Hoe laat naar bed???

Hoi meiden

Even een vraagje...
We zijn gisteren begonnen met 4 flessen aan Stef te geven over de hele dag.
Dit ging hartstikke goed, hij heeft gewoon van 23.00 tot 09.15 geslapen. Als
iki vandaag dus gewoon de 4 uur aanhoud, dan gaat hij vanavond om 22.00
naar bed en zo gaan we op zoek naar een mooi ritme.

Maar nu vraag ik me af... Hoe laat doen jullie je kindjes naar bed? En is dat ook
echt belangrijk of is alles nu nog goed, zolang hij maar genoeg uren   slaapt?
Mijn man komt namelijk pas om 18.30 thuis, dus ik zie het nog niet zo zitten om
Stef al om 19.00 naar bed te brengen....Ik dacht zo, hij hoeft nog niet perse  op
tijd zijn bed uit, ik ben toch vrij.....

Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen en tips en ervaringen willen delen.

Liefs Annet

Hoi!

Onze zoon (4,5 maand) gaat zo rond half 8 naar bed. Wel maken we hem om half 11 nog wakker voor z'n laatste fles en dan slaapt hij daarna door tot een uur of 7 de volgende ochtend. We zijn een aantal weken geleden gestart met een 'vast naar bed gaan ritueel' (klinkt vreemd maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Eerst moest Pepijn nog wat huilen als hij om half 8 naar bed ging en nu vakt hij zonder ook maar 1 huiltje of snikje in slaap. Wel lekker hoor!
Hoop dat je er iets mee kan!
Succes!

Groetjes Marit

Hoi Annet,

Jente (15-08) zit nu bijna 2 maanden op 4 voedingen. Zijn schema is: na 8.00, na 12.00, na 16.00 en na 20.00.
Ik bedoel hiermee dat hij of op deze tijden zijn bv krijgt of erna.
Zoals gisteren was Jente 7.45 wakker en krijgt hij zijn eerste voeding 8.00 maar
vandaag was hij 7.00 wakker en na zijn speentje gegeven te hebben werd hij om 9.00 wakker.
Vandaag zou hij dus zijn 2e voeding  rond 13.00 moeten krijgen maar vaak loopt hij zelf wel weer wat in. Misschien dus straks om 12.30 en daarna 16.15.
Vaak komt hij altijd rond 20.00 weer uit, soms zou hij ook pas om 21.00 kunnen krijgen maar dan maak ik er toch vaak 20.15 van ofzo.
Zo houd hij toch dat avond ritme een beetje vast.  

Mijn man en ik (als ik werk) zijn ook vaak pas rond 18.45 thuis, op deze manier kunnen we vaak toch nog dik een uur van hem genieten.
Wel jammer is dat als oma oppast als we moeten werken, ik hem dus 's ochtends niet meer wakker zie, want ik ben om 7.15 de deur uit.

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes Fenneke

Hoihoi,

Die van mijn heeft nog niet echt een ritme aangezien hij wat opstart probleempjes had hij heeft 4 verschillende voedingen gekregen. Laatste keer dat ik naar de dokter ging om te vermelden dat hij maagzuur had en de hele dag huilt en uit zijn plaatje gaat tot hij bijna stikte in zijn eigen speeksel * dat is best wel eng om te zien als je kindje zijn ogen weg rollen en rood aan loopt* dokter zei het is heeeel normaal en voerde alleen zijn lengte en zijn gewicht in de computer. Grmbl aangezien dat ik al een paar keer naar het cb was geweest en die steeds aan kwamen met andere voedingen en inbakkeren wat niet helpt want dan loopt hij paars aan na een week nog steeds. Heb ik eindelijk iemand die verstand heeft van babyz bij het CB gevonden die me toch dacht dat Lars een allergie heeft voor koemelk net zoals ik en dat maagzuur is nu ook weg dus de combi Pepti en johannes brood werkt prima bij Lars hij is nu vrolijk. Alleen hij is het slapen in een ritme nog niet gewend en omdat hij last had van maagzuur moest ik hem steeds in slaapwiegen daar is hij nu aangewend en gaat ook niet eerder naar bed tot ik hem in slaap gewiegd heb. Heeft iemand enige tips om er toch een ritme in te krijgen ? hij slaapt nu eigenlijk alleen wanneer *HIJ* wil want als ik hem wakker in zijn ledikant neerleg dan is er een brandweer alarm niks bij en dan krijg je het verhaal weer van dat hij zo over zijn toeren is dat hij bijna stikt in zijn eigen speeksel. Ik heb er nu zo babyfoon naast staan die je op heel gevoelig neer kan zetten dat jezelf zijn ademhaling hoort. Best wel lang verhaal sorry

Groetjes,

Bianca & Lars

Hallo,

Tijn krijgt tussen half 7 en 7 zijn laatste fles en gaat dan naar bed. Hij is dan ook helemaal op en slaapt in no-time. 's Ochtends krijgt hij zijn eerste fles rond half 8 dan is hij wakker tot ongeveer 9 uur en dan slaapt hij ongeveer 1,5 à 2 uur. Dan is hij wakker tot half 1- 1 uur en dan krijgt hij tussen 11 en half 12 zijn fles (geeft hij zelf wel aan). Dan slaapt hij meestal tot half 3 en dan rond 3 uur krijgt hij zijn fles. Dan is hij een tijd wakker tot half 5, 5 uur en dan slaapt hij nog een klein uurtje.
Op de dagen dat ik werk is het inderdaad jammer dat hij zo vroeg naar bed gaat, omdat ik niet voor kwart voor 7 thuis ben. Maar het ritme wat hij nu heeft, heeft hij al zo lang dat ik het ook niet aan ga passen. Soms is het wel wat later, maar over het algemeen slaapt hij dus om kwart over 7.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09-2006)

hallo,
wij beginnen de dag om half 10 dan meld iris zich.
dan neem ik haar uit bed en ververs de luier.
dan geef ik haar 200cc met 6 schepjes nutrilon (20cc voor de ontlasting soepel te houden)
dan gaat ze meteen weer na bed.
ze meld zich dan rond half 2 dan krijgt ze weer 200 cc met 6 schepjes nutrilon
dan spelen we of gaan wandelen. tegen 3 uur gaat ze in de oogjes wrijven en dan gaat ze na bed.
rond half 6 meld ze zich en dan krijgt ze 200cc mewt 6 schepjes nutrilon.
drinkt ze meestal niet helemaal leeg.
dan gaat ze rond 7 uur na bed en wordt tegen 8uur wakker krijgt dan weer een flesje
drinkt nu rond de 120-150cc
dan gaat ze na bed   tot half 11 en dan krijgt ze nog iets voor de nacht.

iris gaat huilen en in de oogjes wrijven als ze moe is.
huilt zelden

Hoi,

Kay is nu 24,5 week en krijgt zijn 4 flessen om;

07.30 uur
        11.30 uur
       15.30 uur
+/- 19.30 uur

De laatste fles geef ik dus tussen 19.00 uur en 20.00 uur en daarna gaat hij naar bedje toe. Het ligt er dus maar net aan hoe moe hij is. Hij slaapt dan door tot s'morgens 07.30 uur.

Erg lekker dat hij zo doorslaapt!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan