Hoe laat laatste fles?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik heb een zoontje van 4 maanden en wou wel eens weten hoe laat jullie de laatste fles geven en hoeveel flessen ze dan krijgen en of ze er nog bijeten. Heb ook een dochter van 18 maar de babytijd is dus zo lang geleden dat ik het niet meer weet hahahaha. Ik hoor graag van jullie

ik heb een jonge van 4 jaar en baby van 5 maanden de cb zeidat ik tot 6 maanden met vaste voeding moet wachten in de melk erin zit alles zeiden ze aan mij?ze krijg 5 keer 200 perdag om half 22.30of om 23.00uur soms krijgt ze haar laatste fles .en slaapt tot smorgens en in de ochtend is ze om 7 uur wakker voor een flesje en jouw zoon:?hoe is hem schema en geef je hem helemaal geen bijvoeding of moet je ook afwachten?
ik hoop dt je wat er aan hebt
groetjes adama

hoi hoi mijn zoontje zit nu op het volgende schema tussen 7 en 8 190 cc fles dan tussen 9 en 10 uur beetje fruit dan om tussen 11 en 12 weer fles, tussen 3 en 4 uur fles, tussen 5 en 6 uur klein beetje groente en dan tussen 7 en 8 weer fles en dan tussen 11 en 12 nog fles, wil nu toch gaan proberen de laatste fles wat gaan te vervroegen moet hem nl altijd wakker maken, hij drinkt hem dan wel leeg hoor dus das het probleem niet hahaha. Maar hij heeft in ieder geval zijn 5 flessen nog nodig want hij weegt nog maar 5 kilo vorige week. woog bij zijn geboorte 2850gr.
Groetjes Michelle

mijn dochter krijg ook 5 flessen van 200 ik geef geen bijvoeding ze is 5 maanden ik ga morgen naar de inloopspreekuur ff te vragen ik wil ook bij voeding gefen tot   6 maanden hoeft het niet zeiden ze aan mij?ik snap sommige dingen van cb wel sommige niet alles verander
groetjes

Hoi Michelle,

Het is ff geleden(mijn zoontje is nu 13,5 mnd), maar met 4 maanden gaf ik de laatste voeding om 9 of 10 uur. Ik moest hem er ook wel voor wakker maken, maar als ik het later deed, lag ik zelf zo laat op bed en hij sliep toch wel door.
Ik ben ook met 4 maanden begonnen met kleine beetjes bijvoeden, dat waren dan hooguit 2 lepeltjes groente of fruit per dag. Dat werd natuurlijk wel steeds meer, maar dat heeft heel lang geduurd....Maar het waren zeker geen maaltijdvervangende porties.

Test het gewoon een keer uit hoe hij reageert als je de laatste fles een uur eerder geeft. Als hij dan nog steeds doorslaapt tot z'n normale ochtendfles....

Het blijft denk ik toch een kwestie van uitproberen.

Groetjes, Yvette

Mijn dochter van 4 maanden dronk tot vorige week 6 x. Als ik gewoon thuis ben borstvoeding en als ze naar KDV gaat dan flessen van 150 ml. Nu had ze vaak niet zo'n honger rond 10.00 uur (2e voeding). Daarom ben ik nu overgestapt op 5 voedingen per dag.
6.30 uur
10.30 uur
14.30 uur  
18.30 uur
22.30 uur
Dus om de 4 uur. Als ze niet uit de borst drinkt dan krijgt ze flessen van 180 cc. Ze krijgt nog geen bijvoeding. Ook vandaag nog even met consultatiebureau gebeld. In principe moeten ze 1,5 x het gewicht aan voeding hebben. Mijn dochter weegt ongeveer 5 kg. Dus 1,5 x 5 = 750 ml per dag. Dus flessen van minimaal 150 ml per keer.

Groetjes,
Mama van Noa (3,5 jaar) en Senna (4 maanden)

Mijn dochter van ruim 4 maanden drinkt echt al een tijd 5 flessen en de laatste fles zijn we nu langzaam aan het afbouwen, haar schema is nu als volgt:

8:00 fles van 210cc met 7 schepjes en rijstebloem
12:00 fles van 180cc met 6 schepjes
13:00 fruithapje (eenderde potje)
15:30 fles van 180cc met 6 schepjes
19:00 fles van 210cc met 7 schepjes en rijstebloem
21:30 fles van 150cc met 5 schepjes

Voor die laatste fles moeten we haar echt uit bed halen, ze wordt nauwelijks wakker, we verkleine de inhoud nu steeds iets en ze blijft goed doorslapen tot 8 uur s'morgens (wat een luxe). Als we die laatste fles willen laten vervallen maken we alle andere flessen wel 210cc en willen we ook meer tijd tussen de flessen laten komen, zo 4 uur, houdt in dat ik naar het volgende schema wil gaan:
 7:00 uur eerste fles van 210cc met rijstebloem
11:00 uur tweede fles van 210cc
15:00 uur derde fles van 210cc
19:00 uur vierde en laatste fles van 210cc met rijstebloem
en dan nog steeds om 13:00 fruithapje

Daar werken we nu langzaam aan naar toe.

Groetjes Alice

hoi hoi,

Onze meid is nu ook  4 maanden (09-10-08), en eet al een tijdje fruit en groente.
haar schema is nu:

07.00   180 cc + 6 schepjes
10.00   bijna een heel potje fruit en ongeveer 40 cc rooibosthee
13.00   180 cc + 6 schepjes
16.00   180 cc + 6 schepjes
18.00   bijna een heel potje groente
20.00   180 cc + 6 schepjes

met 3 maanden had ze niet genoeg aan 5 flessen. We moesten altijd rekken, en zaten met een huilend kind. Toen we met fruit en groente begonnen was ze binnen 3 weken overgestapt naar 4 flessen. Ze gaf dit zelf aan, maar wel hebben wel een week getobt met halve flesjes s'-nachts, maar nu gaat dit alweer 1,5 week goed. Maar goed, ik weet dat dit niet echt een veelvoorkomend schema is met 4 maanden, maar misschien heb je er toch wat aan!

xxx
Mama van Navara

ps: ze sliep al met 5 weken 's-nachts door, dus vandaar die laatste fles al zo vroeg!

Terug
Bovenaan