Hoe laat je je kleine doorslapen???

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met een dilemma:
Ik heb een zoontje van 5 weken oud nu (het is mijn eerste) en ik moet hem 's nachts wakker maken voor zijn voeding.
Ik vind dit eigenlijk niet leuk voor hem omdat hij dan in diepe coma is.
Hij krijgt normaal om de 4 uur een flesje van 120 cc en hij is 3.7 kilo dus hij krijgt al meer dan hij eigenlijk zou moeten hebben. (hij drinkt ze wel allemaal keurig leeg)
Eigenlijk zou ik hem het liefst niet wakker willen maken maar volgens het cb moet dat nog omdat hij nog maar 5 weken is.
Mijn kraamzorg zei toen ze wegging dat ik het erop aan moet laten komen en hem zelf wakker moet laten worden voor de voeding.
Ik wil dit best doen maar moet ik dan de voeding die hij voor de nacht krijgt normaal gesproken daarna verdelen over de andere voedingen of kan ik dit weglaten.....
Hij krijgt normaal gesproken om 06.30, 10.30, 14.30, 19.30, 22.30 en om 02.30 een fles maar die van 02.30 laat ik het liefst omdat hij dan zo lekker ligt te slapen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit er echt mee.

Groetjes Marijke

hoi
Ik heb mijn dochtertje, nu 13 weken nooit wakker gemaakt s'nachts.
Zij heeft de eerste anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en daar lieten ze haar al heel snel doorslapen omdat ze haar om 3 uur gewoon niet wakker kregen.
Ze dronk dan om 12 uur de laatste en om 5 uur weer de eerste fles.
Toen ze thuis kwam heeft ze een tijdje wel weer om 3 uur gedronken, dat werd na een tijdje 4 uur, toen om 5 uur en ineens met oud en nieuw, toen was ze 10 weken tot 6 uur.
Vanaf dat moment slaapt ze gemiddeld tot 7a8 uur, maar ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een flesje, snachts dan.
Verder haalde ze het op de dag wel weer in als ze honger had, en later ben ik de flessen op de dag groter gaan maken omdat ze snachts niet meer kwam.

Het gaat geloof om de eerste paar weken dat ze om een bepaalde tijd moeten drinken maar je heb toch ook zat kindjes die na 2 dagen al doorslapen.
En als je je kindje laat slapen tot dat het honger heeft zal het vanzelf steeds langer gaan slapen zodat je zelf ook weer een keer een normale nacht kan hebben.
Bij ons heeft dat dus 10 weken geduurd met steeds een langere tijd ertussen
Nu drinkt ze 7uur,11uur,15uur,19uur,23uur, en als we weer een maandje verder zijn ga ik proberen de laatste fles er af te halen door pap te gaan geven in de laatste fles.

Nou veel succes.
groetjes jolanda

Ik kan maar 1 ding hierop zeggen...namelijk, volg je hart. Als jij denkt dat je kindje prima zonder die voeding kan, lekker laten slapen! Ik geef borstvoeding en dan regelt je kindje alles zelf en weten ze bij het cb niet eens hoeveel ze krijgt... dus, doe wat je moedergevoel je ingeeft, ik weet zeker dat je dan de goede keuze maakt!!

hoi hoi,

ik laat mijn dochtertje van 7 weken al vanaf toen ze 2 weken oud was 's nachts doorslapen.
De laatste voeding krijgt ze tussen 11 en 12 uur en dan slaapt ze meestal door tot een uur of 5 a 6.
Op het cb zeiden ze gewon laten slapen omdat ze moeilijk in slaap kwam na de laatste fles als we haar 's nachts hadden wakker gemaakt.
dus zijn we vrij snel mee gestopt en vinden wij fijner en de kleine ook.
slaapt beter en langer.
volg gewoon je gevoel.
Maar het is altijd even de twijfel die je het of je het wel goed doet.
Heb ik ook en dit is ook mijn eerste kindje.
Maar ik vraag het altijd na op het cb en daar zeggen zegewoon je gevoel volgen en je weet zelf wel wanneer je ietsgoed doet en wanneer niet.

groetjes Fanny

Hallo,
Ons zoontje is nu 3 weken en hij heeft nu 2x doorgeslapen van 10 tot 7. Ik heb advies gekregen overdag niet langer dan 4 uur tussen laten zitten en 's nachts lekker laten slapen.
Groetjes

Ik heb van de kraamzorg en het cb altijd gehoord dat er 's-nachts maximaal 6 uur tussen mag zitten. En deze regel was eigenlijk tot ze een week of 4 waren. Navara sliep met 5 weken al 8 uur door 's-nachts. Nu met 14 weken slaapt ze van 8 tot 8, klokje rond dus. Nou dat hoef ik niet op het cb te zeggen, want dan krijg ik echt een schop onder mn kont......

Als je kleintje honger heeft, hoor je het vanzelf wel .

xxx
Mama van Navara

o jah, de flessen.

Ik zou de fles gewoon weglaten. Krijgt je kleintje dat ineens veel honger op gekke tijden, of lijkt hij niet verzadigd na een fles. Zou ik de flessen zelf wat groter maken, maar niet weer terug naar 6 flessen.

Als je het prettig vindt kun je ook 6 flessen blijven geven, maar dan wat dichter op elkaar. Met 5 weken en onder de 4 kilo mogen ze er nog 6.  Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat voor jullie het beste werkt.

xxx
mama van Navara

Ik zou die nachtfles inderdaad weglaten, maar er wel voor zorgen dat z'n nacht niet langer duurt dan een uur of 6. Verder de flessen overdag gewoon op verzoek geven, dan vind je zijn ritme vanzelf.

Terug
Bovenaan