hoe lang geven de bv-dende-moeders al bv?

Hoi,

Als jij het genoeg vind en makkelijker vind een flesje melk te geven sta dan achter je keuze en twijfel niet. De een stopt eerder dan de ander. Je gaat door zolang je wilt en het fijn vind om te doen.

Denk dat ik een van de langste ben/was. Mara heeft 2 jaar en 3 maanden gedronken de laatste maanden alleen vroeg in de ochtend. Toen vond ze zich zelf groot genoeg en wilde niet meer. Prima.
Samen hebben we genoten en de tweede krijgt net als Mara de borst zolang als ze zelf wil.

Groetjes joyce
 
hallo.

mijn dochter is nu 10.5 mnd oud en geef nog volledig Bv, zelfs soms nog wat vaker ( dat heeft ze vanaf het begin gedaan/gehad. ze heeft altijd meer voedingen gehad dan dat het CB ongeveer aangaf.)
ze krijgt nu nog 5 á 6x per dag BV ( 6.00/7.00ur, 10.00, met een broodje tussen de middag, met de warme maaltijd, en de laatste avondvoeding 22.00/23.00, en soms s'nachts nog)

daarnaast krijgt ze haar fruithap,warme maaltijd ,babykoekje, flesje diksap/thee of water.

Mijn wens was om 6 mnd te halen, dit in verband met de hooikoorts en fruit/noten allergie van mijn man.na de 6 mnd had ik zo iets we zien wel hoelang we het nog doen, elke week/maand er bij is weer mooi mee genomen.
Nu heeft ze 10.5 mnd best veel bv per dag gehad. Ik merk nu aan haar zelf dat ze minder langt drinkt overdag ( ochtend en avond wel lang) en als ik haar een KV flesje geeft vind ze dat prima en lekker en leuk om haar eigen flesje vast te houden. heel gek maar de eerste 7 mnd wilde ze totaal geen flesje pakken alleen maar maandag bij oma   als die op ging passen, daarnaast wilde ze van niemand anders een flesje hebben, nu krijpt ze hem uit je handen)

zelf heb ik nu . ik ga wat minder Bv geven overdag, omdat ze zelf wat minder er om geef.Ik vind het ook zo best. iedereen die het hoor vind   het al zo knap dat het zo lang vol gehouden heb naast je eigen leventje. Nu wil ik de ochtend, 10.00 uur, toetje bij warme prak   en laatse voeding nog doen. en als ze 1 is de toetje bij haar warme prak er afhalen en misschien wel eerder ook. en dan alleen de ochtend en avond voeding met haar doen. lekker samen in bed relax liggen voeden samen.

IK vind je echt niet stom dat je stopt. tuurlijk zeggen het CB en voorlichtings buro's dat je zolang er mee moet door gaan want dat is het beste voor je kindje. KV is ook goed. nu hoor ik ook veel zeggen juist het eerste Bv van de moeder van de eerste kraamtijd dat dat het allerbeste nog is.   Het gekste is ondanks dat mijn dochter nog zoveel Bv op een dag krijgt zit ze al 3 mnd onder het exceem op haar armen /benen en romp, behalve haar rug niet, nou ik weet het ook niet hoe dat komt.

maar iedereen maakt dit echt voor zich zelf uit en niks moet!!
Meid je hebt het al super lang volgehouden en goed gedaan, doe wat je zelf wilt doen!

Yvonne Z aan jou een vraagje.
-kan je Bv geven zolang je zwanger bent die 40 weken ?
-en veranderd het inderdaad van smaak ?
- en krijg je niet meer op nieuw stuwingen die je voor het eerst had toen de melk op   gang moest komen voor je eerste kindje?

Succes allemaal met jullie kindjes
 
quote: friends reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-03-2006 09:49:21'));

Yvonne Z aan jou een vraagje.
-kan je Bv geven zolang je zwanger bent die 40 weken ?
-en veranderd het inderdaad van smaak ?
- en krijg je niet meer op nieuw stuwingen die je voor het eerst had toen de melk op   gang moest komen voor je eerste kindje?

Succes allemaal met jullie kindjes




Hoi,

Ook tijdens de zwangerschap kun je borstvoeding blijven geven. Door hormonale veranderingen kan de melk inderdaad van smaak veranderen en  sommige moeders hebben de ervaring dat de melkproductie terugloopt tijdens de zwangerschap. Sommige kindjes zullen dit niet accepteren en stoppen met borstvoeding, anderen blijven mooi doordrinken en genieten volop als  er na de bevalling ineens weer veel melk is. Ook na de bevalling kan het oudste kindje gewoon aan de borst blijven drinken. Je hebt dan  twee kindjes van verschillende leeftijd aan de borst, wat ook wel tandemvoeden wordt genoemd. Jouw melk past zich automatisch aan aan het jongste kindje, de eerste dagen zul je dus colostrum produceren. Dit werkt laxerend, waardoor het oudste kindje wat dunnere ontlasting kan krijgen. Na enkele dagen zal colostrum geleidelijk overgaan in rijpe moedermelk en wordt de ontlasting van de oudste weer als eerder. Je kunt wel te maken krijgen met stuwing, maar dat hoeft niet. Voordeel van tandemvoeden is, dat het oudste kindje de stuwing weg kan drinken. Overigens is het wel erg belangrijk om de baby altijd het eerst te voeden, zodat deze genoeg binnenkrijgt,  en dan pas je oudste kind.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
hoi,
mijn zoontje is nu bijna 7 maanden, ik heb bv tot 5,5 maand gegeven.
Kon nog langer geven maar mijn streven was ongeveer 6 maanden en ik vondt het wel mooi geweest.
Merkte ook dat me zoontje toe was aan iets anders.
Hij vondt het ook niet leuk meer.
groetjes
 
hoi

dankjewel voor de reacties.

even wat antwoorden:

ik ben sinds 6 maand met fles savonds begonnen dus die bv viel af. het was gewoon niet te doen soms. ze sliep al sinds 4 maanden niet meer door terwijl ze dat altijd had gedaan. ik heb toen gekolfd en gekolfd want er kwam bij mij maar 80 cc uit dus ze kreeg te weinig. dus ik kolven tussen voedingen door om meer te maken. maar het hielp niet ik was bekaf van het kolven en de slaaptekort. ik heb 2 maanden aangekloot (pap er bij/ ochtendmelk kolven en die savonds geven onder mom van misschien vettere melk sochtends.)tot ik dacht nee, dit gaat gewoon niet. dus zijn we toen met fles begonnen savonds. ze sliep toen eigenlijk direct goed door.zo zijn we dus gewoon doorgegaan . overdag gaf ik dan nog 4 bv. sinds   ze 7 maand werd ongeveer hoefde ze maar 2 bv soms, ze meldde zich gewoon niet vaker. ze kreeg ook al fruit en groente dus das dan logisch denk ik. toen zag ik letterlijk mijn productie verminderen erg snel ook. normaal waren me borsten keihard voor een voeding en nu bleven ze slapjes. ook ging ze met 2 minuten beetje zuigen al bijten, waarschijnlijk omdat er niets meer uitkwam. ze had dan nog wel honger want zodra ik haar in de box legde in de veronderstelloing dat ze dan zat was ging ze brullen. echt brullen. heb toen maar weer andere borst erbij aangelegd.

maar toen kwam haar ritme beter uit de doeken. sochtends melk/ 12.00 brood. 16.00 fruit. 18.00 groente. en 20.30 de fles. en tsja het ritme  leek meer op het ritme van een dreumes. en dus gaf ik haar tijdens brood eten een flesje. dat hebben we een week ofzo gedaan. en toen werd de bv sochtends nog minder dus dacht ik ach laat ik maar gewoon fles geven. voor mij lekker rustig. komt het was ook zo'n gerommel de laatste tijd.
 
ik ben wel trots dat ik 7,5 maand heb bv ggeven, maar had toch liever langer gehad. maar ja. ach die paar beetjes melk die ze anders nu nog kreeg via bv was ook al niet veel.

groetjes saskia
 
Ik ben de bv nu aan het afbouwen omdat ik bleef afvallen. Ik moet wel zeggen dat ik een tweeling heb die ik volledige bv heb gegeven. De jongens zijn nu 5 maanden en krijgen pas sinds van de week een keertje kv om te wennen. Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Een tip is misschien te kijken op de site van borstvoeding.nl.
Men zegt dat de eerste zes maanden het belangrijkste zijn. In feite is het zo dat iedere dag dat ze bv krijgen meegenomen is. Belangrijkste is dat je jezelf er goed bij moet blijven voelen!!!
 
Terug
Bovenaan