hoe laat gaan jullie kleintje op bed savonds????

A

Anoniem

Guest
hoi..

ik had eigenlijk een vraagje....
Mijn zoontje is nu zes maanden...en tot nu kreeg hij om elf uur altijd de laatste fles....maar wij zitten toch nu te denken om hem tegen acht uur de laatste te doen...zodat je zelf ook weer wat eerder naar bed kan!!!
hoe hebben jullie dit gedaan....hebben jullie dit afgebouwt of gewoon doen??????

ik hoor graag van jullie!!!!!

hoi hoi,
over 3 dagen zijn onze dames alweer 7 maanden. wij zijn ze rond 8 uur op bed gaan leggen omdat ze vaak rond die tijd nog een heel lang, diep dutje doen. vaak worden ze erg slaperig wakker en wilden ze na het flesje alweer meteen slapen.
sindsdien slapen ze soms ook door tot 's ochtends 7 uur zonder een nachtvoeding. maar er zijn ook nachten dat ze tussen half 1 en half 5 een flesje willen. na een extra flesje slapen ze wel vaak tot 8 of 9 uur.
soms zijn ze het er niet mee eens, maar brengen we ze toch naar boven en laten we ze spelen in bed. na een tijdje zijn ze de laatste energie ook kwijt.

alleen tijdens de laatste weken is dit weer anders. dat sprongetje heeft het ritme enigzins verandert en zijn ze vaak nog tot laat wakker en willen ze na een nachtvoeding niet meer meteen slapen. ook dan leggen we ze gewoon in bed.

het is gewoon ff kijken. maar als je de kleine in bed legt kan het best zijn dat hij lekker diep in slaap valt en steeds iets later komt voor de laatste voeding.

groetjes,
petra

Hier gaat echt z'n lampje uit rond 18.30 / 18.45 dus we hebben dan nog lekker de avond voor ons zelf.
Hij gaat als sinds dat hij 4,5 maand was om 7 uur naar bed s'avonds.

Hier de laatste fles rond een uur of 8. Ik ben het wel een beetje gaan afbouwen. De laatste fles steeds met een paar dagen een kwartier eerder.

Haai,
Jesse is ook 6 maanden, en hij gaat al vanaf 2,5 maand tussen 7 uur en half 8 naar bed, en dan slaapt ie door tot half 9 's ochtends. Sinds een paar weken gebeurd t zelfs weleens dat ie om half 7 al doodop is en naar bed gaat, en dat ie pas om 9 uur de volgende ochtend wakker wordt!! Maar t is ook zo'n druk baasje, als hij wakker is, is hij geen seconde rustig hahaah, alleen maar druk aan t bewegen en spelen en willen zitten en staan en zo... dus 's avonds is z'n energie gewoon op! Maar wij klagen niet hoor hihihi, hebben de hele avond lekker voor onszelf, én ik mag uitslapen 's ochtends!

hee dames..
bedankt voor jullie reacties!!!

we hebben milan gisteravond om kwart over 9 zen laatste fles gegeven...en hij heeft tot vanmorgen half 9 geslapen!!!!wij konden dus ook eens heerlijk op tijd naar bed..
we weten nu dat hij het kan dus we gaan nu alleen maar meer afbouwen...zodat hij rond half 8 de laatste fles krijgt!!!!

Liefs

Hey...
Wat goed van Milan... Idd fijn als je de avond voor jezelf hebt en evt vroeg in je bed kan duiken...

Wij gaven idd ook altijd de laatste fles om 23.00 uur en zijn dit geleidelijk aan gaan afbouwen, steeds een beetje vroeger. Elise is nu 6-en-hlf mnd en krijgt de laatste fles nu om 20.30 uur. Ze wordt 's nachts soms wakker maar slaapt ze weer in als we haar het speentje geven (honger heeft ze niet). De 1e fles krijgt ze 's morgens om 8 uur.

Bedtijd is hier ook tussen 18.30 en 19.00 uur, echt niet later, dat houdt ze niet vol.

Tis wel een slaapkoppie geloof ik, ze slaapt gem 17 uur per etmaal. ('snachts 13 uur achteraan, overdag 2 x 2 uur).. Jullie kindjes dan ???

Hoihoi,
Onze zoon is ook 6mnd en gaat vanaf een maand of 4 tussen 19.00-19.30uur na bed!!
Krijg ervoor een lekkere papfles en dan lekker slape tot de volgende morgen half8.
Hij drink nu 4flinke flessen op een dag, nog niet echt bijvoeding, zijn we wel al heeel lang aant proberen maar dat wil nog niet echt vlotten.
Gisteren is die zelfs al om half7 na bed gegaan was echt doodmoe, werd vannacht 1x wakker( gebeurd eigenlijk nooit) want hij was zn knuf kwijt en die legtie altijd op zn gezicht als die gaat slapen, zo lief!!

Groetjes

Terug
Bovenaan