hallo.
mijn dochter is nu 10.5 mnd oud en geef nog volledig Bv, zelfs soms nog wat vaker ( dat heeft ze vanaf het begin gedaan/gehad. ze heeft altijd meer voedingen gehad dan dat het CB ongeveer aangaf.)
ze krijgt nu nog 5 á 6x per dag BV ( 6.00/7.00ur, 10.00, met een broodje tussen de middag, met de warme maaltijd, en de laatste avondvoeding 22.00/23.00, en soms s'nachts nog)
daarnaast krijgt ze haar fruithap,warme maaltijd ,babykoekje, flesje diksap/thee of water.
Mijn wens was om 6 mnd te halen, dit in verband met de hooikoorts en fruit/noten allergie van mijn man.na de 6 mnd had ik zo iets we zien wel hoelang we het nog doen, elke week/maand er bij is weer mooi mee genomen.
Nu heeft ze 10.5 mnd best veel bv per dag gehad. Ik merk nu aan haar zelf dat ze minder langt drinkt overdag ( ochtend en avond wel lang) en als ik haar een KV flesje geeft vind ze dat prima en lekker en leuk om haar eigen flesje vast te houden. heel gek maar de eerste 7 mnd wilde ze totaal geen flesje pakken alleen maar maandag bij oma als die op ging passen, daarnaast wilde ze van niemand anders een flesje hebben, nu krijpt ze hem uit je handen)
zelf heb ik nu . ik ga wat minder Bv geven overdag, omdat ze zelf wat minder er om geef.Ik vind het ook zo best. iedereen die het hoor vind het al zo knap dat het zo lang vol gehouden heb naast je eigen leventje. Nu wil ik de ochtend, 10.00 uur, toetje bij warme prak en laatse voeding nog doen. en als ze 1 is de toetje bij haar warme prak er afhalen en misschien wel eerder ook. en dan alleen de ochtend en avond voeding met haar doen. lekker samen in bed relax liggen voeden samen.
IK vind je echt niet stom dat je stopt. tuurlijk zeggen het CB en voorlichtings buro's dat je zolang er mee moet door gaan want dat is het beste voor je kindje. KV is ook goed. nu hoor ik ook veel zeggen juist het eerste Bv van de moeder van de eerste kraamtijd dat dat het allerbeste nog is. Het gekste is ondanks dat mijn dochter nog zoveel Bv op een dag krijgt zit ze al 3 mnd onder het exceem op haar armen /benen en romp, behalve haar rug niet, nou ik weet het ook niet hoe dat komt.
maar iedereen maakt dit echt voor zich zelf uit en niks moet!!
Meid je hebt het al super lang volgehouden en goed gedaan, doe wat je zelf wilt doen!
Yvonne Z aan jou een vraagje.
-kan je Bv geven zolang je zwanger bent die 40 weken ?
-en veranderd het inderdaad van smaak ?
- en krijg je niet meer op nieuw stuwingen die je voor het eerst had toen de melk op gang moest komen voor je eerste kindje?
Succes allemaal met jullie kindjes