<p>Hoi allemaal!</p><p>Ruim twee weken geleden ben ik bevallen van een prachtig mannetje. De eerste voor ons allebei, en nu begint alles na de eerste hectische rollercoaster week steeds meer op z'n plek te vallen. Ons zoontje slaapt vanaf het begin al erg goed: hij slaapt - eet - boert/knuffelt even met ons - en slaapt weer (fingers crossed). Zijn we erg blij mee!</p><p>Ik heb alleen een vraag over hoe ik hem een beetje kan laten wennen aan slapen in het bedje. Ik merk dat hij overdag vooral erg goed slaapt (hij is direct in het begin in de box gelegd door de kraamverzorgster en slaapt daar als een roosje), maar 's nachts in zijn bedje vindt hij het moeilijker. Hij slaapt wel, maar hij lijkt zijn bedje niet zo fijn te vinden - zeker niet zo fijn als de box. Ik vind het slapen in de box nu op zich prima natuurlijk, hij is ook nog zo klein, maar ik zou hem het liefst ook echt lekker zien slapen in zijn bedje - het is nu soms bijna zielig als hij van de box naar bed moet en het zelf in slaap vallen in het bedje lukt hem ook niet, terwijl dat in de box dus wel lukt. En daarnaast weet ik ook dat slapen in de box op den duur - als hij echt een beetje meer begint mee te krijgen en gaat spelen ook - niet optimaal is. Ik wil dus graag mijn zoontje rustig laten wennen aan zijn bedje en misschien is het dan het beste dit ook overdag te doen, voor de continuïteit. Maar mijn vraag is.. hoe dan? We hebben een cosleeper naast ons bed en hij is nu eigenlijk altijd alleen in dat bedje als wij ook boven zijn. Het niet dichtbij zijn van ons lijkt het dus niet het probleem te zijn met het bed, maar wat dan wel? Kunnen we iets doen om het bed 'gezelliger' te maken of maakt dat niet uit (in de box ligt een schapenvacht bijvoorbeeld)?</p><p>Ik weet dat je een kleintje als dit nog niet kunt verwennen en daar gaat het me dan ook niet om. Ik vind het prima als hij in slaap valt bij mij, maar ook vanuit praktisch oogpunt denk ik dat het fijn is als hij aan z'n bedje went (de box staat in de kamer min of meer naast de tv, niet heel fijn voor hem als hij slaapt en 's nachts moet hij sowieso in bed slapen). Ergens denk ik ook dat het, júist nu hij nog zo klein is, relatief 'makkelijk' zou moeten kunnen vergeleken met als hij al maanden gewend is aan slapen in de box. Vandaar ook dat ik er nu al mee wil beginnen. Misschien zijn hier mensen die een tip hebben, of juist mensen die zeggen "niet doen!". Ik sta overal voor open, eerste kindje dus alles is nieuw voor ons, en misschien heb ik het ook helemaal mis dat hij nu al zou moeten wennen aan zijn bed.</p>