Hoe lang drinken borstvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons dochtertje is bijna 4 weken oud. Ik was benieuwd hoe lang jullie kinderen drinken aan de borst en of dit na verloop van tijd ook korter wordt?</p><p>Onze dochter drinkt overdag zo’n 15 minuten, maar voor het slapen nachts drinkt ze extra veel. Al met al drinkt ze bij elkaar iets van 45 minuten. Is dat herkenbaar bij anderen?</p><p>Ik lees dat baby’s efficiënter leren drinken als ze ouder worden, betekend dat ze dan ook korter per keer gaan drinken? Die 45 minuten duren zo lang ??</p>

Is dat dan nog echt drinken? Of meer iets om zichzelf in slaap mee te krijgen? Anders zou je eventueel een speen kunnen geven. 45min is idd lang. 
Maar goed antwoord op je vraag: ja bij mij wordt het idd korter (kindje van 11 weken). Tussen de 5 tot 10 minuten ??

Bij mij werd het ook echt korter. Overdag max 10 min. Moet zeggen dat de avond altijd wel wat langer is gebleven en dat ik ook echt moest waken dat het geen tutten werd. Dus daarvoor zou ik zeker een speentje proberen. Mijn zoontje weigerde eerst de speen tot ik de BIBS speen probeerde.

Oh was bij mij toen ook zo lang! Rond de 7/8 weken leek het wat efficiënter te worden. Ze drinkt nu gemiddeld 10 minuten per kant ipv 15/20 minuten. 

Goed om te horen dat het op een gegeven moment korter gaat worden. 45 min is idd lang. Daarvan drinkt ze echt stevig door, van tijd tot tijd ff niet ff rustpauze Haha. Maar echt sabbelen doet ze niet. Speen pakt ze niet. Nu heb ik alleen difrax geprobeerd hoor maar spenen hoeft van mij niet zo. Teveel negatieve verhalen om me heen gehoord van nachts spenen zoeken. ? 
En die enkele keer per dag dat ze er langer over doet, ach ja zo erg is dat dan niet!

Mijn dochter drinkt 20 min aan de ene borst en dan nog 5 min (soms langer) 'toetje'  qqn de andere kant. Vanaf de geboorte en nu ze een half jaar is nog steeds. 
Is het geen clusteren wat ze savonds doet?

Terug
Bovenaan