Hoe laat laatste voeding en hoe lang slapen?

Fiene krijgt haar laatste voeding om 22:30 en slaapt dan tot +- 6:30. ze is vandaag 7 weken. wij boffen ook heel erg. ze kwam al heel snel maar één keer in de nacht en nu al een tijdje niet meer. ze slaapt steeds langer op de laatste voeding. vorige week kwam ze nog om 5:00 uur.

Haha hier net zo hoor. Ik durf het ook niet.
Ja wij zijn in die bevoorrechte positie dat Andries al door slaap sinds ie 3 weken is.
Maar ik krijg er de laatste voeding 's avonds (rond half 10 a 10 uur) met moeite nog voeding in omdat zoals ik altijd maar zeg, hij eigenlijk al in de slaap modus is.
Maar ben bang dat als ik dat wat hij dan nog wel krijgt ga overslaan, dat hij dan 's nachts weer aan de bel gaat trekken.
Hij slaapt nu tot ong. 06.30 - 7.00 uur.
Hij is nu 7,5 week.
Maar ga het denk ik binnenkort toch maar eens proberen.

Dhymaris zit al heel lang op voedingen om de 4 uur. En dan 5 op een dag. Ze wordt nu wat wakkerder overdag. En 'savonds na de voeding van rond 8 uur heeft ze veel moeite om in slaap te vallen. Huilt ze veel en kan haar draai niet echt vinden. Als ze dan eindelijk slaapt is t alweer bijna tijd voor de laatste voeding. Vind het altijd wel sneu voor haar om haar wakker te maken maar ze moet gewoon iets drinken voor de nacht. Over de hele dag drinkt ze niet zoveel wat ze eigenlijk zou moeten drinken dus als ik de 5e voeding ook nog zou schrappen komt ze helemaal niet boven de 500ml. Als ze de laatste voeding heeft gehad rond 12 uur dan slaapt ze wel gelijk en meestal hoor ik haar rond 5 uur weer, dan geef ik haar haar speen weer en dan slaapt ze tot minimaal half 7 dus dat ik wel lekker.

Dankjulliewel voor de reacties!
Ik ga inderdaad maar eens de laatste voeding telkens iets vervroegen. Dat is misschien wat veiliger ;) En ook iets minder gestress ;)

Ze drinkt sinds afgelopen week veel meer dan daarvoor en komt daardoor overdag ook pas om de 4 uur of 's ochtends soms zelfs pas na 5 uur. Ze drinkt niet iedere keer hetzelfde, het zit tussen de 140 en 200 in.
Vandaag werd ze al om 5.15 uur wakker, maar door het speentje sliep ze toch nog tot 6.45 uur.

Haar tijden zijn ongeveer:
6.30 - 11.00 - 15.00 - 18.45 - 21.30

De meeste honger heeft ze altijd bij de tweede voeding, gemiddeld 180 cc. Bij de laatste voeding drinkt ze het minst, maar dat is logisch, daar zit de minste tijd tussen.

wow dames jullie hebben echt een ritme. voor mijn gevoel rommel ik dan maar wat aan. Sander krijgt een voeding wanneer hij er om vraagt...vaak overdag nog tussen de 3 a 3.5 uur. sinds 3 nachten slaapt hij van 00.00 tot half 6/6 uur...

ik hoop nu met nieuwe voeding en grotere hoeveelheden [sinds dinsdag 150ml] dat hij langer en beter slaapt.

Sander is a.s. dinsdag 8 weken.

Geven jullie snachts een speen om een voeding over te laten slaan?

Ik ben dat voeden elke 3 uur zo zat en vastberaden er deze week een eind aan te maken. Ik ga beginnen met Quintus op vaste tijden te laten slapen overdag en niet meer de hele dag slaapjes te laten doen. Volgens mij slaapt ie overdag veel te veel waardoor ie snachs niet in een diepere slaap komt.

Iemand nog andere tips?

Ik heb geen speen gegeven om de nachtvoeding over te laten slaan, dat deed ze uit haarzelf. Maar je kan het best proberen! We doen het nu wel als ze echt vroeger komt dan normaal.
Olivia doet overigens ook nog overdag veel slaapjes, tussen alle voedingen door. 's Ochtends slaapt ze het meest. 's Middags is ze wakkerder maar incl voeding kan ze echt maar 1,5 uur maximaal wakker zijn.

Succes meid, want om de 3 uur voeden 's nachts is echt vermoeiend!!

Terug
Bovenaan