hoe lang in maxi cosi

Hoi,
net als 'Wiemla' heb ik ook begrepen dat het een fabeltje is dat kinderen niet lang in een maxi-cosi mogen zitten. Het blijft in stand omdat iedereen het zo 'gewend' is dat het niet goed is.
Gelezen in Kampioen.
Groetjes Anne.
 
nou mijn zoontje heeft een middenoor ontsteking gehad en de ha raade aan om hem in maxi-cosi te laten slapen, omdat plat liggen pijn deed.

toen vroeg ik dat en hij zei in een maxi-cosie hebben ze genoeg steun, dus maakte het niet veel uit.
hij heeft dus een dikke week erin geslapen.
 
Ik dacht ook dat het slecht was maar heb inmiddels ook al gelezen dat dat een fabeltje is.   Ik zou ook zeggen: op je eigen gevoel afgaan.
Wat ik elf gemerkt heb is dat mijn dochtertje er in het begin echt heel lekker in lag; ze sliep iedere keer als een roos.   Toen ze ongeveer 3 maanden was, begon ze iedere keer te huilen als ik haar erin wou zetten.   Ze is heel erg actief en beweeglijk en voelde zich te geremd in haar bewegingen.   Ik heb er dan speledingetjes boven gehangen en nu (ze is bijna 4 maanden) gaat het weer een stuk beter.   Zaterdag vertrekken we op skivakantie en dan zal ze er dus echt lang moeten inzitten.   We gaan uiteraard vak stoppen, maar toch...   Maar ja, ik heb geen alternatief.

Groeten,
Muriëlle
www.xandrien.rozemuisjes.nl
 
onze zoon huilde de hele dag en met het heen en weer wiegen in de maxi cosi was hij stil, dus Thijs heeft heel vaak heel lang in de maxi cosi gelegen. De arts vond het ook prima, geen kind was hetzelfde zij hij. Hij vertelde, er zijn wel onderzoeken gedaan maar dat is allemaal algemeen, geen kind is hetzelfde. Je moet gewoon doen wat je gevoel zegt en meestal is dat prima! groetjes Helen
 
Terug
Bovenaan