Hoe laat naar bed???

Hoi,

Siebe is a.s.zaterdag 25 weken (bijna 6 maanden dus) en heeft het volgende schema:

Tussen 8.00 en 9.00 uur eerste fles
rond 10.30-11.00 uur fruithap (klein potje, helemaal)
naar bed
rond 13.00-13.30 uur tweede fles
rond 15.30-16.00 uur groentehap (klein potje, voor de helft)
naar bed
rond 17.30-18.00 uur derde fles
rond 21.00-21.30 uur vierde (pap)fles
naar bed en slaapt de hele nacht door.

Soms wordt  Siebe al rond 7.00-7.30 uur wakker, maar als ik hem zijn speentje dan geef, valt hij wel weer in slaap tot 8.00-9.00 uur. Een voor mij ideaal schema (na heel veel slaapproblemen in het verleden)

Eigenlijk krijgt Siebe, nu hij sinds 5 dagen een groentehap krijgt, 1 flesvoeding teveel, maar  omdat de groentehap nog maar zo weinig is, laat ik dat maar even zo.  Zodra hij ruim 6 maanden is, ga ik de groentehap vergroten (zelf aardappeltje en groente koken)  en er yoghurt als toetje bij geven (rond 16.30-17.00 uur), zodat de fles van 18-18.30 uur kan vervallen en de papfles vervroegd kan worden naar een uurtje of 20-20-30 uur. Dan kan hij eerder gaan slapen, want daar moet ik toch naar toe gaan werken. En vanaf een maand of 7 het leukste van alles; de broodmaaltijd!!

Ondanks dat ik het allemaal al een keer eerder heb meegemaakt, vind ik het toch weer een heel gepuzzel hoor, want ik weet echt niet meer hoe ik het 2 jaar geleden met Merijn heb gedaan. Misschien een tip voor degenen die nu hun eerste kindje hebben en nog meer kindjes willen. Noteer hoe je het nu allemaal doet, daar kun je straks bij een tweede veel profijt van hebben.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan