar nu maar in haar bedje te leggen en ze valt zelf, zonder problemen, in slaap.
Hopelijk heb je hier iets aan. Succes!

Terug
Bovenaan