Hoe laat laatste voeding en hoe lang slapen?

Ik ben erg benieuwd hoe dat bij jullie is.
Olivia krijgt tussen 21.00 en 22.00 uur de laatste voeding (meestal 21.30 uur) en wordt dan tussen 6.00 en 7.00 uur meestal weer wakker. Soms iets vroeger.
Olivia is bijna 8 weken.
Ik weet dat we enorm mazzelen!
Maar eigenlijk wil ze liever na haar voeding van 19.00 uur gaan slapen. Als we haar echt wakker moeten maken voor de laatste voeding en ze heeft meer dan 1,5 uur geslapen (ik weet nog niet precies waar de grens ligt), dan wordt ze vroeger wakker de volgende dag. Nu zou ik wel willen testen hoe laat ze wakker wordt als we niet de voeding van 21.30 uur geven, maar ik durf niet ;)
Doet iemand van jullie dat wel?

Groetjes, Martha

Bij Kas wisselt het een beetje, hij werd steeds standaard om 4 uur wakker. Dan maakte het niet uit of hij om 22uur, 23uur of 24uur zijn laatste fles kreeg.

Nu met de nieuwe voeding slaapt hij soms door tot 6 uur, vd week zelfs tot 8 uur(laatste fles om 00uur)! Dan weer een nacht om 4 uur wakker.

Voor mijn gevoel slaapt hij het diepst tussen 19:00 en 23:00 soms laten we hem liggen tot 24:00. Zelf durf ik het ook niet aan om hem om 19:00 zijn laatste voeding te geven.

Kas is vandaag 12 weken.

Groetjes Anne

Hi Martha,

Hier ook iemand die het nog niet aan durft. Onze dochter is nu bijna 11 weken en slaapt van 23 tot 7 uur. Dis doet ze sinds een week of 3. Wij hebben veel ellende met haar gehad en sinds een week of 3 hebben we hier ook rust.

Wij moeten haar echt wekken voor die voeding van 23 uur, maar ze drinkt soms wel een hele fles (135) leeg. Gister zelfs meer. Wij durven haar ook nog niet te laten liggen na de fles van 19 uur, omdat we het nu zo fijn hebben met haar.

Gr. Tamara.
(februari forum)

Quinn krijgt zijn laatste fles zo tussen 21.00 en 22.00 uur. Meestal rond 21.30 uur. En slaapt dan tot 6.30 uur ongeveer. Overdag komt hij wel om de 3 a 4 uur.
Wij gingen quinn ook steeds wakker maken voor de laatste fles, maar merkte gewoon dat hij dan niet goed dronk. Dus we hebben hem gewoon laten liggen en zagen wel wanneer hij kwam. Het zijn een paar nachten geweest dat hij zo rond 3.00 uur kwam en daarna was het gebeurd en kwam hij tussen 6.00 en 7.00 uur. Quinn heeft zich later zelf op dit ritme gezet. Ik zou zeggen gewoon gaan proberen. Quinn is nu 7 weken oud.

Liefs marielle

Rodin krijgt tussen 8 en half 9 de laatste fles en slaapt dan tot half 7 - 7 uur. Heerlijk! Dan krijgt hij een flesje en gaat vervolgens weer gelijk naar bed en slaapt dan tot ongeveer 9 uur - half 10.
Wij zijn die laatste voeding steeds gaan vervroegen want ook wij willen naar de 7 tot 7 tijd. Onze dochter sliep rond de 10 weken van 7 tot 7.

Nu ziet ons voedingsschema er als volgt uit
6.30 - 10.00 - 13.30 - 17.00 - 20.30

Dit moet dus uiteindelijk
7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00u worden

We zijn er bijna!

Liefs, Nicole

Terug
Bovenaan