hoe lang blijft het zwangerschapshormoon?

Hoi hoi

Ik heb een vraagje. Donderdag 5 januari heb ik een miskraam inclusief curretage gehad. Ik heb toen een discussie gepost op dit forum omdat ik benieuwd was of ik nu een menstruatie moest afwachten of dat daar geen logische reden voor was. Toen kreeg ik van velen te horen dat ik als ik daar weer aan toe was gewoon weer kon gaan proberen om zwanger te worden.

Dus mijn vriend en ik heb ons best gedaan de afgelopen weken, ik voelde tot mijn verbazing zelfs mijn eisprong op 19 januari (precies 14 dagen na mijn curretage) en theoretisch gezien zou ik dus mijn NOD vandaag hebben.

Nou voel ik al een week lang de voor mij bekende (ik heb op dit moment een deja-vu ervaring voel weer hetzelfde als de vorige keer dat ik zwanger bleek te zijn) zwangerschapsverschijnselen. Het probleem is alleen dat mijn verloskundige mij heeft verteld dat het zwangerschapshormoon van de vorige zwangerschap tot wel 2 maanden na de miskraam in mijn lijf blijft hangen en dus zelfs voor een positieve testuitslag kan zorgen zonder dat ik zwanger ben.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Yvonne

nee hoor dat kan nie als je nu test doe en hij is posetief ben je gewoon zwanger zo gauw je gecuteerd ben is de hormoon ook weg hoor anders zou je nie kunen zien of je weer zwanger ben he jolanda heb zelf 4 miskraamen gehad

Hoi,

Het is inderdaad zo dat het zwangerschapshormoon nog een tijdje in je urine aantoonbaar kan zijn. Daarom sturen wij patienten door voor een bloedonderzoek.

Succes,

Patricia

dus het is wel mogelijk dat het zwangerschapshormoon in je lichaam blijft zitten??
de een zecht namelijk van wel en de ander zecht dat het na twee dagen naar een miskraam uit je lichaam is verdwenen???? ik zou hier ook graag een antwoord op willen hebben???

Hoi Hoi
Het hormoon blijft zeker niet langer dan 2 weken in je lichaam aantoonbaar.
Ik heb ook 3 miskramen gehad en bij de 2 de hebben ze een dag na mijn miskraam mijn Hcg hormoon gemeten, die was toen nog 7.4 (alles boven de 5 geeft een positieve test aan)
Ik moest toen 2 weken later weer terug komen en toen is het opnieuw gemeten het was toen gezakt tot 2.3.(dus niet meer genoeg voor een positieve test)
Ik heb ook 2 keer achter elkaar een miskraam gehad, daar zat geen menstruatie meer tussen. Ik was zwanger, 5 weken later een miskraam 5 week later weer zwanger 5 week daarna weer een miskraam en 5 week daarna weer zwanger. Ik heb dus elke keer een positieve test gehad van de zwangerschap die toen aan de gang was.
Sterkte
groetjes simone (13 weken en 6 dagen zwanger)

maar vanaf welke dag moet je die 2 weken gaan rekenen dan? vanaf de dag dat het bloeden begon? of vanaf de dag dat uiteindelijk het vruchtje eruit is gekomen?
overmorgen is het bij mij 4 wkn geleden dat het bloeden begon. en van de week heb ikeen test gedaan en die was nog positief???????

je bent 4 weken geleden begonnen met bloeden maar wanneer ben je het vruchtje verloren dan?
Als je die ook 4 week geleden bent verloren en je hebt nu een positieve test ben je zover ik weet gewoon weer zwanger. Die test kan niet nog positief zijn van een zwangerschap van 4 week geleden tenzij je het vruchtje nog niet verloren bent

Terug
Bovenaan