hoe lang in maxi cosi

Hoe lang mag een kindje van 5 weken in de maxi cosi zitten / liggen?? Soms slaapt hij zo lekker...zonde om hem dan wakker te maken!!

Hoe doen jullie dat?

Groet Pino
 
Hoi,

De regel staat niet langer dan 30 min, omdat het ruggetje nog niet volgroeit is is lang in de maxi cosi zitten slecht voor ze! Liggen is de beste positie voor baby's t/m 7 maanden (zeggen ze).
Maar goed ik zou het toch maar hanteren en je kindje lekker op zijn bedje leggen ofzo als hij ligt te slapen, vaak slapen ze gewoon door!

Succes groetjes
Saskia
 
mmm...maar hoe zit dat dan met een draagdoek? Ik draag m'n kindje ook vaak in de draagdoek...zou dat dan niet slecht voor z'n rug zijn? Dan ligt hij ook niet recht...ga het toch eens even na vragen op cb.

bedankt voor je reactie.

Pino
 
In een draagdoek is anders, dan ligt hij naar zijn eigen vormen en zoals hij in de baarmoeder lag. Maar een maxi cosi is in een hoek gemaakt die de rug nog niet aan kan. Ze zitten te veel recht op voor zo'n klein babytje!

Maar je kan het ook op CB vragen, die hebben ook wel advies en zijn deskundiger dan ik

Groetjes Saskia
 
Hoi Pino,

Ik werk zelf in een kdv en weet dat idd de regel is niet langer dan 30 min. per dag incl. autoritjes!!!!!

Zelf ben ik ook net moeder geworden van een dochter en soms een enkele keer als ze lekker ligt te slapen laat ik haar toch ff erin liggen. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Vind jij dat  je babytje  er te lang in ligt leg je  je babytje  in bed! Maar voor een enkele keer in de maxi-cosi slapen is niet erg, als je ver weg gaat met de auto zit je babytje er ook langer dan 30 minuten in.......

Succes ermee, groetjes Esther.
 
Reactie van een papa: Desgevraagd meldt de fabrikant van MaxiCosi dat dit een fabeltje is dat door de concurrentie in de wereld is gebracht. Ze hebben zelfs brieven van de universiteit van Amsterdam (dacht ik) om dat te bewijzen. Bron: Ik Vader

 
ja ik dacht dat het 2 uur was en ik begreep ook dat het wat achterhaald was. Het ging vooral erom dat je het niet "te pas en te onpas" moet gebruiken omdat de bewegingsvrijheid té beperkt is. Het is en blijft een autostoel en even erin laten slapen lijkt mij geen probleem. Zo lang je het maar niet als "box" of "wipstoel" gaat gebruiken.
 
hoi pino

mijn zoontje is bijna 3jr en toen hij nog een baby was mochten ze 2uur per dag in de maxi cosi
als ik dan wel eens naar mijn broer ging en hij was een beetje huilerig dan gebruikte ik hem als een soort wipstoel niet te lang natuurlijk maar toch de ''regels'' veranderen toch iedere keer vandaag is het dit en morgen weer dat
ik denk dat je inderdaad gewoon je gevoel moet volgen ze zeggen niet voor niets mamma knows best

groetjes tejaysmommy
 
Terug
Bovenaan