Hoe lang drinken borstvoeding

Over de speen zou ik me niet zoveel zorgen maken. Heb ook de Bibs speen en die heb ik er steevast uit gehaald zodra ze sliep. 's nachts dus niet naar spenen zoeken hiero want ze valt dan gewoon zonder speen weer in slaap.
Ik wilde eerst ook geen speen maar ben uiteindelijk overstag gegaan (met 6 weken) omdat ik uren met een verlepte pink in haar mondje zat, toch wel veel zuigbehoefte. Ze ging daarna ook veel meer tijd tussen voedingen laten.

Oh en pas op voor je tepels! In het begin liet ik haar ook 45 minuten hangen en heb daar flinke tepelkloven aan over gehouden ? Toen ben ik haar na 20 minuten gaan "afkoppelen", bij mij was het dus wel sabbelen wat ze deed.

Hier altijd max 10 minuten en was hij klaar. en nu nog steeds! Heel helftig toeschietreflex waar hij aan moest wennen ?
Ook nooit een speen gebruikt. Hij walgt er van. En ben daar stiekem best blij mee. 
Heb een tijdje maar 1 borst hoeven geven maar na verloop van tijd red je productie dat gewoon niet en ga je vanzelf 2 gebruiken??

Nou Dit red ik niet hoor! Daar doe ik een moord voor ?

Mn zoontje is 8 weken en onze voeding sessies duren soms wel 1.5 uur ?? als ik 20 of 45 minuten lees,(laat staan 10) man zalig! 

Op goeie dagen wordt het hier wel minder hoor en de nachten inmiddels max 45 (was in het begin wel zeker 1.5 uur Dus dat is al verbetering)  maar ik denk echt dat het voor iedereen anders is. Mijn ventje is echt aan het drinken meestal en heeft het dus blijkbaar wel nodig. Hoe vermoeiend het ook voor beide is. Ik probeer wel eens "af te koppelen", maar dan is er toch wel luid protest hier.  Dus lukt het met 15 minuten prima! Maar zo zie je maar.. uitschieters naar ruim een uur is dus ook mogelijk:)

Terug
Bovenaan