Hoe laat laatste fles en hoeveel uren slapen 's nachts??

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Vraagje:
mijn zoontje van 16 mei krijgt rond 21:00 zijn laatste voeding en slaapt dan tot 's morgens 8:30-9:00. Vroeg me af hoe het schema van andere kinderen van 4 maanden is.

Ook al de klok rond slapen? Zijn er al die aan een pap fles zitten?

Gr Lies        

haay

Joah (ook 16 mei) krijgt zijn laatste fles tegen 22 uur en slaapt tot 6-7 uur. dat wisselt nog wel een beetje.

Hij heeft vandaag voor het eerst paar hapjes wortel gehad. Hij vond het happen van een lepeltje maar gek.
Als hij echt goed fruit en groente eet, ga ik over op 4 flessen en dan zal de laatse een papfles worden denk ik en dan rond 7-8 uur.

Groetjes Bianca

Hoi,

Jesse wordt volgende week 4 maanden, maar hij krijgt nog borstvoeding, dus kan niet over de hoeveelheid flesjes meepraten. Om 7 uur 's avonds krijgt hij zijn laatste voeding, dan krijgt hij een bordje rijstbloempap met een lepeltje, en om 8 uur slaapt hij. Meestal tot een uur of 7/8 's ochtends, hoewel hij de laatste paar nachten ineens om de paar uur even wakker werd en zn speen wilde... misschien weer een fase ofzo?? Was juist zo blij dat hij zo vast en lang sliep hihi, maar ja, wie weet is t even wennen aan de pap ofzo, krijgt ie ook pas sinds een paar dagen.

hoi,

Joris is as zondag een maand en hij heeft een hele tijd het volgende schema gehad
8 uur bv
12 uur bv
16 uur bv
20.00 uur bv en slapen tot ongeveer 8 uur
helaas heeft hij nu bijna 3 weken alweer voor 1 of 2 nachtvoedingen gevraagd. vannacht heeft hij wel weer lekker doorgeslapen, hopelijk blijft dit zo, ik ga maandag toch even wegen bij open inloopuurtje op cb en dan vraag ik meteen of ik hem savonds niet wat meer mag geven zodat hij weer doorslaapt.
volgens mij was hij gisteren ook goed wakker voor de laatste voeding en heeft goed gedronken, soms heeft hij dan zijn huiluurtje gehad en is behoorlijk moe, en drinkt dan misschien minder??? ach ja precies weten doen we het toch niet he.

gr floor

quote: Floor26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2008 10:12:53'));

hoi,

Joris is as zondag een maand en hij heeft een hele tijd het volgende schema gehad
8 uur bv
12 uur bv
16 uur bv
20.00 uur bv en slapen tot ongeveer 8 uur
helaas heeft hij nu bijna 3 weken alweer voor 1 of 2 nachtvoedingen gevraagd. vannacht heeft hij wel weer lekker doorgeslapen, hopelijk blijft dit zo, ik ga maandag toch even wegen bij open inloopuurtje op cb en dan vraag ik meteen of ik hem savonds niet wat meer mag geven zodat hij weer doorslaapt.
volgens mij was hij gisteren ook goed wakker voor de laatste voeding en heeft goed gedronken, soms heeft hij dan zijn huiluurtje gehad en is behoorlijk moe, en drinkt dan misschien minder??? ach ja precies weten doen we het toch niet he.

gr floor

ff voor de duidelijkheid hoe oud is Joris?
EEN  maand? of meerdere maanden? Aangezien je het over afgelopen 3 weken hebt, lijkt me niet dat ie 1 weekje doorsliep.

Hej!

Onze Linde van 17 mei krijgt nog volledig BV. Ik ben wel begonnen met een paar theelepeltjes pap om te proeven (als je t leuk vind, er staan 2 foto's van haar met een lekker vies gezichtje onder een nieuwe fototopic eerste hapjes). Over flessen kan ik niet meepraten, maar waar ik over na zat te denken is het feit dat Linde ook wel eens héél vast slaapt als ik naar bed ga. Ze heeft dan om 18 of 19 00 uur de laatste keer gehad en ik maak haar nog altijd wakker om 23.00 (ongeveer) voor een voeding. Ik vind het wel moeilijk om te kiezen of ik haar moet wekken of niet. Het is ergens zo sneu om haar uit die diepe slaap te halen he... maar laat ik haar slapen, dan komt ze 's nachts weer.
Dat is weer sneu voor mij zeg maar  
Nu wordt ze na de laatste x BV tussen 6 en 7 wakker. Ze krijgt 5 voedingen op een dag. Het ziet er ook nog niet naar uit denk ik dat dat 4 zal worden of zo. Ze is erg tevreden en ik doe het nog rustig aan met haar. Mijn verpleegkundige hier op de Barnavårdcentralen (CB) zegt dat ik met 6 maanden over moet zijn op een bord pap of warm eten o.d. ipv een BV. Dat heeft dan vooral met ijzer te maken.

Ik las dat sommige al de laatste voeding zo vroeg op de avond geven en in één keer doorslapen tot de volgende dag. Is dat niet te lang?? Ik weet t niet hoor, het is maar een idee, omdat ik het zelf zo'n lastig iets vindt.

liefs Pippi

@pippi

mij is verteld dat je ze zo lang mag laten slapen, als ze de volgende ochtend maar niet suf zijn en slapjes. Ze kunnen blijkbaar hun suikerspiegel (dat is het toch?) op peil houden als ze 4 maanden zijn en ze het klokje ongeveer rond slapen

Lastig is dat he, wel of niet weg laten van de late voeding. Als je em weg laat en Linde wordt weer rond 4 uur ofzo wakker, dan trekt ze het blijkbaar nog niet. dan maar wakker maken, want gebroken nachten opnieuw is ook niks.
Weet er alles van aangezien Arwen (2 jr) zondag en maandagnacht enorm heeft liggen spoken.

Gr Bianca

oeps foutje, Joris is niet een maand as zondag maar ook 4 maanden.

gr floor

Terug
Bovenaan