Hoe lang ben ik nou zwanger??

Hallo,

Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben en vind het allemaal erg spannend en onwerkelijk.
Je verlangt zolang naar het moment van een positieve test en dan ineens is het zover!

Ik heb verschillende berekeningen gedaan en ben als het goed is uitgerekend op 10 maart 2010.

Maar ik moet nog contact opnemen met de verloskundige.
Nou heb ik hier en daar gelezen dat de verloskundige je zwangerschap berekent vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie.
Dit was op 3 juni.
De test heb ik gedaan toen ik een week over tijd was en deze zei dat ik 2-3 weken zwanger ben.
Ik heb gelezen dat je contact op moet nemen met de verloskundige voor een intakegesprek in de 8e - 10e week van de zwangerschap. Maar is dat dan gerekend vanaf de 1e dag van mijn laatste mentruatie of gewoon vanaf mijn eisprong?
Dat scheelt toch 2 weken....
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Kim

ik vind die testen die zeggen hoe lang je zwanger bent maar raar hoor. iedereen maakt toch een eigen hoeveelheid hormonen aan...... maar goed, ik zou gewoon van je kalender-berekening uit gaan en zoals mariette ook zegt, vanaf 3 juni. mocht je een late/vroege eisprong gehad hebben, zegt de echoscopist/vk dat wel bij je termijn-echo....

Gefeliciteerd!!!

Dank jullie wel! En bedankt voor jullie reacties!
Dus als ik het goed begrijp zou ik nu kunnen aannemen dat ik 5 weken zwanger ben ipv 2-3 weken, en dan kan ik dus over 3 weken al voor een intake??
Sorry hoor maar wil het graag zeker weten....

Groetjes Kim

Hi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn 1e dag van de laatste menstuatie was 6 juni en ik ben 13 maart uitgerekend. Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger.

Jij ben dus nu dus 5 weken en 4 dagen zwanger (mits je een cyclus hebt gehad van 28 dagen)....

Tijdens je 1e echo zal blijken of je een vroege of late eisprong hebt gehad en dan wordt precies berekend hoe ver je bent.

Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!

Liefs, Nicole

hoi kim,
hihi, geeft niet hoor.... ik vond het ook allemaal aardig verwarrend. als je belt voor een afspraak vragen ze je zelf al welke dag je 1e menstruatie dag was. dan vragen ze ook hoe lang je cyclus gemiddeld is. en aan de hand daar van maken ze een afspraak. maar ik denk niet dat ze heeel moeilijk zullen gaan doen over een paar dagen meer of minder. je eerste gesprek is to0ch een intake en wordt er voornamelijk gebabbeld over jullie medische voorgeschiedenis (en van je directe familie). ze voelen wel even aan je buik, maar daarvoor maken die paar dagen echt niks uit. wij kregen geen hartje te horen de eerste keer bij de vk.... dat was pas bij de eerste echo.

groetjes,
petra

hey

nou das toeval zeg alsof ik me zelf lees
ook uitgerekend 10 maart 2010 en eerste dag laatste menstruatie ook 3 juni

en heb ook de clear blue test gedaan en die zei 2-3 weken maar die meet de hoeveel heid hcg dus betrouwbaar is ie niet helemaal blijkt want zit dus nu bijna aan de 6 weken

ik heb gewoon de verloskundige gebeld na een week toen ik aan het idee gewend was ,rustig aan je hebt tijd zat ik mag 30 juli voor een echo dan zit ik ong op 8 week

succes gr yvet

Oke nou ik heb me nu aangemeld bij de verloskundige en zij sturen me een bevestiging van aanmelding en dan kan ik bellen voor een intake.
Grappig hoor dat ik eigenlijk 5 weken zwanger ben ipv 2-3..... Dat scheelt weer een paar weken! :)

@ Nicole1984 bedankt voor je reactie!
@ PetraWB dank voor je reactie, ik zal het wel horen van de week....
@ Yvette26 oh zeg dat is idd grappig wel fijn dat je zo vroeg een echo krijgt...

Leuk hè trouwens zo'n forum, er gaat een wereld voor me open haha!

Terug
Bovenaan