Hoe lang blijven jullie partners thuis na de bevalling?

hoi hoi.

mijn man heeft 2 weken vrij na de geboorte, hij kon dat zo regelen dus dat is erg fijn.
er werkt ook een hoop personeel dus vandaar dat hij kan bellen van nu gaat t gebeuren tot over 2 weken!
voor mij is het erg fijn, lekker als gezin en hij kan de oudste naar school brengen en halen.

jammer dat je man niet meer vrij kan krijgen, volgens mij heeft hij toch recht op zorgverlof.

verder alles goed?

groetjes dion

Volgens mij zijn die twee dagen vaderschapsverlof voor de geboorte en aangifte. Dat geldt niet als calamiteiten verlof. Tenzij het in de cao van het bedrijf anders geregeld is.
Anders is het echt niet twee dagen (1 voor geboorte, 1 voor aangifte) plus nog twee dagen vaderschapsverlof.

Mijn vriend heeft nog 3 weken vakantie uren staat die hij in principe opneemt nadat de kleine geboren is. Ik vind het ook wel fijn dat hij ook gewoon bij de kraamweek is. Het kan zijn dat op in de 2 of 3e week even een crisisje moet bezweren op zijn werk maar verder verwacht ik gewoon bijna heel december lekker met zn drietjes te zijn..

zou het even goed nakijken want verlof voor de bevalling en aangifte is calamiteiten verlof en niet kraam verlof mijn zoon is op dinsdag gebroren dus had mijn vriend in het totaal 4 dagen vrij 2 dagen calamiteiten voor de bevalling en aangifte en 2 kraamverlofdagen niet alle bazen zeggen dat zou ik goed nakijken

Ja en nu die van mij ;-)
Hij werkt bij een semi overheids instelling en heeft 5 dagen staan na de bevalling en hij heeft een 4 daagse werk week dus dat is zeker 1 week vrij.
Daarnaast heeft hij nog genoeg uren staan om vrij te nemen alleen tussen kerst en oud en nieuw kan hij geen vrij krijgen ivm een interne verhuizing.
Maar mocht ik zover overtijd lopen krijgt hij wel zijn 5 dagen dus we wachten rustig af ;-)

Voor mijn vriend is de maand december de drukste maand van het jaar....eigenlijk mag hij, maar ook zijn collega's géén vrij nemen in deze maand...
Omdat onze kids op 24 en 28 december jarig zijn, heeft hij die 2 dagen wel vrij...en mag hij in totaal nog 1 week vrij nemen, na de bevalling.
Die week, plus 2 dagen die hij krijgt deelt hij door 2. De ene helft, dus 4 dagen, neemt hij meteen op, dan 4 dagen werken en dan weer 4 dagen vrij plus natuurlijk de weekenden er tussen.
En misschien beval ik rond de verjaardagen en Kerst...dan zijn er extra vrije dagen!! Ik ben de 21e uitgerekend...
Leuk ons de beste manier voor ons gezin zo.

Jammer dat we niet in Scandinavische landen wonen, waar ze WEL begrijpen hoe belangrijk de rol van de papa is en ze vaders véél langer verlof gunnen.....

Al zouden het toch 4 dagen zijn, die krijgt mijn man toch niet van zijn werkgeven. Vorige keer bevalling op zaterdag, maandagochtend aangifte en daarna meteen weer werken. Toen ik belde dat we ontslagen waren uit het ziekenhuis moest ik wachten, want hij was bij een klant :S
Natuurlijk kun je dan op je poot spelen, maar zijn baas zeg dan ijskoud je kunt blij zijn dat je werk hebt..... En de banen in zijn branche liggen hier in het zuiden niet voor het oprapen....
Hij heeft al die overuren ook niet voor zijn lol.

Zijn directe collega heeft zich op een gegeven moment ziek gemeld, omdat hij het niet meer aan kon. Toen hij terug kwam werd er gewoon gezegd we hebben geen kantoorwerk meer, ga maar sleuven graven buiten.... Ook niet echt fijn als je jaren als projectleider op kantoor hebt gezeten.

hallo allemaal,,

mijn man is de hele maand december bij de deur... en mischien nog een deel van januari want hij heeft nog veel uren staan... daarbij zegt hij het is mijn eerste kind en wil er graag samen aan wennen...
en verder zien we het wel...

groetjess sam

Terug
Bovenaan