Hoe laat naar bed 6 maanden

Mijn dochter heeft nooit 'volgens het boekje' geslapen. De nachten dat ze van 7 tot 7 geslapen heeft, zijn op 1 hand te tellen en ze is nu 2 jaar ?. Dus daar zou ik me niet al te druk om maken.. mijn dochter slaapt meesral van 20.30-6.30. 
Een nacht van 23.00-8.00 is opzich prima, maar overdag zo weinig slapen lijkt me wel pittig voor je zeg! Ze zou op die leeftijd toch wel 2 of 3 slaapjes per dag moeten doen, varierend tussen 30 minuten tot 2 uur. 
Je moet idd gaan werken aan het 'zelf in slaap vallen'.  Slaapt ze alleen bij jou op schoot of ook bij je vriend/opa/oma? Gaat ze naar een kinderdagverblijf of oppas? Hoe gaat dat? 
De methode die je hierboven beschrijft, ken ik niet. Gelukkig slapen mijn kinderen meestal gewoon zelf in, in hun eigen bed. 
Je kindje is al op een leeftijd dat ze eraan gewend is geraakt om altijd bij mama te slapen. Het zal echt wel even moeite kosten om het af te leren en dat zal ook niet in 1 week lukken. Maar echt.. hou vol!!! Uiteindelijk doe je je kind en jezelf er een groot plezier mee als ze over een poosje zomaar 2 uur lang in haar eigen bedje slaapt!! ;) 
Heel veel succes!

Vandaag begonnen met in het eigen bedje slapen.
Middag slaapje viel ze eigenlijk vrij snel in slaap, maar 2 keer bij haar geweest om gerust te stellen. Echter sliep ze maar 8 minuten..? Hierna wilde ze ook echt niet meer slapen. 
Vanavond om 20.00u in bed gelegd na het slaap ritueel, deze was een stuk pittiger! Was dan ook blij dat mijn man er was. Ze heeft ruim 2 uur gehuild!? Pfff hoop echt dat dit de komende dagen verbeterd. Voor nu ligt ze iig lekker te slapen. Ben wel benieuwd voor hoelang want meestal drinkt ze om 22.00u dus nog aan de borst bij mij..
Morgen gaat ze overdag naar de gastouder, daar slaapt ze altijd wel goed overdag.
Morgen weer een update over de avond!?Zal sowieso anders zijn want ik heb avonddienst dus het valt volledig op papa zijn schouders...

Mijn zoontje van 7 maanden slaapt van 19/19.30 tot +- 7.30, overdag doet ie 2 dutjes. Een in de ochtend meestal een uurtje, en een in de middag 2/3 uurtjes. Mijn zoontje wilde eerst ook niet zelf slapen, maar ik heb dit rond de 3 maanden echt gestopt en hem telkens in zn eigen bed gelegd, het is even moeilijk maar je moet t echt volhouden!

Zodra ze het onder de knie heeft zul je zo opgelucht zijn, het is echt heerlijk om even een paar uurtjes per dag je handen vrij te hebben en in de avond je eigen ding te kunnen doen. Heel veel succes komt vast goed!

Wauw, ik ben zo trots op ons meisje!!
Ze heeft nadat ze in slaap was gevallen maandagavond gewoon tot 7.45u doorgeslapen!
Gistermiddag wilde ze niet slapen in haar eigen bedje, ik had haar echter om 13.00u in bed gelegd zonder dat ze vermoeid signalen had gegeven. Ze heeft dan ook een uur gehuild, waarbij ik elke 4 minuten ging kijken. Maar ze viel niet in slaap. Ze moest om 14.30u naar de gastouder dus ik vond dat ze nog even moest slapen. Maarja dat werkt dus niet als ze nog niet moe is? Weer geleerd! Doen we vandaag dus anders!
Hierdoor was ik wel bang voor de avond dat het weer zo'n avond als gisteren zou zijn.. En aangezien ik aan het werk was moest mijn man het alleen doen. Normaal gesproken is ze echt heel onrustig als ik er niet ben, huilt veel en valt niet in slaap bij mijn man. Waardoor ik om 23.00u thuis kwam bij een oververhitte man en baby ?
Mijn man heeft haar om 20.00u op bed gelegd waarna ze direct begon te huilen. Maar nu komt het, ze heeft maar 10 minuten gehuild!!! Waarin mijn man dus wel elke 4 minuten bij haar is gaan kijken.
Hierna heeft ze dus gewoon van 20.15u tot 7.45u doorgeslapen!!
Dus voor het eerst sinds tijden heb ik een relaxte avonddienst gewerkt, zonder dat ik me druk maakte om thuis omdat ze aan het huilen was?
Zo blij mee!!
Ben zo benieuwd hoe het vandaag zal gaan, of dit een lucky shot was. Of dat ze het nu gewoon al heeft geleerd...
Morgen weer een update ?

Dag 3!
Ze was om 7.45u wakker hierna heb ik haar de borst gegeven en zijn we uit bed gegaan. Rond 11.00u kreeg ze een fruithapje, hierna zag ik al aan der dat ze moe was. Dus hierna nog de borst en hup naar bed.
Ze heeft even 10 minuten gehuild en viel hierna in slaap! En heeft bijna 3 kwartier geslapen ?
Om 17.00u viel ze bij mij in slaap met haar speen, dit heb zo gelaten. Want het was niet met de borst en vind het ook nog wel heerlijk om dan met haar te kroelen. En ik weet ook dat dit slaapje nooit langs is. Het was dan ook een powernap van 20 minuten.
We hebben haar om 19.45u in bed gelegd, ze heeft een klein half uurtje gehuild. We zijn om de 5 minuten bij haar geweest. Hierna viel ze in slaap!! 
Wel werdt ze om 21.00u wakker, toen was ik wel even bang.. Maar we zijn toen weer naar haar toe gegaan speen gegeven, toen heeft ze nog een kleine 10 minuten gehuild. Wel nog 1 x in de tussentijd bij haar geweest en ze viel weer in slaap!
En vanmorgen was het weer 7.45u toen ze wakker werd! Ze wordt dan denk ik ook wakker van mijn man die opstaat om naar zijn werk te gaan.
We zijn hier zo blij mee!! Ze doet het zo goed ?
Vandaag weer een nieuwe dag? Loopt al weer en beetje anders want vanmorgen was ik een beetje lui en had nog geen zin om eruit te gaan. En dus zijn we allebei nog in slaap gevallen tot 9.30u dus het middag slaapje zal wat verschuiven. ?

Mijn zoon sliep ook heel weinig overdag in het begin, daarom had ik de avond Slaap snel geprobeerd om erin te krijgen, Helaas had hij veel last van krampjes . Waardoor hij veel huilde, maar in bed vaak laten liggen huilen, even kijken en nog een keer. Het kost wat moeite, maar ik was gelukkig dat hij van 19.00 tot 7.00 ging slapen, zeker als ze overdag niet zo veel slapen. 
Succes!

Terug
Bovenaan