Hoe laat naar bed?

A

Anoniem

Guest
Thijs is bijna 14 maanden.  Ik zorg er iedere dag voor dat hij rond zeven uur op bed ligt. Kan wel eens wat eerder maar ook wel eens wat  later.
Maar nu zie ik regelmatig  's avonds mensen rondfietsen met hele jonge kinderen.  Die liggen dus om acht uur nog niet eens op bed.
Ben ik nu te streng en mag ik wel een keer afwijken of zijn die andere  ouders niet 'verstandig' bezig.

Hoe doen jullie dit?  

Mara is nu bijna 14 maanden en ligt tussen 19-19.30 uur in bed! dat vind ik laat genoeg voor zo'n klein meisje. ze heeft er ook behoeft aan,ze slaapt dan prima,dus zal het wel nodig zijn!
soms loopt alles gewoon anders en ligt ze er laat in,(als we uit zijn ofzo) maar dan de volgende dag gewoon weer 19. uur naar bed. ze heeft erg behoefte aan regelmaat en ik vind het zelf ook altijs fijn als ze erinligt moet ik toegeven hoor! de hele dag achter haar aanrennen put mij ook uit. en dan hebben mijn man en ik nog lekker de avond saampjes.
groetjes

Maud is 14 maanden en ik leg haar op bed als ze moe is. De ene dag is vermoeiender dan de andere. In de praktijk komt het erop neer dat ze meestal rond 19:30/ 20:00 uur naar bed gaat. Soms eerder maar soms ook weleens later. Heeft met meerdere factoren te maken. (of ze rond etenstijd nog eventjes een dutje heeft gedaan of ze een KDV dag heeft gehad, of ze veel indrukken heeft opgedaan  etc.) Ik vind 14 maanden ook nog geen leeftijd om je echt aan de klok te houden. Zolang je kind voldoende rust krijgt en 's ochtends fit uit bed komt is er niks aan de hand. Als dit laatste niet het  geval is dan zou ik haar zeker eerder naar bed brengen.  Regelmaat is trouwens je kind in zijn bed leggen als het moe is. Je kind weet toch feitelijk helemaal niet dat het 19:00 uur is? Dat is waar jij je zelf aan vast houd. Regelmaat is voor mij ook altijd aan tafel eten, na het eten nog even spelen, boekje lezen en/of TV kijken en naar bed.
Goed naar je kind kijken dat is het belangrijkst.

Heb toevallig vandaag naar een programma gekeken over slaapproblemen bij kinderen en de arts gaf ook aan dat een eenduidige slaaptijd bij kinderen aangeven erg lastig is omdat de hoeveelheid slaap dat een kind nodig heeft per kind kan verschillen, net als bij volwassenen! Dus vind het niet raar als een ouder na 19:00 uur nog een rondje fietst met zijn kind.

mijn man van 12 maand gaat rond 18:30 a 19:00 uur en slaapt dan tot 7:00 uur. Helaas niet aan een stuk.

Onze Femke ligt echt om 20.00 uur in bed.  Echter vaak is ze al eerder moe, omdat ze 's middags niet heeft geslapen en dan ligt ze al om 19.00 uur in haar bedje.   Ik vind dus 19.00 uur een hele mooie tijd.

Fleur (15.5 mnd) gaat tussen half 7 en 7 uur naar bed en slaapt dan tot 8 uur. Ik vindt het een prima tijd. Bij ons zit er altijd een beetje dezelfde tijd tussen spelen en slapen overdag en 's avonds.

haar broer (4) gaat tussen 7 en half 8 zodat hij nog even met "klein" speelgoed kan spelen, wat hij niet mag als zijn zusje rondspeelt

hoi

hier gaan de kids beide om 19 uur naar bed, de oudste zit sinds een week op sxhool
die gaat soms zelfs half 7 al, dit omdat jens elke morgen vroeg wakker word,
later op bed doen maakt helaas niks uit, dus lekker op tijd savonds

Halle allemaal,

Mijn dochter Savannah van 13 maanden gaat tussen 19:00 en 20:00 maar ik probeer eigenlijk altijd rond 19 uur. Ze is het helemaal gewend en maakt echt nooit een drama. Vind het zelf heerlijk. Een vriendin van mij wacht ook tot haar kindje moe is maar dat houd dus in dat ze nog de hele avond met hem in de weer is en dus helemaal geen tijd samen hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt geniet van mijn avond. En het kindje slaapt meestal tot 7:15 dus dat is ook acceptabel, haha.

Groetjes Vanessa

Terug
Bovenaan