Hoe laat naar bed 6 maanden

<p>Onze meid is gisteren een half jaar geworden. Nu heb ik een vraag over haar slaap patroon..</p><p> </p><p>Ze slaapt overdag eigenlijk alleen bij mij of in de kinderwagen als we onderweg zijn. Ze valt dan in slaap bij mij aan de borst. Als ik haar probeer weg te leggen als ze bij in slaap valt wordt ze direct wakker. Ze slaapt dus niet in haar eigen bed.</p><p>Overdag slaapt ze dan ook max een half uurtje tot een uur.</p><p> </p><p>'S avonds slaapt ze rond 7 uur +- een half uurtje tot een uur bij mij. Hierna is ze wakker en uiteindelijk valt ze rond 22.00u a 23.00u in een diepe slaap en kan ik haar in haar eigen bed leggen. Waarna ze gewoon de nacht doorslaapt.</p><p>Beide keren valt ze in slaap aan de borst.</p><p> </p><p>Als ik haar wakker in bed leg bij vermoeidheid signalen, zoals overal geadviseerd wordt.., huilt ze tot hysterisch aan toe. Ze wordt ook niet rustig van mijn aanraking oid.</p><p> </p><p>Volgens "het boekje" zou ze nu van 7 tot 7 moeten slapen, maar daarentegen slaapt ze dus van +-23.00 tot +-8.00u</p><p> </p><p>Hoe gaat dit bij jullie?</p>

Hoi
Er zijn weinig baby's die het volgens het boekje doen
mijn dochter sliep met 6 maanden savonds van 7 tot 5 /half 6 en overdag 3/4 uurtjes 
Geef haar altijd wat te drinken voor dat ik haar naar bed  breng en haar knuffel en speen zonder word hier in huis niet geslapen

Met die leeftijd kon onze om 19:00 rustig zelf in slaap vallen, daar heb ik ook hard voor gewerkt/geoefend, tot 06/0700. Overdag doet hij al langer dan dat twee dutjes overdag, variërend van 40 min tot 2,5 uur per slaapje. Ook dit gaat steeds beter en heb ik veel aan gewerkt. 
Ik zou echt gaan werken aan het zelfstandig in slaap vallen en het slapen overdag in het eigen bedje, met 6 maanden komen ze echt op z’n leeftijd dat ze heel goed snappen hoe ze je kunnen ‘manipuleren’ terwijl het voor beide partijen beter is als er kwalitatief betere slaapjes zijn.

Mijn zoontje van 6 mnd gaat tussen 20:00-20:30 naar bed. En wordt wakker tussen 06:00-07:30.. overdag 3 slaapjes variërend van 30 min tot 2u per slaapje. Xx

Oef respect dat je het volhoudt dat ie alleen on slaapt valt aan de borst, dat kan je natuurlijk niet blijven doen zo. Eens een slaapcoach vragen? Mijn dochter slaapt volgens het 234 principe, dus wakker (bijv om 7) dan 2 uur later naar bed en dan wakker (bijv om 10) dan 3 uur daarna naar bed en daarna 4 uur ertussen en gelijk de nacht in. Werkt hier top, maar ieder kind is anders. Dit betekent in de praktijk hier dat ze savonds rond 18.30 naar bed gaat. Hoe je ervoor zorgt dat je kindje om die tijd de nacht in gaat weet ik helaas niet..

Hier sliep mijn dochtertje op die leeftijd van 19.00-6.00/7.00. Dat kwam zo uit met de slaapjes en wakkertijden overdag. Ze was toen ongeveer 2 uur wakker tussen de slaapjes en deed 3 slaapjes van meestal 45 min per keer. 
Zou eerst ervoor zorgen dat ze ook zonder jou borst in slaap kan vallen. Zal even pittig zijn maar wel iets wat je nu nog kan veranderen voordat ze straks te slim ervoor is en het echt niet wil. 

Hier gaat ze rond half 7 naar bed. Duurt ff voor ze in slaapt en helaas erg vaak wakker en ook vroeg...maar latere bedtijd werkt voor haar niet. Dan gaat ze helemaal niet meer slapen.
Denk dat het goed is als er echt al een bedtijd is. De biologische klok bij 6 maanden is af en melatonine wordt al eerder op de avond aangemaakt.
Overdag slaapt ze niet dus misschien daarom ook de vroege bedtijd. Soms slaapt ze overdag wel bij mij eventjes. Meestal 2 dutjes van een half uurtje. 

Bedankt voor alle reacties! Ik ga inderdaad aan de slag om haar iig zelf in slaap te laten vallen. 
Ik heb gisteren het boekje slaap kindje slaap van Dr. Estivill gelezen en die methode spreekt mij wel aan. Alhoewel ik het wel moeilijk zal vinden haar te laten huilen... 
Iemand bekend met deze methode?

Terug
Bovenaan