hoe lang duurde het voor dat je zwanger was na het verwijderen van een spiraal

Hoi hoi,

Ik heb 31 maart mijn Mirena laten verwijderen en werd na 2 weken een klein beetje ongesteld (Twee dagen alleen maar een beetje verkleurde afscheiding). Zo'n 25 dagen later werd ik ouderwets (vreselijk) ongesteld. Na 4 jaar de Mirena wist ik echt niet meer wat me overkwam. Nu heb ik de klusweek net achter de rug (ronde 2) dus we wachten af (NOD 7 juni). Spannend is het in ieder geval wel.

Wat zijn jullie ervaringen met de Mirena?? Zouden jullie na een zwangerschap weer voor de Mirena kiezen??? Ik absoluut wel, haha, zeker nu ik weer weet hoe het voelt om ongesteld te zijn. Maar ja, tot die tijd maar eerst flink klussen, duimen draaien, kaarsjes opsteken en afwachten.
Groetjes

Hallo Lnetekriebeltjes,

Mijn ervaring metde Mirena-spiraal was ook goed. Helemaal niet meer ongesteld. Heerlijk.

Maar goed, nu begin ik mijn twijfels te krijgen over deze spiraal aangezien dit al de 11de ronde wordt.  Onzin natuurlijk om de schuld aan de spiraal te geven, maar ja, je zoekt op een gegeven moment overal waar het toch aan kan liggen dat het zo lang duurt. Pffff...

Mijn nod is a.s. 5 juni. Spannend hoor.

Ik heb last van ongi-achtig gevoel bij  mijn baarmoeder. Verder ben ik moe overdag.
Maar ja die klachten daar trek ik me maar niet te veel van aan. Anders ben ik misschien weer ontzettend teleurgesteld.

Ik ga duimen voor je...

Liefs Sanne

Hoi,
Ik had in het begin ook al gereageerd, mijn spiraaltje is er half april uitgegaan. Na 2 dagen "ongesteld" geworden en daarna ..... Zwanger! Maar helaas na 5 dagen overtijd (en positieve test) ging het alsnog mis. Jammer, maar ik had het helemaal nog niet verwacht. Volgens de dokter zou het ook kunnen komen dat je baarmoederslijmvlies er misschien nog niet klaar voor was na het verwijderen van het spiraaltje. Tja ik weet het niet, volgens mij was ik toch echt ongesteld geworden en is alles toch "vernieuwd" daarbinnen. Maar we gaan vrolijk door naar de 2e ronde hoor.
Dus volgens haar, was het zowiezo beter om een cyclus af te wachten. Maar ja, als wij vrouwen eenmaal een kindje willen dan liever gisteren als morgen of niet dan.
Suc--6 allemaal.
Groetjes Amber

Hoi hoi,

Ik heb mijn Mirena op 16 mei laten verwijderen. En ik weet het ook effe niet meer of ik mijn gewone cylus wel of niet moet doortellen. Ach ja, we zien wel. Had inderdaad na een weekje wat heftigere afscheiding gehad. Maar ik had altijd al last van een beetje oud bloed, of het waren oude sperma ofzo....we hadden namelijk meteen geoefend.
Nee, de dokter zei niet echt of we een maandje moeten wachten of niet. Gewoon doen en ik zie je hopelijk snel weer terug, zei ie.
Ben al 35. Dus niet de jongste meer. En eerlijk gezegd, weet ik ook niet meer zo goed hoe het voelde om onderwets ongesteld te zijn. Was echt jaren geleden!

Ik denk inderdaad dat het heel verschillend is, want ik heb gelezen dat je gelijk weer vruchtbaar bent na het verwijderen van de mirena! Ik zelf heb hem vorig jaar in juni laten verwijderen en ben nu nog niet zwanger, hellaas! We zijn gisteren naar de dokter geweest en mogen 2 juli naar het ziekenhuis voor onderzoeken, dit moet je niet afschikken hoor, want ik denk zelf dat dit niks met de mirena te maken heeft! Succes en hopen hoop snel goed nieuws!

Liefs Marie

Terug
Bovenaan