hoe lang geven de bv-dende-moeders al bv?

hoi,

hoe lang geven jullie bv?
en hoe lang van plan door te gaan?

ik heb nu 7,5 maand bv gegeven en vanaf de 6e maand ongeveer savonds een flesje als vervanging van die bv.
ik ben nu zo'n beetje gestopt. ze krijgt nl. al brood, fruit en groentes en dan is het soms gewoon makkelijker om tijdens broodmaaltijd gewoon flesje melk te geven ondertussen. is dit stom? had ik dor moeten gaan?

groetjes fey
 
Hoi Fey,

Ntuurlijk is het niet stom dat je gestopt met bv. Het is toch aan jou hoe lang je borstvoeding geeft....er wordt gezegd hoe langer een kind bv krijgt hoe beter......ikzelf geloof dat. Maar de ene moeder kan/wil lang borstvoeding geven en de andere niet.
Ikzelf geef nu al bijna een jaar borstvoeding. As. zaterdag is dat precies een jaar. Maar dit is eigelijk noodgedwongen, omdat onze dochter geen flesje/beker wil. Mijn streven was 6 maanden bv. Nou dat is me ruimschoots gelukt. Maar eerlijk gezegd ben ik er nu wel aan toe om te stoppen met bv, ook omdat mijn lichaam gewoon uitgeput is. Ze wil nog steeds geen flesje/beker. Dus ik geef nu kv met een lepeltje en alleen nog 's-avonds laat en 's-nachts krijgt ze bv. En dat gaat goed. Ook al is melk geven met een lepeltje wel erg veel gehannes en geknoei. Maar we zetten door.
Mijn zoon wilde na 2 maanden niet meer aan de borst, heb toen nog een maand gekolfd en daarna kv.
Wat ik wil zeggen is dat je niet stom hoeft te voelen of een slechte moeder. Je hebt 7,5 maanden bv gegeven dat is toch heel goed........!!!! Toch langer dan de meeste volgens de statistieken. En je dochter eet en drinkt toch goed?
Geniet gewoon van je dochter.
groetjes Chantal
 
Hoi,
Ik geef al ruim 10 maanden BV en ben van plan door te gaan zolang dit nog kan en zolang mijn meisje nog wil. Al is dit voor mij heel moeilijk want door allerlei allergieën van jamila mag ik heel veel dingen niet eten, ik heb het graag voor haar over ze doet het er hardstikke goed op.

Of het stom is dat je bent gestopt met BV geven? Persoonlijk ben ik een voorstander van zo lang mogelijk borstvoeden. Borstvoeding is nu eenmaal de meest perfekte voeding voor een baby. Maar  niet iedereen kan en wil lang BV blijven geven. Afwegingen voor jezelf maken wat wil jezelf en waarom en is dit ook het beste voor mijn kindje? Belangrijk is op een gegeven moment je kindje en ook dat jij er  happy bij voelen, zijn het 1 en al spanningen dan voelt je kindje dit aan en is niet goed voor hem/haar.
Hoe langer ik BV geef des te makkelijker wordt het de meeste kinderen gaan naar minder voedingen wat dat betreft wordt het ook makkelijker. Ik merk dat het voeden op zich een automatisme is geworden.

Renée
 
Ik geef nu bijna 13 maanden bv en zou hem graag minimaal 2 jaar bv willen geven. Ik ben nu (heel kort nog) zwanger, dus ik weet niet of mijn productie erg gaat dalen. We zullen wel zien.

Of het stom is? Ik weet niet wat jouw beweegredenen waren om te stoppen, dus daar kan ik niets over zeggen. Zelf vond ik het juist makkelijker worden toen mijn zoontje meer bijvoeding kreeg, want toen ging hij minder vaak drinken. Dus als je het zo bekijkt is het wel zonde dat je net op dat moment bent gestopt. Maar zoals ik als zei, geen idee waarom je gestopt bent!

Groetjes,
Helena
 
Hoi Fey, ik heb mijn dochtertje BV gegeven tot 15 maanden. Ik was toen 3 maanden zwanger van mijn tweede. Ze dronk in die tijd maar heel even, net of ze het niet lekker meer vond. (Later hoorde ik dat juist in die periode de smaak veranderd...vandaar) Mijn zoontje heeft een jaar BV gekregen. Hij ging steeds korter drinken, dus werd het bij mij ook steeds minder. Ze gaven dus allebei aan wanneer ze genoeg hadden. (Allebei trouwens ruim 6 maanden volledig BV.)
Groetjes Anne.
 
Hoi,



Hoezo stom dat je gestopt bent? Je hebt toch lekker lang kunnen geven?



Ik heb ongeveer even lang als jij bv gegeven; tot zes maand volledig en
nu (mijn dochter is nu 7 mnd) nog maar één voeding. Toen ik weer ging
werken liep mijn bv zo ontzettend hard terug dat ik er niet meer tegen
kon (en wilde) kolven. En m'n dochter wil de borst ook niet altijd
meer, volgens mij gaat het haar niet snel genoeg. De fles is
daarentegen erg populair...vond ik in het begin best even moeilijk!

Maar goed, zo loopt het nu eenmaal en ik merk dat hoe minder ze nog bij
me drinkt, hoe sneller de productie afneemt. Het is bijna helemaal op.
Ik geniet nog even van die laatste paar keer en zie wel hoe lang het
nog duurt! Ik ben al lang blij dat ik zeven maanden heb kunnen geven.



Maaike

 
Hoi Fey,

Uit je bericht maak ik op dat je twijfelt over je keuze. Je geeft aan dat je zo'n beetje bent gestopt met borstvoeding. Dat is dus nog niet helemaal?  Je zou het weer kunnen oppikken, door je kindje aan te leggen?

Moedermelk blijft een waardevolle voedingsbron op het menu van  een kindje, ook  wanneer het vast voedsel krijgt. Als een kindje minder vaak aan de borst gaat drinken, zullen de antistoffen geconcentreerder aanwezig zijn in de moedermelk. Het kindje blijft op die manier precies de juiste hoeveelheden binnenkrijgen, die het nodig heeft. Bovendien draait borstvoeding om meer dan alleen voeding; het biedt  een kindje lichaamscontact, troost, geborgenheid en liefde. Ook daarom  is het de moeite waard om  de borstvoedingsrelatie met je kindje in stand te houden/te hervatten.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Hallo,
Ik heb twee zonen bij de oudste heb ik bijna 8 maanden bv gegeven, daarna liep het erg hard terug, dus ben ik gestopt. Bij de tweede ben ik na 2 en een halve maand gestopt omdat het niet meer wou. Ik vond dit wel erg jammer, maar het was nu eenmaal niet anders. Je moet zelf een keuze maken wanneer je stopt met bv. Er zijn genoeg kinderen die veel minder bv krijgen dan die van jou heeft gehad dus schuldig hoef je je absoluut niet te voelen. Groetjes en succes met je beslissing.
 
Terug
Bovenaan